سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: هم اکنون شاخص اهدای خون مستمر در این استان 58 درصد و میانگین کشور 50 تا 52 درصد است.\n\nبه گزارش فکرشهر، دکتر کرامت ناموری روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: همچنین هم اکنون شاخص اهدای خون در کشور27 در هزار نفر است، درحالیکه این آمار در استان بوشهر 33در هزار نفر است.\n\nوی اضافه کرد: سالانه بیش از 45 هزار نفر برای اهدای خون به پایگاههای انتقال خون در استان مراجعه می کنند که از این تعداد 35هزار نفر موفق به اهدای خون می شوند.
کد خبر: ۲۸۹۹۷
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

فکرشهر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: هم اکنون شاخص اهدای خون مستمر در این استان 58 درصد و میانگین کشور 50 تا 52 درصد است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، دکتر کرامت ناموری روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: همچنین هم اکنون شاخص اهدای خون در کشور27 در هزار نفر است، درحالیکه این آمار در استان بوشهر 33در هزار نفر است.

\n\n

وی اضافه کرد: سالانه بیش از 45 هزار نفر برای اهدای خون به پایگاههای انتقال خون در استان مراجعه می کنند که از این تعداد 35هزار نفر موفق به اهدای خون می شوند.

\n\n

ناموری ادامه داد: با توجه به استقبال خوب مردم نوع دوست استان بوشهر از اهدای خون، در زمان حاضر این استان در هیچ گروه خونی کمبود وجود ندارد.

\n\n

وی یادآور شد: با همکاری معاونت فنی و فناریهای سازمان انتقال خون امسال آزمایشگاه سرولژی اختصاصی در استان بوشهر راه اندازی شده است. 

\n\n

ناموری افزود: با راه اندازی این آزمایشگاه به بیمارانی که ناسازگاری خونی دارند از جمله تالاسمی ها، بیماران بستری که گروه خون فرعی و ناسازگار دارند و بیماران پیوندی خدمات ارائه می شود.

\n\n

وی بیان کرد: در گذشته بیمارانی که دچار ناسازگاری خونی بودند باید برای دریافت خدمات به استانهای همجوار اعزام می شدند این درحالی است که امروز می توانند همان خدمات را در استان دریافت کنند.

\n\n

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر در باره جابه جایی دستگاه 'تست الایزا' به استان فارس گفت: براساس نظر مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران این جابه جایی انجام نشد و در زمان حاضر خون رسانی با استانداردهای سازمان انتقال خون ایران دراستان در حال انجام است.

\n\n

ناموری افزود: در دولت تدبیر و امید برای نخستین بار در مرکز استان با اعتبارات استانی ساختمان مرکز جامع خدمات انتقال خون با30میلیارد ریال اعتبار با همکاری استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر در دست احداث است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر