شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۴۵۷
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۰

فکرشهر: نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات بودجه‌ای استان ریشه‌ی ۱۰ ساله دارد گفت: قانون درآمد - هزینه باید اجرا شود.

به گزارش فکرشهر، سکینه الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص مباحث مربوط به بودجه استان بوشهر گفت: بودجه استان در برخی از سرفصل‌ها کاهش و در برخی نیز افزایش اندکی داشته است.

وی با بیان اینکه بودجه استان به طور کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌ام افزود: در بخش‌هایی از بودجه که شاهد کاهش ارقام هستیم مربوط به برخی شاخص‌های توسعه‌یافتگی است که استان بوشهر از میانگین استانی بالاتر است.

الماسی با تاکید بر اینکه استان بوشهر به دلیل نقشی که در درآمدهای ملی دارد باید به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد تصریح کرد: با این میزان از بودجه‌ای که دولت به استان بوشهر اختصاص می‌هد روند توسعه‌ی استان کند خواهد بود.

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در تشریح راهکارهای بهبود بودجه استان گفت: در قانون پیش‌بینی شده بود که ۲ درصد از درآمد حاصل از محل فروش نفت به استان‌های نفت خیز اختصاص یابد که این قانون در برنامه ششم توسعه نیز اصلاحاتی داشته است اما اکنون به درستی اجرا نمی‌شود.

الماسی تشریح کرد: اختصاص بخشی از درآمدهای نفتی به استان‌های نفت‌خیز جنبه‌ حمایتی و در راستای جبران لطمات ناشی از حضور صنعت است اما در حال حاضر در سایر ردیف‌های بودجه‌ای هضم می‌شود.

سکینه الماسی ادامه داد: این موضوع از قریب ۱۰ سال پیش تاکنون ادامه داشته و قطعا قانون مذکور را حیض انتفاع ساقط کرده است و عملا قانونی بلااثر است.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه افزود: در کمیسیون تلاش کردیم که اولا عنوان مناطق نفت‌خیز به مناطق نفت‌خیز و گازخیز اصلاح شود چرا که در برخی از موارد باعث محدودیت‌هایی می‌شده است.

سکینه الماسی ادامه داد: در برنامه ششم ۲ درصد به ۳ درصد ارتقاء یافته که سهم قابل توجهی در افزایش بودجه استان خواهد داشت اما رویه کنونی قطعا نیاز به تغییر دارد چون عملا دور زدن قانون است. بودجه استانی باید از قانون ۲ درصد فعلی تفکیک شود.

الماسی با تاکید بر اینکه بودجه استان باید نسبتی با میزان درآمدهای استان داشته باشد گفت: تکلیف قانونی در این مورد وجود دارد و باید نظام درآمد - هزینه در بودجه احیاء شود.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید قوانین مغفول به درستی احیا شوند تا حق استان ثروتمند بوشهر ادا شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر