جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سرپرست جهادکشاورزی گناوه گفت: کشت پاییزه گندم و جو دیم در سطح 33 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، امان الله حیدری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: همچنین 3500 هکتار گندم و 500 هکتار جو آبی و 160 هکتار کلزا بصورت مکانیزه و نیمه مکانیزه، در این شهرستان زیر کشت رفته است.\n\nوی گفت: بذر مورد نیاز کشاورزان و انواع کودهای شیمیایی برای کشت امسال تامین شده که کشاورزان می توانند با مراجعه به مدیریت جهادکشاورزی گناوه، مرکز بخش ریگ و تعاونی تولید و تعاونی های روستایی نیازهای خود را تامین کنند.
کد خبر: ۲۹۰۰۱
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

فکرشهر: سرپرست جهادکشاورزی گناوه گفت: کشت پاییزه گندم و جو دیم در سطح 33 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، امان الله حیدری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: همچنین 3500 هکتار گندم و 500 هکتار جو آبی و 160 هکتار کلزا بصورت مکانیزه و نیمه مکانیزه، در این شهرستان زیر کشت رفته است.

\n\n

وی گفت: بذر مورد نیاز کشاورزان و انواع کودهای شیمیایی برای کشت امسال تامین شده که کشاورزان می توانند با مراجعه به مدیریت جهادکشاورزی گناوه، مرکز بخش ریگ و تعاونی تولید و تعاونی های روستایی نیازهای خود را تامین کنند.

\n\n

\n\n

حیدری افزود: کشت بموقع گندم و جو با استفاده از بذرهای اصلاح و ضد عفونی شده و دستگاههای مکانیزه سبب افزایش کمیت و کیفیت محصولات زراعی می شود.

\n\n

سرپرست جهادکشاورزی گناوه اظهار کرد: نقش کارشناسان و همیاران کشاورزی بمنظور سرعت بخشی در روند پیگیری امور کشاورزی و همراه کردن سایر مسئولان ادارات و بانک های مرتبط با فعالیت های کشاورزی برای اعطای تسهیلات طرح های کشاورزی نقش بسزایی در محرومیت زدایی و آمادگی کشاورزان برای مشارکت در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا می کند.

\n\n

وی گفت: باتوجه به اینکه سالانه به میزان چهار هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی رودحله شمالی زیر کشت گندم و جو آبی و کلزا قرار می گیرد، رهاسازی آب از سد رئیسعلی دلواری بصورت منظم می تواند تولید مجصول را در واحد افزایش دهد.

\n\n

حیدری افزود: یک دستگاه بوجاری نیز در شهرستان راه اندازی شده که کشاورزان می توانند بذرهای خودمصرفی را ضدعفونی و کیسه گیری و آن را نگهداری کنند.

\n\n

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد که اراضی کشاورزی آن بدلیل نکمبود منابع آبی بصورت دیم کشت می شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر