سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست خبری مدیر آموزش و پرورش مطرح شد:
فکرشهر: مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان گفت: در مقطع ابتدایی و متوسطه حدود ۲۵۰۰ دانش آموز اتباع در دشتستان در حال تحصیل هستند...
کد خبر: ۲۰۰۶۷۲۰
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹
فکرشهر

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان گفت: در مقطع ابتدایی و متوسطه حدود ۲۵۰۰ نفر اتباع در دشتستان در حال تحصیل هستند. 

دلایل کمبود معلم در دشتستان

به گزارش «فکرشهر»، «سلیمان حیاتی اصل» در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: امسال، سال ویژه‌ای برای آموزش و پرورش کشور و به مراتب آن، شهرستان دشتستان گذشت و دلیل آن هم کمبود نیرو بود که کمبودی بی سابقه بود و دلیل آن نیز عدم پیش بینی در سال‌های گذشته بود که الحمدلله با درایتی که در سطح کشور و استان وجود داشت، از تمام موارد و امکانات استفاده کردیم تا این ابرچالش جبران شود.

وی ادامه داد: مشکل دیگر سال گذشته، آزمون‌های استخدامی بود که دیر برگزار شد و تا روند لازم طی شد به آبان و آذر رسید و مشکلاتی به وجود آورد، اما امسال آزمون‌ها به موقع برگزار شده و به موقع افراد آماده ورود می‌شوند.

آماری از معلم های جدید در دشتستان

حیاتی اصل بیان داشت: امسال ۳۵ نفر در بخش استخدامی و ۲۶ نفر از دانشگاه فرهنگیان در بخش ابتدایی جذب می‌شوند؛ برای متوسطه و هنرستان از دانشگاه ۱۴ نفر و از استخدام ۵۷ نفر وارد مجموعه می‌شوند و ۱۸ نفر نیز از طرق استخدامی برای پرورشی جذب آموزش و پرورش شهرستان خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان افزود: همچنین ۹۰ نفر نیروی استخدامی امسال جذب خواهند شد؛ البته ایرادی که وارد است این است که همه ظرفیت آن برای فرزندان شاهد و ایثارگر بالای ۷۰ درصد در نظر گرفته شده است که با این موضوع نمی‌توانیم همه ظرفیت را استخدام کنیم.

وی گفت: نیروی خرید خدمات نیز در حال کار هستند که طی بخشنامه‌ای اعلام شده در سال تحصیلی آینده نمی‌توانند انجام وظیفه کنند که این نیز تبدیل به چالشی شده است و با در نظر گرفتن همه موارد، اگر امسال همه موارد انجام پذیرد، چالش کمبود نیرو از بین خواهد رفت.

اکثر مدارس سطح شهر برازجان دوشیفت هستند و باید همه مدارس نوبت صبح شوند

حیاتی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های توانمندسازی همکاران در تمام مقاطع در حال انجام است و برای معلمان، دبیران، مدیران و مدرسان کنکور برگزار شده و خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان از برگزاری «جشنواره‌ها و طرح‌های متعددی در سال گذشته در شهرستان» خبر داد و افزود: از جمله جشنواره‌های برگزار شده، می‌توان به طرح دوری اشاره کرد که یک معلم در پایه ابتدایی از کلاس اول تا سوم همراه دانش آموزان خود خواهد بود و امسال ۴۰ درصد مدارس این کار را انجام خواهند داد.

تحصیل ۲۵۰۰ داش آموز اتباع خارجی در دشتستان/ بیشتر مدارس تخریبی دشتستان، در برازجان است/ دلایل کمبود معلم در دشتستان/ همکاران بعضا تا آذر و دی ماه گرفتار توزیع کتب درسی هستند/ اکثر مدارس سطح شهر برازجان دوشیفت هستند و باید همه مدارس نوبت صبح شوند/ مدرسه‌ای که شناژ نداشته باشد، تخریبی اعلام می‌شود/ آماری از معلم های جدید در دشتستان/ مهم ترین فعالیت های پرورشی در دشتستان

وی اظهارداشت: در حوزه عمرانی در دشتستان، الان مراحل مناقصه ۶ مدرسه برای ساخت و یا ترمیم انجام شده و کار‌های ساخت و ساز آن شروع شده و یا به زودی آغاز خواهد شد و درباره استخر دانش آموزی نیز، پروژه در حال کار است و تلاش‌ها در حال انجام است که تا دهه فجر یا نهایتا هفته دپولت سال آینده به نتیجه می‌رسد.

سلیمان حیاتی اصل گفت: اکثر مدارس سطح شهر برازجان دوشیفت هستند؛ البته متوسطه‌های دوم با توجه به ساعت کلاس‌ها نمی‌توانند دوشیفت باشند و متوسطه اول نیز برخی تک شیفت هستند، اما ابتدایی‌ها اکثرا دوشیفت هستند و باید به سمتی برویم که همه مدارس تک شیفت و نوبت صبح شوند.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان ادامه داد: یک اتفاق خیلی مبارک نیز در شهرستان افتاد و آن درمانگاه فرهنگیان است که با کار‌هایی که صورت گرفته، سونوگرافی، فیزیوتراپی، اورژانس، تغذیه، بینایی سنجی، رادیولوژی، آزمایشگاه، آسانسور، یونیت‌های جدید دندانپزشکی و… یا راه اندازی شده و یا به زودی انجام خواهد شد و با پزشکان متخصص نیز صحبت‌های لازم انجام شده و به زودی کار خود را آغاز خواهند کرد.

مهم ترین فعالیت های پرورشی در دشتستان

وی اظهارداشت: کار‌های خوبی نیز در بخش پرورش انجام شده که از آن‌ها می‌توان به یادواره شهدا با حضور شهدای گمنام، جشن تکلیف دختران و پسران، اردو‌های یک روزه شمیم معرفت، اعتکاف دانش آموزی، حضور در مناسبت‌های مختلف مانند راهپیمایی و همایش استانی حاج قاسم که مورد تشویق از طرف وزارت خانه هم قرار گرفت، برگزاری کارگاه‌های جهاد تبیین برای اولیای دانش آموزان، همکاران و دانش آموزان، برگزاری نماز جماعت در مدارس، برگزاری مسابقات نماز و قرآن و عترت، برگزاری کمیته همکاری حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش شهرستان دشتستان و همایش روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اشاره کرد.

حیاتی ادامه داد: برای هفته معلم نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که نصب تمثال شهدای فرهنگی و دانش آموز که ۱۱۱ نفر هستند درب ورودی اداره یکی از این موارد است و از سایر برنامه نیر غبارروبی قبور شهدا، اهدای خون، دیدار با پیشکسوتان، برگزاری دوره ضمن خدمت، مسابقه شعر، میز خدمت، حضور شورای معاونین در مدارس، تجلیل سپاه از معلمان، نمایشگاه دستاورد‌های همکاران، تقدیر از معلمان برتر استانی و کشوری است که به انجام خواهد رسید.

همکاران بعضا تا آذر و دی ماه گرفتار توزیع کتب درسی هستند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در بخش دیگر سخنانش اظهارداشت: توزیع کتب درسی یکی از کار‌های سنگینی است که هر ساله انجام می‌شود و همکاران بعضا تا آذر و دی ماه گرفتار این کار هستند و در آخرین جلسه که در این رابطه برگزار شد، قرار است تمهیدات لازم انجام شود تا کار‌ها طبق روال پیش رود.

وی درباره رشته ادبیات و علوم انسانی در مدارس دشتستان نیز گفت: دو مدرسه پسرانه و سه مدرسه دخترانه رشته ادبیات دارند که با کمبود فضا مواجه هستیم و متقاضی این قدر زیاد است که در حال نزدیک شدن به تجربی است، ولی در رشته ریاضی استقبال خیلی کم شده به نحوی که یکی از مدارس ما با ۶ دانش آموز در رشته ریاضی در حال فعالیت است.

مدرسه‌ای که شناژ نداشته باشد، تخریبی اعلام می‌شود

حیاتی ادادمه داد: درخصوص فضای مناسب مدارس غیردولتی نیز باید آن محل، امکانات و استحکامات لازم ساختمانی را داشته باشد و مدرسه‌ای را که مقاومت نداشته باشد، سازمان نوسازی مدارس اجازه فعالیت به آن‌ها نمی‌دهد تا اتفاقی برای دانش آموزی نیفتد.

وی اضافه کرد: از نظر سازمان نوسازی، مدرسه‌ای که شناژ نداشته باشد، تخریبی اعلام می‌شود، اما خب مدرسه‌ای که خطرناک باشد و داتش آموزان را با ریسک به کلاس بفرستیم، وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان درباره مدارس بخش ارم شهرستان نیز اظهارداشت: اگر بخواهیم تقسیم بندی کنیم مدارس این بخش با توجه به جامعه هدف بودن این بخش توسط خیرها، از وضعیت بهتری برخوردارند و نیاز فوری به مدرسه جدید در این بخش نداریم.

تحصیل ۲۵۰۰ داش آموز اتباع خارجی در دشتستان/ بیشتر مدارس تخریبی دشتستان، در برازجان است/ دلایل کمبود معلم در دشتستان/ همکاران بعضا تا آذر و دی ماه گرفتار توزیع کتب درسی هستند/ اکثر مدارس سطح شهر برازجان دوشیفت هستند و باید همه مدارس نوبت صبح شوند/ مدرسه‌ای که شناژ نداشته باشد، تخریبی اعلام می‌شود/ آماری از معلم های جدید در دشتستان/ مهم ترین فعالیت های پرورشی در دشتستان

تحصیل ۲۵۰۰ دانش آموز اتباع خارجی در دشتستان

او گفت: در زمان شروع به کار و در بحث اتباع بیگانه، وضعیت خوبی وجود نداشت و نامه نگاری‌هایی در این زمینه انجام دادیم و در مقطع ابتدایی و متوسطه حدود ۲۵۰۰ دانش آموز اتباع خارجی در دشتستان در حال تحصیل هستند.

حیاتی در بخش دیگر سخنانش گفت: در بحث مصرف دخانیات و مواد مخدر و سایر مشکلات دانش آموزان برای آسیب‌های اجتماعی، طرحی با عنوان «نماد» با همکاری ارگان‌های مختلف تشکیل شده و در حال کار است جدای از این طرح کانون یاریگران زندگی نیز با همکاری سازمان‌های مختلف فعال شده و در حال شناسایی و کمک به دانش آموزان و بعضا خانواده هاست.

بیشتر مدارس تخریبی دشتستان، در برازجان است

معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش دشتستان نیز گفت: حدود ۸۰ درصد مدارس شهرستان مشکل سرمایشی دارند و جز مدارس خاص، بقیه دچار مشکل هستند؛ البته مدارسی نیز هستند که کولر دارند، اما فرسوده شده و دیگر جوابگو نیست و برای ۱۷۲۳ کلاس درس فراهم کردن کولر بسیار سخت است. البته با نگاه دولت، فرماندار، نماینده مجلس، مدیرکل و شخص اقای حیاتی، این مورد در حال پیگیری است تا شرایط تجهیزات عادلانه تقسیم شود.

«یداله شجاعی» افزود: ۳۱ مدرسه تخریبی در شهرستان داریم که نیاز است تخریب و بازسازی شوند و بیشتر آن‌ها نیر در شهر برازجان قرار دارد که بخشی از آن‌ها نیز کماکان در حال استفاده هستند.

به گزارش «فکرشهر»، این جلسه ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در برازجان برگزار شد.

منبع: فکرشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر