پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی بوشهر منتشر شد مبنی بر این‌ که بانوی بوشهری پس از تزریق واکسن ضدحساسیت زنبور به کما رفته و این اتفاق به علت دُز بالای واکسن بوده است.\n\nبه گزارش فکرشهر از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از این ماجرا، برخی از نزدیکان این بیمار در تماس با رسانه‌‎ها پیگیری این موضوع را خواستار شدند. \n\nبرادر این زن گفته چهارشنبه خواهرش به درمانگاه بیمارستان شهدای خلیج فارس مراجعه کرده و پس از تزریق واکسن ضدحساسیت زنبور، دچار شوک تنفسی قلبی شده و سپس به کما رفته است.\n\n وی ادعا کرده علت این اتفاق، تنظیم نبودن دُز واکسن، بوده است.
کد خبر: ۲۸۹۹۹
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

فکرشهر: پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی بوشهر منتشر شد مبنی بر این‌ که بانوی بوشهری پس از تزریق واکسن ضدحساسیت زنبور به کما رفته و این اتفاق به علت دُز بالای واکسن بوده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از این ماجرا، برخی از نزدیکان این بیمار در تماس با رسانه‌‎ها پیگیری این موضوع را خواستار شدند. 

\n\n

برادر این زن گفته چهارشنبه خواهرش به درمانگاه بیمارستان شهدای خلیج فارس مراجعه کرده و پس از تزریق واکسن ضدحساسیت زنبور، دچار شوک تنفسی قلبی شده و سپس به کما رفته است.

\n\n

 وی ادعا کرده علت این اتفاق، تنظیم نبودن دُز واکسن، بوده است.

\n\n

 برادر این بیمار، می‌گوید خواهرش با ضریب هوشیاری کمتر از 6 در بخش آی سی یو بستری است. 

\n\n

پس از این اتفاق، دکتر افشین شیرکانی فوق تخصص آلژی و پزشک این بیمار در پیامی با اشاره به این‌که این بانوی 40 ساله پیش از این بیمارش بوده، نوشته است، واکسن زنبور یا ونوتراپی تنها راه درمان آلرژی به زنبور است و از درصد موفقیت بالایی(بیش از ٩٧درصد) برخوردار است، و تاکنون صدها بیمار با موفقیت درمان شده اند.

\n\n

 این پزشک نوشته، این بیمار قبلا سابقه شوک به دنبال زنبور گزیدگی داشته و به علت سردردهای شدید و حمله‌ای بارها درمان وی بنا به دلایل علمی به تعویق افتاد. 

\n\n

شیرکانی در ادامه اشاره کرد: تزریق واکسن اخیر به وی با تمهیدات لازم پیش از شروع درمان (مانند خوردن داروهای لازم) انجام شد که دوباره شوک متوسط اتفاق افتاد و به درمان فوری پاسخ داد، اما خونریزی مغزی حادثه ای غیر قابل پیش بینی و ناشناخته بود که در موارد نادر در علم پزشکی اتفاق می افتد که بررسی دلایل آن ادامه دارد. 

\n\n

وی با اشاره به این که در سال بیش از بیست هزار دُز واکسن تزریق می شود و هزاران نفر طعم خوش بهبودی را در آغوش خانواده هایشان تجربه می‌کنند گفت : وظیفه انسانی و اخلاقی خودش می داند که لحظه به لحظه درمان وی را دنبال کند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر