شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر امور اراضی استان بوشهر گفت: 437 پرونده زمین خواری در شهرستان دشتستان تشکیل شد که تاکنون 188پرونده منجر به صدور رای شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد صحراکار روز دوشنبه در جلسه شورای صیانت ازحقوق بیت المال استان بوشهر در دشتستان افزود: از این شمار رای صادره 27 مورد آن قلع و قمع انجام گرفته و 78 حکم قطعی نیز صادر شده است که این احکام قابل اجرا هستند.\n\nوی اضافه کرد: نباید با نصب امتیازات برق و آب به افراد سودجو اجازه دست اندازی به بیت المال داده شود.
کد خبر: ۲۹۰۰۹
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

فکرشهر: مدیر امور اراضی استان بوشهر گفت: 437 پرونده زمین خواری در شهرستان دشتستان تشکیل شد که تاکنون 188پرونده منجر به صدور رای شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد صحراکار روز دوشنبه در جلسه شورای صیانت ازحقوق بیت المال استان بوشهر در دشتستان افزود: از این شمار رای صادره 27 مورد آن قلع و قمع انجام گرفته و 78 حکم قطعی نیز صادر شده است که این احکام قابل اجرا هستند.

\n\n

وی اضافه کرد: نباید با نصب امتیازات برق و آب به افراد سودجو اجازه دست اندازی به بیت المال داده شود.

\n\n

فرماندار دشتستان در این جلسه ضمن تشکر از عوامل و دست اندرکاران قضایی که با زمین خواری افراد سودجو مقابله می کنند، گفت: اگرچه بیشتر ساخت و سازهای غیر مجاز انجام گرفته مربوط به سالیان گذشته و دولت های قبل است اما باید برای برون رفت از این وضعیت از ظرفیت های قانونی استفاده کرد.

\n\n

ارسلان زارع به بازگردانده شدن 38 هکتار اراضی دولتی به بیت المال با همکاری اعضای شورای تامین شهرستان و اداره راه و شهرسازی اشاره کرد و ادامه داد: برای صیانت از اراضی دولتی و ملی اهتمام جدی وجود دارد.

\n\n

دادستان بوشهر اظهارداشت: این جلسات برای صیانت از حقوق بیت المال برگزار می شود که تاکنون دستاوردهای خوبی هم بهمراه داشته است.

\n\n

علی حسن پور افزود: از آنجایی که دشتستان بعنوان یکی از قطب های مهم کشاروزی به حساب می آید و بیشترین سهم را در تولید محصولات کشاورزی در استان بوشهر دارد با توجه به منویات مقام معظم رهبری در برخورد با زمین خواری و نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی برخورد با این مقوله در بخش کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

\n\n

وی درباره اقدامات افراد سودجو در موضوع زمین خواری بیان کرد: عده ای سودجو در اطراف برازجان اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز کرده اند که اقداماتی برای برخورد با این افراد صورت گرفته و باید ادامه پیدا کند.

\n\n

حسین عزمی رئیس دادگستری دشتستان نیز دراین جلسه گفت: تاکنون در دادگستری دشتستان برخوردهای قاطعی با زمین خواری صورت گرفته و در چارچوب قانون ادامه می یابد.

\n\n

یاسر حیدری دادستان دشتستان نیزبا بیان رضایت مندی از تشکیل کارگروه صیانت از اراضی ملی اظهارداشت: قلع و قمع صورت گرفته با همکاری نیروی انتظامی و دیگر ارگانها بوده و ادامه خواهد داشت.

\n\n

مدیرکل بازرسی استان بوشهر ضعف اطلاعاتی دستگاههای ذیربط را یکی از مشکلات در برخورد با موضوع زمین خواری عنوان کرد و گفت: اقداماتی نظیر صدور مجوز آب و برق به مشترکان در این مناطق مشکلات را بیشتر و راه را برای نفوذ این افراد باز می کند.

\n\n

غلامحسین کرمی گفت: نباید زمین های کشاورزی در دشتستان مثل گذشته تبدیل به خانه باغ شوند تا در آینده ای نزدیک دشتستان نیزمجبور به خرید محصولات کشاورزی از دیگر مناطق باشد.

\n\n

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: تشکیل این جلسات به لحاظ رفع مشکلات کمک فراوانی به ادارات خواهد کرد.

\n\n

علی جمادی افزود: همواره در کنار مردم به خواست و حل مشکلات مردم توجه می کنیم.

\n\n

وی با بیان اینکه مردم از برخورد با زمین خواران و سوء استفاده کنندگان بیت المال خوشحال می شوندافزود: تلاش ما برای کسب رضایت مردم است و برخورد دستگاه قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال با زمین خواران و سوء استفاده کنندگان باعث رضایت مردم می شود.

\n\n

وی اساس کار در دادگستری را پیشگیری عنوان کرد و ادامه داد: اگر در موضوع پیشگیری خوب عمل کنیم جرائم و دعاوی نیز کاهش پیدا می کند.

\n\n

جمادی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت قانون برای احقاق حقوق افراد و ادارات، خواستار فعال تر شدن کمیسیون ماده 100 شهرداری ها شد تا به پرونده ها سریعتر رسیدگی و آثار آن در شهرها بیشتر دیده شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر