پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۴۵۵
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۴

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در راستای اجرای خرید حمایتی گوجه‌فرنگی کشاورزان استان بوشهر تاکنون ۶هزار تن از این محصول خریداری و به کارخانه‌های رب گوجه فرنگی حمل شده است.

به گزارش فکرشهر، محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه قیمت خرید حمایتی گوجه فرنگی از کشاورزان افزایش یافت اظهار داشت: با توجه به نارضایتی کشاورزان گوجه‌فرنگی کار استان بوشهر از قیمت تصویبی 330 تومان به ازاء هر کیلوگرم این قیمت با دستور وزیر جهاد کشاورزی افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در نشست استاندار بوشهر با وزیر جهاد کشاورزی مشکلات گوجه‌فرنگی‌کاران استان بوشهر بررسی شد تصریح کرد: در این نشست استاندار بوشهر هزینه بالای تولید گوجه‌فرنگی نسبت به قیمت تعیین شده برای خرید حمایتی محصولات کشاورزان سبب نارضایتی کشاورزان دانست که وزیر جهاد کشاورزی قیمت خرید حمایتی گوجه فرنگی را افزایش داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تعیین 400 تومان به ازا هر کیلوگرم خرید حمایتی گوجه فرنگی خبرداد و گفت: با توافق بعمل آمده قیمت خرید گوجه فرنگی غیر از درجه یک به ازاء هر کیلوگرم 400 تومان تعیین شد.

منوچهری با اشاره به اینکه روزانه محصول گوجه فرنگی از کشاورزان در مناطق کاکی، آبدان، کنگان، شنبه، دشتستان خریداری می‌شود گفت: اتحادیه تعاونی روستایی محصولات کشاورزان گوجه‌فرنگی کار خریداری و از طریق سامانه هزینه آن به حساب کشاورز بدون واسطه واریز می‌کند.

وی با بیان اینکه هزینه حمل محصول گوجه‌فرنگی از مزارع تا مرکز تحویلی غیر از کارخانه‌های استان بوشهر بر عهده اتحادیه تعاونی روستایی است افزود: تاکنون شش هزار تن محصول گوجه فرنگی از کشاورزان استان بوشهر در راستای خرید حمایتی خریداری شده که مراکز رب گوجه فرنگی حمل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون 1500 تن به کارخانه‌های رب گوجه فرنگی خارج از استان حمل شده افزود: 4500 تن هم به کاخانه‌های رب گوجه فرنگی داخل استان بوشهر حمل شده است.

منوچهری از برداشت 200 هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر خبرداد و گفت: این میزان محصول از 4 هزار هکتار اراضی استان بوشهر برداشت شده است.

وی با اشاره به تسریع در روند برداشت گوجه فرنگی در مزارع استان بوشهر خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود 560 هزارتن محصول گوجه فرنگی از مزارع استان بوشهر برداشت شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر