چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: فضا محیطی بزرگ و مملو از اسرار جالب است که با تلاش‌های بشر تاکنون بخش‌هایی از این رازها گشوده شده‌اند.\n\n\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از گیزمودو، سازمانهای فضایی سراسر جهان از جمله ناسا نقش بزرگی در نمایش زیبایی‌های کیهان و کشف فضاهای ورای زمین داشته‌اند و به این منظور فضاپیماها و تلسکوپهای متعددی را طراحی و به فضا اعزام کرده‌اند.
کد خبر: ۲۸۹۶۱
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸

فکرشهر: فضا محیطی بزرگ و مملو از اسرار جالب است که با تلاش‌های بشر تاکنون بخش‌هایی از این رازها گشوده شده‌اند.

\n\n

http://cdn.isna.ir/d/2016/10/30/3/57375998.jpg

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از گیزمودو، سازمانهای فضایی سراسر جهان از جمله ناسا نقش بزرگی در نمایش زیبایی‌های کیهان و کشف فضاهای ورای زمین داشته‌اند و به این منظور فضاپیماها و تلسکوپهای متعددی را طراحی و به فضا اعزام کرده‌اند.

\n\n

از جمله این فضاپیماها، آزمایشگاه مداری ایستگاه فضایی بین‌المللی است که ۱۶ سال پیش به مدد ۱۵ کشور جهان و با هزینه حدود ۱۰۰ میلیارد دلار ساخته و در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری زمین مستقر شد.

\n\n

این ایستگاه که قابلیت اسکان تا شش سرنشین دائمی را دارد، فضایی مطلوب را برای آزمایش و تحقیقات علمی فراهم کرده تا درک بهتری از طبیعت فضا و شرایط زندگی در آن برای انسان فراهم شود. البته هنگام اتصال فضاپیماها و ورود گروههای جدید، تعداد فضانوردان درون ایستگاه بطور موقت تا بیش از ۱۰ نفر هم افزایش می‌یابد. دو فروند فضاپیمای سایوز هر یک با ظرفیت ۳ نفر بطور دائمی برای تخلیه اضطراری ایستگاه در هنگام خطر به آن متصلند.

\n\n

ناسا به تازگی فیلم جالبی از فضای درون ایستگاه فضایی و جزئیات آن را با کیفیت ۴k در یوتیوب قرار داده تا تصویر کاملی از سیم‌ها، مانیتورها، مترها و ایستگاههای کنترل برای مردم زمین نمایش داده شود.

\n\n

این  آزمایشگاه مداری که قرار است تا سال ۲۰۲۴ به کار خود ادامه بدهد، احتمالا در اواسط دهه ۲۰۲۰ به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

\n\n

http://cdn.isna.ir/d/2016/10/30/0/57375999.gif

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر