پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۴۶۱
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۶

فکرشهر: اجرای تاسیسات آبشیرین‌کن یکی از مهمترین قسمت‌های طرح انتقال آب دریا به شهرستان جم است که عملیات إجرائی ان از سه سال پیش توسط سازمان منطقه ویژه پارس به نمایندگی از وزارت نفت اجرا می‌شود و بخش نهایی این این طرح فردا(پنجشنبه 9 دی ماه) با حضور وزیر نیرو کلنگ زنی خواهد شد

شهرستان جم چند سالی است که با مشکلاتی در زمینه تامین آب روبرو است و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای آبرسانی به این شهرستان یک ضرورت است.
یکی از راهکارهای مناسب برای رفع کمبود منابع آبی در شهرستان جم، استفاده از آب دریاو شیرین‌سازی آن است.
سازمان منطقه ویژه پارس به نمایندگی ازوزارت نفت تلاش‌های گسترده‌ای را در راستای رفع مشکلات و تامین نیازهای محیط پیرامونی خود داشته است و در این راستا طرح‌ها و پروژه‌های متعددی در شهرها و روستاهای مناطق و شهرستان‌ های هم‌جوار صنعت نفت داشته است.

انتقال 51 هزار متر مکعب آب به شهرستان جم 
به گزارش فکرشهر، مهندس مهدی یوسفی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات شهرستان جم تامین اب آشامیدنی سالم بوده است که تلاش‌های بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین اولویت‌های ما در این منطقه، تکمیل پروژه آبرسانی شهرستان جم است که با جدیت به دنبال تحقق این موضوع هستیم که حاصل آن انتقال 51 هزار متر مکعب آب به شهرستان جم است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: بخشی از این آب طبق طرح أولیه از خط کوثر تامین میشود که طَی سالهای گذشته با تامین مالی صورت گرفته از طرف نفت ایستگاهها و خطوط ان ساخته شده است و بخش دیگر پس از شیرین‌سازی اب دریا در منطقه ویژه پارس به شهرستان جم منتقل می‌شود که این انتقال با استفاده از هفت ایستگاه پمپاژ آب صورت می‌گیرید.

آبرسانی به 32 شهر و روستای شهرستان جم
وی با اشاره به انتقال آب شیرین‌سازی‌شده در پارس جنوبی به 32 شهر و روستای شهرستان جم بیان داشت: آب به 29 روستا و سه شهر جم، ریز و انارستان و سه شهرک پردیس،توحید و شهید تندگویان منتقل می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به توافقات صورت گرفته بین وزارت نفت، وزارت نیرو و استانداری بوشهر برای آبرسانی به شهرستان جم، اضافه کرد: این طرح با اعتبارات وزارت نفت توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) اجرا شده است
وی ادامه داد: این پروژه به دلیل اتمام اعتبار مصوب وزارت نفت به میزان 510 میلیارد ریال و عدم تامین اعتبار لازم از سوی وزارت نیرو تقریباً متوقف شده بود.

افزایش چهار برابری اعتبار پروژه آبرسانی شهرستان جم
یوسفی با اشاره به تلاش سازمان منطقه ویژه پارس در سال ١٣٩٣ و افزایش چهار برابری اعتبار پروژه آبرسانی شهرستان جم دراشاره کرد و گفت: سازمان منطقه ویژه پارس پیگیری‌های زیادی را در این زمینه داشت و اعتبار این پروژه به میزان یک هزار و 600 میلیارد ریال و اعتبار ارزی 12 میلیون دلار به تصویب رسید که خوشبختانه با تحقق این امر و عقد تفاهم نامه تکمیلی فی مابین وزارتین نفت و نیرو اجرا ی این پروژه شتاب بیشتری گرفته و با ساخت این اب شیرین کن که توسط سرمایه گذار منتخب وزارت نیرو تکمیل خواهد شد پروژه به صورت کامل نهایی خواهد شد. 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به تلاش این سازمان برای توسعه متوزان مناطق همجوار صنعت نفت، تاکید کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های إعلامی وزارت نفت و شخص وزیر نفت توسعه محیط پیرامونی صنعت نفت و توسعه زیر ساخت های این مناطق است که ما هم به سهم خود در این منطقه این منویات را با جدیت دنبال می‌کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر