پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی از استعفای ایاد مدنی از پست خود به عنوان دبیرکل سازمان مذکور خبر داد؛ اتفاقی که به مذاق مصر خوش آمده است.\n\n\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد: ایاد مدنی شب گذشته استعفای خود را ارائه کرده است.
کد خبر: ۲۹۰۲۳
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹

فکرشهر: دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی از استعفای ایاد مدنی از پست خود به عنوان دبیرکل سازمان مذکور خبر داد؛ اتفاقی که به مذاق مصر خوش آمده است.

\n\n

http://cdn.isna.ir/d/2016/11/01/3/57376713.jpg

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد: ایاد مدنی شب گذشته استعفای خود را ارائه کرده است.

\n\n

این سازمان افزود:‌ مدنی که از سال ۲۰۱۴ در این پست بوده به علت مسائل جسمانی استعفا کرد. او از این فرصت استفاده کرده و از تمامی کشورهای عضو سازمان کمال تشکر و قدردانی را نیز به عمل آورده است.

\n\n

در بیانیه این سازمان آمده است: عربستان یوسف بن احمد العثیمین وزیر پیشین امور اجتماعی عربستان را به عنوان دبیرکل جدید معرفی کرده است.

\n\n

http://cdn.isna.ir/d/2016/11/01/3/57376714.jpg

\n\n

این استعفا دو روز بعد از اهانت به سیسی صورت گرفت.

\n\n

ایاد مدنی پنجشنبه گذشته در افتتاحیه فعالیت‌های کنفرانس آیسسکو در تونس و در حضور الباجی قائد السبسی، رئیس‌جمهور این کشور گفته بود: جناب رئیس‌جمهور القائد باجی السیسی، رئیس‌جمهور تونس... السبسی معذرت می‌خواهم (با خنده). اشتباه فاحشی بود. من مطمئنم که در یخچال شما چیزی بیشتر از آب وجود دارد. جناب رئیس‌جمهور (با خنده).

\n\n

موضوع "یخچال و آب" به عبارتی برمی‌گردد که عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در جریان دیدارش با جمعی از جوانان مصری در شرم الشیخ آن را به کار برده بود.

\n\n

وی در آن زمان گفت: من هم مثل شما هستم. به خدای بزرگ سوگند که طی ۱۰ سال در یخچال منزل من تنها آب بود و هیچ کس صدایم را نشنید. منظور سیسی این است که هیچ شکایتی از وضعیت معیشتی‌اش نداشته است.

\n\n

این در حالی است که وزارت خارجه مصر عصر دوشنبه از تعیین یوسف بن احمد العثیمین برای تصدی پست دبیرکلی سازمان همکاری اسلامی به جای ایاد مدنی استقبال کرد.

\n\n

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای حمایت خود را از نامزد جدید عربستان برای این پست اعلام کرد و از نقش ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در تقویت نقش این سازمان به عنوان چارچوب همکاری گسترده که همبستگی کشورهای اسلامی را بیشتر می‌کند، تقدیر کرد.

\n\n

مصر افزود: ما به ادامه همکاری قوی با دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی و دبیرکل جدید این سازمان امیدوار بوده و سیاست مصر حمایت همه جانبه از این سازمان و مشارکت فعال در تمامی فعالیت‌های آن براساس حس مسئولیت‌پذیری آن در حفظ همبستگی کشورهای اسلامی است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر