پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش کار این وزارتخانه را در جلسه «بررسی آسیب های اجتماعی» در حضور رهبر معظم انقلاب ارائه کرد و در این گزارش آسیب های اجتماعی کشور را دردناک اما درمان پذیر معرفی کرد.\n\n
کد خبر: ۲۹۰۷۶
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

فکرشهر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش کار این وزارتخانه را در جلسه «بررسی آسیب های اجتماعی» در حضور رهبر معظم انقلاب ارائه کرد و در این گزارش آسیب های اجتماعی کشور را دردناک اما درمان پذیر معرفی کرد.

\n\n

http://img8.irna.ir/1395/13950812/82291355/82291355-71138753.jpg

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید حسن هاشمی در کانال تلگرام خود گزارش این جلسه را چنین روایت کرد: چهارمین جلسه «بررسی آسیب‌های اجتماعی» در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد و مسئولان برخی دستگاه‌ها که در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارند، گزارش کار خود را مطرح کردند. در اهمیت این نشست، همین بس که رهبری آن را مهمترین جلسه‌ نظام خواندند و با دقت و صبورانه، ساعت ها برای آن وقت گذاشتند.

\n\n

وی افزود: من گزارشی از فعالیت همکارانم در حوزه بهداشت و درمان حاشیه شهرها و نتایج بررسی‌هایی که در زمینه طلاق، اعتیاد و سلامت روان انجام شده، ارائه دادم.
\nهاشمی ادامه داد: رهبری نیز بیاناتی فرمودند که در این فرصت اندک تنها به دو مورد آنها اشاره می‌کنم؛ نخست اینکه ما به جای گزارش، باید اثر اقدامات دستگاه‌ها را در تغییر شاخص‌ها و کاستن از معضلات به طور ملموس ببینیم و بعد؛ با اشاره مجدد به آسیب‌های اجتماعی به عنوان معضلی دردناک، فرمودند که این کاری است که هر کسی ایران را دوست دارد یا حتی هر کسی که وجدان دارد، باید به آن اهتمام ورزد.
\nوزیر بهداشت افزود: آنچه باعث مباهات بنده و همکارانم(در وزارت بهداشت) است اینکه ایشان تصریح کردند، دستگاهی که در حاشیه‌ شهرها فعالیت داشته، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
\nهاشمی افزود: اینجانب در پایان صحبت‌هایم خطاب به ایشان عرض کردم با وجود گزارش‌های مثبتی که در این جلسه ارائه شد، متأسفانه شرایط خوب نیست و نگرانی‌های جدی در زمینه ‌آسیب‌های اجتماعی و سلامت روان مردم وجود دارد و به دو نکته هم اشاره کردم.
\n«ابتدا عرض کردم که من از موضع مسئولیتم باید در کنار درمان، بر پیشگیری هم تاکید داشته باشم؛ از این بابت لازم است به فقر که منشا تمام آسیب‎هاست، بیشتر توجه کنیم و چون هزینه‌های درمان، یکی از مواردی است که طبقات ضعیف را به کام فقر می‌کشاند، باید طرح تحول را بیش از پیش دریابیم. طرحی بزرگ و خدمتی موثر که خودش به دلیل عدم حمایت‌های لازم، این روزها حال خوشی ندارد.
\nسپس ادامه دادم؛ مدتی است عده‌ای فرهنگ شفافیت را به عمد با افشاگری یکی گرفته‎اند و چنان در این مسیر می‌تازند که گویی شبکه‌های معاند دیگر نیازی به تولید محتوا علیه نظام و مسئولان آن ندارند.
\nهاشمی نوشت: همین که نوشته ‌برخی شبه رسانه‌ها و سخنان مطرح شده در بعضی تریبون های عمومی را بازنشر دهند، به هدف دست یافته‌اند. این نوع برخورد با مسائل کشور، باعث صدمات فراوان به سلامت روان جامعه می‌شود؛ مردم را به نظام بدبین می‌سازد و به عنوان مهمترین آسیب و بلکه خیانت، جوانان عزیزی را که سرمایه اصلی بالندگی انقلاب و کشورند، به آینده نا امید می‌کند. پس لازم است در این مورد نیز چاره‌ای عاجل اندیشید.
\nوزیر بهداشت در کانال تلگرام اضافه کرد: در پایان این جلسه مقرر شد 6ماه بعد، دستگاه‌ها گزارش اقدامات خود را دوباره خدمت ایشان ارائه دهند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر