پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۴۵۴
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۳

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: شهرداران و فرمانداران استان بوشهر برای مقابله با پدیده‌های طبیعی به‌ویژه سیل و زلزله باید در آمادگی کامل باشند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، سیدمحمدحسن باستی در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه رسالت این شورا در ارتقا سلامتی و حفاظت از جان و اموال مردم بسیار مهم است، اظهار داشت: شورای هماهنگی مدیریت بحران به سلامت و حفاظت از جان و اموال مردم اهمیت ویژه‌ای می‌دهد چراکه مخاطرات امنیتی ناشی از پیامدهای تصمیمات اعضای این شورا قابل جبران نیست که لازم است تصمیماتی اتخاذ شود تا سلامت مردم در شرائط سخت تامین شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه در سلامتی و ایمنی مردم نباید مماشات شود تصریح کرد: در ارتقا سلامتی و حفاظت از جان و اموال مردم در راستای تامین امنیت باید با حداکثر توان تلاش شود.

باستی با تاکید بر توجه به پیشگیری از بروز بحران در عرصه‌های مختلف بیان کرد: وظایف شورای هماهنگی مدیریت بحران ضمن مقابله با بحران‌ها باید در عرصه پیشگیری از بروز بحران برنامه‌ریزی کند.

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه در حوزه پیشگیری ضعف‌های گوناگونی وجود دارد خاطر نشان کرد: باید با کار کارشناسی و نشست‌های تخصصی قبل از وقوع حادثه باید طرح‌های پیشگیرانه در عرصه‌های مختلف تدوین و اجرایی شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بر لزوم توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی به جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: این جلسات باید با کیفیت بسیار بالا و با حضور همه اعضای اصلی تشکیل شود چراکه به جان و اموال ارتباط دارد.

باستی تاکید کرد: در برخی موارد ساعت ۲ بامداد جلسات ستاد مدیریت بحران استان بوشهر تشکیل می‌شود و مدیران و اعضای این ستاد باید برای حضور در این نشست‌ها در آمادگی کامل بسر ببرند.

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر بر لزوم بیمه شدن اموال دستگاه‌های دولتی تاکید و خاطر نشان کرد:اکنون تجهیزات و اموال ۵۱ دستگاه دولتی استان بوشهر بیمه شده‌اند که ۴۰ دستگاه دیگر نیز ملزوم به بیمه شدن تجهیزات و اموال ادارات خود هستند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر حفظ و ارتقا آمادگی اعضای ستاد بحران برای مقابله با بحران‌های طبیعی مانند زلزله و سیل گفت: شهرداران و فرمانداران استان بوشهر برای مقابله با پدیده‌های طبیعی بویژه سیل و زلزله باید در آمادگی کامل باشند.

باستی بر برگزاری جلسات ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های استان بوشهر به صورت مستمر و قوی‌تر تاکید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر