شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۴۵۰
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۶

فکرشهر: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر گفت: در زمان حاضر 12هزار تبعه افغان دارای مجوز در این استان حضور دارند که از این تعداد حدود هفت هزار نفر دارای کارت آمایش و پنج هزار نفر نیز گذرنامه دارند.

به گزارش فکرشهر، عبدالرضا بشیری در گفت وگو با ایرنا افزود: ایران جزو برترین کشورهای دنیا در خدمت رسانی به اتباع و مهاجران خارجی است و استان بوشهر نیز با ارائه خدمات مختلف توانسته میزبان خوبی برای این مهاجران باشد.

وی اظهارکرد: در استان بوشهر یک اردوگاه در شهر بوشهر و یک مهمان شهر برای پناهندگان بی سرپناه افغان در شهر دالکی شهرستان دشتستان در نظر گرفته شده است.

بشیری بیان کرد: هرچند کمیساریای عالی پناهندگان از نظر ارزاق عمومی به پناهندگان کمک اندکی می کند ولی کمک جمهوری اسلامی بیشتر از کمکهای کمیساریای عالی پناهندگان است.

وی ادامه داد: یکی از خدمات خوبی که شامل اتباع افغان می شود بیمه تامین اجتماعی و سلامت است که توانسته تاثیر خوبی در وضعیت زندگی و درمان این افراد داشته باشد.

بشیری گفت: با همت استانداری بوشهر برای تکمیل وساخت مدرسه 15 خرداد که شمار زیادی از دانش آموزان اتباع افغان مقیم بوشهر در این مدرسه در کنار دانش آموزان ایرانی مشغول تحصیل هستند، 10 میلیارد ریال از طریق سازمان ملل جذب شد.

وی افزود: کمک های سازمان ملل برای اتباع خارجی از سوی این اداره کل بین آنها توزیع می شود.

وی بیان کرد: امسال ساخت یک سالن اجتماعات 300 متر مربعی از سوی این اداره کل به پایان رسیده و اردوگاه مهاجران بوشهر نیز بازسازی و تعمیر شده است.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر گفت: بزودی هفت باب واحد مسکونی و یک پارک کودک برای پناهندگان در مهمانشهر دالکی شهرستان دشتستان به بهره برداری می رسد.

بشیری اظهارکرد: همچنین دو میلیارد ریال اعتبار از منابع وزارت کشور برای تعمیر و تجهیز اردوگاه مراقبتی بوشهر جذب شده است.

وی دعوت از اتباع افغان و بزرگان آنان در مناسبت های مختلف فرهنگی و مذهبی، ارائه آموزشهای مختلف به این قشر با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای استان و فعالیت دو دفتر کفالت برای انجام کارهای اداری این افراد را از جمله برنامه ها و خدمات ارائه شده به این قشر عنوان کرد.

بشیری، با اشاره به ازدواج اتباع افغان با زنان ایرانی اظهار کرد: مدیریت امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر نسبت به تحصیل تابعیت برای فرزندان اتباع با همسران ایرانی اقدام می کند و برای حل مشکل این افراد تلاش می شود.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر گفت: دو برابر جمعیت اتباع افغان مجاز موجود در استان بوشهر به صورت غیرمجاز در این استان ساکن هستند که این افراد مشکلات زیادی دارند و کار طرد آنان به مرور انجام می شود.

بشیری، ندادن گواهینامه رانندگی به اتباع افغان و نداشتن امکان خرید ملک براساس قانون را ازجمله مشکلات آنان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اتباع افغان غیرمجاز فرصت شغلی موجود در کشور را پر می کنند، اظهار کرد: به دلیل ارزان بودن دستمزد کارگر افغان مردم برای انجام کارها از این افراد بیشتر استفاده می کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر