شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر با اشاره به افزایش 4 برابری اعتبارات روستایی گفت: تا قبل از دولت یازدهم 175 روستا از اینترنت بهره‌مند بودند اما تا پایان سال این رقم به 450 روستا خواهد رسید.\n\n
کد خبر: ۲۹۰۷۸
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

فکرشهر: استاندار بوشهر با اشاره به افزایش 4 برابری اعتبارات روستایی گفت: تا قبل از دولت یازدهم 175 روستا از اینترنت بهره‌مند بودند اما تا پایان سال این رقم به 450 روستا خواهد رسید.

\n\n

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1395/06/21/13950621000720_PhotoA.jpg

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری فارس، مصطفی سالاری صبح امروز در نشست هم‌اندیشی توسعه روستایی استان بوشهر با قدردانی از نمایندگان مردم استان در مجلس در رأی اعتماد به 3 گزینه پیشنهادی رئیس جمهور اظهار داشت: نمایندگان استان رأی هوشمندانه به عقلانیت و تدبیر دادند و این امر نشان از فهم عمیق نمایندگان مردم در مجلس است.

\n\n

وی بیان کرد: 30 درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند و اگر بخواهیم خدماتی را به روستاها بدهیم کسانی که از این خدمات بهره‌مند می‌شوند بیش از 30 درصد هستند.

\n\n

* افزایش 4 برابری اعتبارات روستایی

\n\n

استاندار بوشهر افزود: تلاش ما این بوده که بر اساس شاخص‌ها، امکانات را توزیع کنیم که یکی از این شاخص‌ها جمعیت بوده است تا روش توزیع اعتبارات عادلانه بوده و تبعیضی در کار نباشد.

\n\n

سالاری خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از ایده‌های ما از نشست‌های هم‌اندیشی در بخش‌ها و روستاها تدوین شد و هدف اصلی از نشست امروز هم این است که اعلام کنیم چه اقداماتی انجام شده و پیشنهاد جدید برای کارهای جدید بدهیم.

\n\n

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنم که اقدامات زیادی در روستاها انجام دادیم، گفت: در سه سال گذشته هر سال بیش از 4 برابر سال 90 اعتبار روستایی به استان اختصاص یافته به طوری که در سال 90 اعتبار روستاها 53 میلیارد تومان بوده و این رقم در سال 94 به 209 میلیارد تومان رسیده است.

\n\n

* اعتبار 142 میلیارد تومانی روستاها در سال جاری

\n\n

استاندار بوشهر اظهار داشت: امسال هم تاکنون 142 میلیارد تومان اعتبار روستایی استان بوده است و تا پایان سال این رقم از اعتبار سال گذشته بیشتر خواهد شد.

\n\n

سالاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه برق روستایی هم بیان داشت: پست 400 کیلوولت را اضافه کردیم ضمن اینکه با وارد مدار شدن پست‌های 132 و 66 کیلوولت، تابستان گذشته خاموشی نداشتیم.

\n\n

وی با بیان اینکه ظرفیت پهنای باند اینترنت استان 7 برابر شده است، گفت: در مورد گازرسانی هم تا پایان نیمه اول سال آینده، 97 درصد جمعیت شهری و روستایی استان تحت پوشش گازرسانی قرار می‌گیرند.

\n\n

* ایجاد 5 دستگاه ام آر آی در استان بوشهر

\n\n

استاندار بوشهر با عملکرد حوزه درمان استان هم اشاره کرد و گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی از 430 تخت به 840 تخت بیمارستانی اضافه شده است، پیش از دولت یازدهم دو دستگاه ام آر آی در استان داشتیم اما اکنون 3 دستگاه ام آر آی در بوشهر، گناوه و کنگان در حال نصبت و تجهیز است.

\n\n

سالاری به حوزه نوسازی مدارس هم اشاره کرد و افزود: با توافق صورت گرفته برای نوسازی مدارس 30 میلیارد تومان اعتبارات سازمان نوسازی و 20 میلیارد تومان هم اعتبارات استانی برای این امر اختصاص دادیم.

\n\n

وی با بیان اینکه تأکید شده هیچ مدرسه‌ای مشکل دستگاه سرمایشی نداشته باشد، گفت: برای خرید میز و نیمکت و سایر نیازمندی‌های کلاس درس اعتبارات خوبی اختصاص دادیم.

\n\n

استاندار بوشهر با بیان اینکه نقشه‌برداری دقیق از همه اراضی ملی کشاورزی را آغاز کردیم، بیان داشت: تا یکسال آینده هیچ قطعه زمینی نخواهد بود که مالک تعیین نشده و سند اخذ نکرده باشد.

\n\n

* بهره‌مندی 65 درصد روستاهای استان از خدمات اینترنت

\n\n

سالاری با اشاره به توسعه منظومه‌های روستایی گفت: فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی باید با محوریت دهیاران در روستاها تقویت شود.

\n\n

استاندار بوشهر با بیان اینکه 65 درصد روستاهای از خدمات اینترنت بهره‌مند هستند، بیان کرد: تا قبل از دولت یازدهم 175 روستا از اینترنت بهره‌مند بودند اما تا پایان سال این رقم به 450 روستا خواهد رسید.

\n\n

سالاری با بیان اینکه در روستاهای 500 نفر جمعیت، زمین چمن مصنوعی احداث شده است، گفت: در روستاهای بالای 300 نفر جمعیت هم زمین والیبال و سینمای روباز در نظر گرفتیم که 201 زمین والیبال و 170 سینمای روباز احداث خواهد شد.

\n\n

وی به طرح سلامت دهان و دندان اشاره کرد و افزود: در 10 شهرستان استان یک مرکز خدمات دهان دندان ایجاد شده با 2 یونیت و یک کلاس آموزشی که دو دندانپزشک هم خدمات می‌دهند ضمن اینکه یک کلینیک سیار دندانپزشکی هم در شهرستان‌ها اختصاص دادیم که همه خدمات دندانپزشکی به غیر از جراحی لثه را انجام می‌دهد.

\n\n

استاندار بوشهر گفت: تا 1.5 سال آینده 100 درصد روستاهای استان از وجود خانه بهداشت بهره‌مند خواهند شد.

\n\n

وی افزود: مطالعات فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان در حال انجام است و این اقدام برای تقویت جایگاه سرمایه‌گذاری در استان و معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان بوشهر انجام خواهد شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر