پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: اعتدال معنایش مقابله در برابر کفار و دشمنان است، اما عده ای از این واژه تعبیر دیگری کرده‌اند.\n\n
کد خبر: ۲۹۰۶۵
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: اعتدال معنایش مقابله در برابر کفار و دشمنان است، اما عده ای از این واژه تعبیر دیگری کرده‌اند.

\n\n

http://media.isna.ir/content/1455534741186_amin%20khosroshahi-6.jpg/3

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایسنا،  حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی صبح امروز طی سخنانی در نخستین همایش جریان نفوذ و نظام سلطه با بیان این‌که «بحث نفوذ بسیار گسترده و عمیق و دامنه‌دار است»، گفت: این نفوذ می‌تواند تا عمق جامعه تاثیر گذار باشد و یکی از تبعات پدیده نفوذ، انقلابی‌زدایی از مفهوم انقلاب است.

\n\n

وی افزود: انقلابی‌زدایی در چهار عرصه قابل تعیین است که از آن جمله می‌توان به انقلابی‌زدایی از مفاهیم، مقدسات، شخصیت‌ها و نهادها اشاره کرد.

\n\n

وی ادامه داد: اولین عرصه که انقلابی‌زدایی از مفاهیم است که چون این مفاهیم جایگاه راهبردی دارند، دشمنان می کوشند کارکرد آن را تغییر دهند و تحریفش کنند.

\n\n

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: خود انقلاب نیز تعریفی دارد که از آن مفهوم هم می توان انقلابی زدایی کرد چرا که انقلابی گری یعنی قیام برای خدا که بدون مکان و بدون زمان است و در چارچوب آنها قرار نمی گیرد، اما امروز می بینیم که عده ای انقلابی گری را متعلق به دهه اول انقلاب می دانند و امروز این مفهوم را معادل تندروی، افراطی گری و بنیادگرایی در نظر می گیرد.

\n\n

سعیدی با بیان اینکه انقلابی زدایی از مفهوم اعتدال نیز امروز خود را در جامعه نشان می دهد اظهار کرد: یکی دیگر از مصادیق انقلابی زدایی، دخل و تصرف در مفهوم اعتدال است و اگر این اتفاق بیافتد و تعبیر تازه ای از آن مفهوم به جامعه ارائه شود مساوی با انقلابی زدایی است؛چرا که اعتدال به معنای مقابله با کفار و دشمنان است اما امروز می بینیم که این واژه قلب شده و بدل به اشداء علی المومنین و رحما علی الکفار گردیده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر