جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۳۰۴۲۴
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۱

فکرشهر: «ریچارد آدامز» نویسنده رمان کودکانه «تپه واترشیپ» درگذشت.

http://cdn.isna.ir/d/2016/12/28/3/57408078.jpg

به گزارش فکرشهر، گاردین نوشت: «ریچارد آدامز» نویسنده سرشناس انگلیسی که کتاب «تپه واترشیپ» او یکی از پرفروش‌ترین آثار ادبیات کودک جهان به حساب می‌آید، در سن ۹۶ سالگی از دنیا رفت.

«تپه واترشیپ» اولین‌بار در سال ۱۹۷۲ به چاپ رسید و با فروشی ده‌ها میلیون جلدی به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه ادبیات کودک تاریخ تبدیل شد.

«آدامز» داستان «تپه واترشیپ» را در یک سفر خانوادگی زمانی که می‌خواست در ماشین برای دخترانش قصه‌ای تعریف کند، خلق کرد. داستان این رمان کودکانه درباره چند بچه خرگوش است که از لانه خود فرار می‌کنند و درگیر ماجراهای مختلف می‌شوند.

http://cdn.isna.ir/d/2016/12/28/3/57408083.jpg
کارتونی که بر اساس کتاب آدامز ساخته شد

این کتاب برای «آدامز» مدال «کارنگی» را که از مهم‌ترین جوایز ادبیات کودک دنیاست، و جایزه بهترین اثر ادبیات کودک «گاردین» را به همراه آورد. «تپه واترشیپ» در سال ۱۹۷۸ به فیلمی انیمیشنی تبدیل شد و با استقبال زیادی مواجه شد. اقتباس جدیدی از این اثر قرار است سال آینده در قالب یک مینی‌سریال تلویزیونی به روی آنتن برود.

«آدامز» که متولد می ۱۹۲۰ در برکشایر بود، نویسندگی را از سال ۱۹۶۶ یعنی در سن ۴۶ سالگی شروع کرد. او در سال ۱۹۳۸ برای تحصیل در کالج وُرسستر آکسفورد ثبت نام کرد اما با درگرفتن جنگ جهانی دوم برای حضور در ارتش سلطنتی انگلستان داوطلب شد. پس از جنگ، تحصیلات خود را ادامه داد و مدرکش را در رشته تاریخ مدرن گرفت.

«دختری روی تاب»، «طاعون سگ‌ها»، «طبیعت در گذر فصل‌ها»، «روز و شب طبیعت»، «گرگ آهنی»، «افسانه ته تونا»، «سفر به قطب جنوب»، «خاطرات طبیعت»، «دنیل» و «شاردیک» از دیگر کارهای این نویسنده هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر