چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر با بیان اینکه تا پایان سال 3 بزرگراه در محورهای مواصلاتی استان بوشهر افتتاح می‌شود، گفت: با تکمیل طرح‌های بزرگراهی، استان بوشهر جز 3 استان برتر در برخورداری از بزرگراه خواهد شد.\n\n
کد خبر: ۲۹۰۸۰
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

فکرشهر: استاندار بوشهر با بیان اینکه تا پایان سال 3 بزرگراه در محورهای مواصلاتی استان بوشهر افتتاح می‌شود، گفت: با تکمیل طرح‌های بزرگراهی، استان بوشهر جز 3 استان برتر در برخورداری از بزرگراه خواهد شد.

\n\n

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1395/01/22/13950122000312_PhotoA.jpg

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری فارس، مصطفی سالاری صبح امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی توسعه روستایی در جمع خبرنگاران در مورد اعتبارات استانی بیان داشت: کل اعتبارات استانی در سال 91 کمتر از 400 میلیارد تومان بوده که این رقم در سال 93 به 900 میلیارد تومان، سال 94 یک هزار و 250 میلیارد تومان و در سال 95 هدف‌گذاری ما این است که تا 2 هزار میلیارد تومان برسیم.

\n\n

استاندار بوشهر ادامه داد: اگر این اعتبار محقق شود در یک سال معادل 5 برابر سال 91 اعتبار به استان جذب کرده و پروژه‌های مختلف را اجرا کردیم.

\n\n

وی با اشاره به پروژه‌های مهم استانی به اجرای 9 محور بزرگراهی در استان اشاره کرد و گفت: بزرگراه گناوه به دیلم تا پایان امسال افتتاح می‌شود ضمن اینکه محور گناوه به گچساران را هم آغاز کردیم.

\n\n

سالاری اضافه کرد: محور برازجان به گناوه 29 کیلومتر آن افتتاح شده و مابقی مسیر هم در دست اجراست ضمن اینکه محور برازجان، دالکی به کنارتخته به دلیل اینکه پیمانکار را وزارت راه انتخاب کرد، سرعت پروژه کم شده و امیدواریم تسریع شود.

\n\n

وی بیان داشت: محور ورودی جدید بوشهر از سمت چغادک که با سرعت خوبی در حال کار است تا پایان سال قطعاتی که آغاز شهد تکمیل خواهد شد.

\n\n

استاندار بوشهر گفت: بزرگراه دیر به بوشهر هم 4 قطعه آن در حال انجام است و 3 قطعه جدید هم با دریافت منابع مالی از وزارت نفت تسریع می‌شود.

\n\n

سالاری ادامه داد: کمربندی کنگان هم که 32 کیلومتر طول دارد در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد ضمن اینکه محور عسلویه به سمت استان هرمزگان هم با اعتبار خوبی که پیش بینی شده پیمانکار آن در حال انجام کار است.

\n\n

وی با بیان اینکه تا پایان سال 3 بزرگراه در محورهای مواصلاتی استان بوشهر افتتاح می‌شود، اظهار داشت: با تکمیل طرح‌های بزرگراهی، استان بوشهر جز 3 استان برتر در برخورداری از بزرگراه خواهد شد.

\n\n

استاندار بوشهر با اشاره به مسائل حوزه آب استان گفت:  430 هزار مترمکعب ورودی آب به استان است که 110 هزار مترمکعب آن از آب شیرین کن اضافه می‌کنیم و سالانه وزارت نیرو 110 ملیارد تومان برای خرید آب استان بوشهر هزینه خواهد کرد.

\n\n

سالاری با تشریح اجرا و ساخت چند واحد آب شیرین کن در استان اضافه کرد: در کنار ظرفیت‌های تولید آب از تاسیسات آب شیرین کن، 23 هزار مترمکعب اضافه برداشت از خط کوثر هم تعریف خواهیم کرد.

\n\n

وی بیان داشت: با این وجود و اجرای طرح‌های آب شیرین کن، تا تابستان آینده 43 هزار مترمکعب ظرفیت آب از تأسیسات آب شیرین کن در استان اضافه می‌شود.

\n\n

استاندار بوشهر تأکید کرد: اگر 5 سال پیش کار برای ایجاد آب شیرین کن شروع می‌کردیم الان مشکلی نداشتیم و به سهولت از ظرفیت تأسیسات آب شیرین کن استفاده می‌کردیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر