جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۴۵۳
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۹

فکرشهر: هفتم آذر حماسه فراموش شده بوشهربیست و دومین گردهمایی تکاوران نیروی دریایی ارتش و یادواره شهدای تکاور امسال با شکوه خاصی در بوشهر از 1 الی 3 دی ماه برگزار گردید.

در این گردهمایی که اغلب بازماندگان مدافعان خرمشهر بودند دقیقا همان دلاور مردانی حضور داشتند که در آغاز جنگ تحمیلی در معیت یک گردان 600 نفره توانستند 34 روز دشمن را پشت دروازه های خرمشهر زمینگیر کنند و جان دادند و زمان خریدند.

اما اینبار این مردان پولادین را با موهای سپید و زخمهای کهنه و جراحت های ناشی از جنگ و گاها بی مهری های وارده دیدیم.

چیزی که در این دلاوران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس تغییر نکرده بود عزم راسخ، جسارت و دلیری و مردانگی و وطن پرستی بود.

در این گردهمایی افتخار این را داشتم که از سوی این بزرگان دعوت شده و در کسوت یک عکاس و تصویر بردار خدمت نمایم، به راستی چگونه میتوان در مقابل دشمن همچون پولاد بود و در درون و در برابر انسانها و همرزمان دلی مهربان و به نازکی گلبرگ های گل، زمانی به این مهم پی بردم که در یک رسم بسیار زیبا توسط فرمانده سابق این گردان اسامی 103 شهید تکاور قرات گردید و با صدای رسا و آهنین همه با هم "حاضر" می گفتند و همچون ابر بهاری در فراغ یاران میگریستند.

این مراسم که یک بیعت و رسم دیرینه می باشد هر ساله در یکی از شهر های کشور برگزار می شود و اینبار این افتخار نصیب بوشهر خواستگاه این دلاور مردان گردید که با همت و همکاری یکایک این عزیزان و خانه فرهنگی تکاوران برگزار شد و از اقصی نقاط کشور تکاوران حضور بهم رسانیدند.

در حاشیه این مراسم بازدید از سایت گردان یکم تکاوران دریایی و حضور در بنای یادمان شهدای تکاور و بیعت با راه شهدا و حضور در موزه شهید رئیسعلی دلواری بعمل آمد و بار دیگر این عزیزان هم قسم شدند برای تعالی کشور و دفاع از آرمانهایشان آماده هستند.

با وجود بی محبتی ها و کم لطفی های صورت گرفته هنوز هم این کهنه سربازان با تمام قوا آماده رزم هستند. از دیدگاه این دلاوران درست است که سیستم آنها را بازنشسته اعلام کرده، اما هنوز انرژی و انگیزه لازم را برای تبلور حماسه ای دیگر دارند.

امید است این گردهمایی در تقویم رسمی کشور بعنوان روز تکاوران نقش بسته و به طرز شایسته ای از این دلاوران تجلیل شود.

گردهمایی در میدان صبحگاه سایت گردان یکم تکاوران دریایی بوشهر

یک دقیقه سکوت برای شهدای تکاور
 


 

کنه سربازان

آزاده سرافراز تکاوران نادر کریمی چاهگاهی

ناخدا صمدی فرمانده تکاوران مدافع خرمشهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر