جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
با حضور مسوولین استانی و کشوری افتتاح شد؛
فکرشهر:  این نمایشگاه از دیماه امسال تا فروردین 96 در چهار شهرستان کنگان و دیر و جم و عسلویه برپا است و هر ماه در یک شهرستان برگزار می شود...
کد خبر: ۳۰۴۶۳
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: مبارزه با مواد مخدر را در محیط صنعتی و جامعه محلی در منطقه ویژه پارس به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

نگاه ویژه‌ای به مسئولیت‌های اجتماعی داریم

به گزارش فکرشهر، مهندس مهدی یوسفی در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر منطقه ویژه پارس اظهار داشت: ارتباط تنگاتنگی با شورای مبارزه با مواد مخدر کشور داریم و دبیرخانه آن در منطقه فعال شده است و با وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز هماهنگی خوبی داریم.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را در محیط صنعتی و جامعه محلی دنبال می‌کنیم و هر برنامه و اقدامی که باید انجام شود کل منطقه را در بر می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: 316 کارگاه و دوره مهارت‌های زندگی توسط منطقه ویژه پارس اجرا شده است که در مجموع هفت هزار و 816 نفر در این دوره‌ها حضور داشته‌اند.
 
وی از برگزاری 170 کارگاه و دوره پیشگیری از اعتیاد با حضور پنج هزار و 801 نفر خبر داد و بیان کرد: 16 دوره و کارگاه مشاوره ترک اعتیاد قبل از ازدواج با حضور 174 نفر برگزار شده است.

یوسفی از برگزاری 206 دوره و کارگاه مشاوره ازدواج خبر داد و افزود: سه هزار و 381 نفر مشاوره فردی گرفتند و 512 نفر نیز به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند.
 
وی افزود: برگزاری 27 نشست شورای هماهنگی در شهرستان‌ها، برگزاری 15 همایش، برگزاری 53 نمایشگاه، نصب 220 بنر و شعار، برگزاری 23 نشست با انجمن‌های مردم‌نهاد، توزیع 45 هزار بروشور و تراکت و پیامک پیشگیری از اعتیاد از دیگر اقدامات است.
 
 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نقاط آسیب پذیر منطقه را 30 نقطه و تعداد کمپ‌ها را شش کمپ بیان کرد و گفت: نیروی انتظامی نیز اقدامات خوبی داشته است که می‌توان به اجرای 181 طرح پاکسازی اشاره کرد.
  
 یوسفی افزود: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نگاه ویژه‌ای به مسئولیت‌های اجتماعی داشته است و به صورت مستمر از فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ورزشی و اجتماعی و . . . حمایت می‌کند.

اجتماعی‌شدن مبارزه با مواد مخدر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است

رئیس کمیته مباره با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اجتماعی‌شدن مبارزه با مواد مخدر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی منطقه ویژه پارس، دکتر علی هاشمی نیز در این نشست اظهار داشت: چهار بحران اساسی در سطح جهان وجود دارد که مواد مخدر به عنوان یکی از این چهار مورد در کنار بحران محیط زیست، بحران فقر و بحران هسته‌ای قرار گرفته است.


 
وی با اشاره به سودآوری بالای اقتصاد قاچاق و توزیع مواد مخدر، اضافه کرد: یکی از چهار صنعت بزرگ اقتصادی دنیا مواد مخدر است که در دل مواد مخدر هزاران جرم دیگر نیز به‌وجود می‌آید.
 
 رئیس کمیته مباره با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه جذابیت‌های اقتصادی و جدی بودن تقاضا از مهمترین عوامل فعالیت در بخش مواد مخدر است، افزود: در صورتی که ورود مواد مخدر را قطع کنیم و برنامه‌ای برای کاهش تقاضا نداشته باشیم مشکلات ما بیشتر می‌شوند.
 
 وی با اشاره به تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مقابله جدی با مواد مخدر و اجرای برنامه‌های پیشگیری و کاهش تقاضا، بیان کرد: اگر بتوانیم یک نفر را حتی برای یک ساعت هم از مواد مخدر دور کنیم کار بزرگی است.
 
 هاشمی با اشاره به اینکه اجتماعی‌شدن مبارزه با مواد مخدر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: بحث مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها دارای کاربرد بسیار بالایی در این حوزه است.

اقدامات پیشگیری از مواد مخدر در منطقه ویژه پارس الگویی برای کشور است

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: اقدامات پیشگیری از مواد مخدر در منطقه ویژه پارس الگویی برای کشور است.

دکتر پرویز افشار نیز اظهار داشت: با تلاش‌های مدیرعامل منطقه ویژه پارس شاهد تحولات گسترده‌ای در عرصه با مواد مخدر در این منطقه هستیم و تعامل خوبی بین دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی با مردم در این زمینه ایجاد شده است.


 
وی به اهمیت بسیار بالای منطقه ویژه پارس اشاره کرد و ادامه داد: این وضعیت خاص باعث شده تا در استان بوشهر علاوه بر شورای مبارزه با مواد مخدر استان، یک شورا نیز در منطقه ویژه پارس تشکیل شود که کارهای بسیار مهم و بزرگی انجام شده است.
 
 معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منطقه ویژه پارس نسبت به دیگر نقاط کشور پیشتاز است.
 
 وی با اشاره به اینکه در سطح کشور شاهد همکاری مردم و انجمن‌های مردمی در عرصه مبارزه با مواد مخدر هستیم، بیان کرد: اهل سنت نیز همکاری و مشارکت بسیار خوبی را در این حوزه دارند.
 
 افشار بر لزوم توجه ویژه به دانش‌آموزان برای مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: دانش‌آموزان باید توانمندسازی شوند تا منجر به نابسامانی نشود و باید به این موضوع ورود جدی کنیم.
 
 وی تصریح کرد: در ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتقاد داریم که کار مردم باید توسط خودشان انجام شود و تشکل‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، کارگری، تشکل‌های محله‌ای و ... در هر یک از این حوزه‌ها وارد عمل شوند.
 
 معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: کارهای خوبی در بحث پیشگیری در منطقه ویژه پارس انجام شده است که می‌تواند الگوی خوبی در سطح کشور باشد.
 
 وی تاکید کرد: باید رابطه مصرف کننده با قاچاقچی را قطع کنیم و آنها را به مراکز درمانی متصل کنیم تا هم چرخ اقتصادی قاچاقچیان باطل شود و هم اینکه مواد مخدر سالم را مصرف نکنند.

کشفیات مواد مخدر در استان بوشهر 107 درصد افزایش یافت

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: کشفیات مواد مخدر در استان بوشهر 107 درصد افزایش یافت.

 ارسطو ترکمان‌منش در این نشست اظهار داشت: طی 9 ماه امسال 6.5 تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شده است که شاهد افزایش 107 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه 3.5 تن از این مواد مخدر توسط نیروی انتظامی کشف شده است، اضافه کرد: 2.8 مواد مخدر نیز با تلاش نیروهای امنیتی استان بوشهر کشف شده است که یک سوم از این مواد سهم شهرستان‌های جنوبی استان بوده است.


 
 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر از دستگیری دو هزار و 900 در ارتباط با مواد مخدر در استان بوشهر خبر داد و افزود: 107 باند کلان مواد مخدر در سطح استان متلاشی شده است که یک سوم از این باندها مربوط به شهرستان‌های جنوبی استان است.
 
 وی تصریح کرد: اگر در گذشته در مهدکودک‌ها و مدارس اقدامات مناسبی در زمینه پیشگیری انجام می‌شد، امروزه شاهد این وضعیت در عرصه مواد مخدر نبودیم.
ترکمان‌منش خواستار اجرای طرح آموزشی همتایان دانش‌آموزی در استان بوشهر شد و بیان کرد: این طرح روشی برای انتقال دانش است که قابل اعتماد است و افکارها و باورها منتقل می‌شود.
 
وی خواستار انجام راهکارهایی برای جبران آسیب‌های گذشته شد و ادامه داد: طرح غربال‌گری محیط کاری نیز باید انجام شود و آمار و ارقام دقیقی از وضعیت اعتیاد ارائه شود که بتوان راهکارهای درمانی را احرا کرد.
 
 ساماندهی وضعیت افاغنه و توسعه مراکز درمانی اعتیاد از دیگر موضوعات مطرح‌شده توسط دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر بود.

نمایشگاه نه به اعتیاد از اقدامات قابل تقدیر سازمان منطقه ویژه پارس است

فرماندار شهرستان عسلویه در سومین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: نمایشگاه نه به اعتیاد در عسلویه از اقدامات قابل تقدیر سازمان منطقه ویژه پارس است و لازم است با برگزاری اینگونه برنامه ها به منظور فرهنگ سازی مبارزه با مواد مخدر با حدیت دنبال شود.

عبدالله نادری نیز اظهار داشت: امروز نمایشگاه نه به اعتیاد در عسلویه افتتاح شد که حاصل تلاش و همراهی و هماهنگی همه دستگاه‌ها بوده است.

وی با تقدیر از همراهی و هماهنگی دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر منطقه ویژه پارس در شهرستان عسلویه، اضافه کرد: کار تیمی و جمعی انجام شده است و نتایج خوبی را در بر دارد.

فرماندار شهرستان عسلویه با اشاره به اقدامات بهزیستی و آموزش و پرورش در حوزه مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شوراها نیز در این شهرستان پای کار هستند و در حوزه اجتماعی کارهای خوبی را انجام می‌دهند و در برنامه‌ها مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد نشست‌ها و مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان عسلویه افزایش یافته است، ادامه داد: نیروی انتظامی تلاش ویژه‌ای در مقابله با سوداگران مرگ و قاچاقچیان دارد.

وی با اشاره به اجرای 85 مرحله طرح پاکسازی مواد مخدر در این شهرستان، افزود: 18 مرحله انهدام باندهای مواد مخدر در شهرستان انجام شده است و شاهد عزم جدی برای مقابله با خرده‌فروشان هستیم.

فرماندار شهرستان عسلویه خواستار تقویت ساختار بهزیستی در شهرستان عسلویه شد و گفت: ساختمان برای بهزیستی آماده است و باید ساختاز بهزیستی در این شهرستان تقویت شود.

22 برنامه عملیاتی برای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان کنگان تدوین شد

فرماندار شهرستان کنگان از تدوین 22 برنامه عملیاتی برای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان کنگان خبر داد.

عبدالنبی یوسفی نیز در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر منطقه ویژه پارس اظهار داشت: اعتیاد از آسیب‌های اجتماعی بسیار مهمی است که باید به خوبی ریشه‌یابی شود و برنامه‌ریزی مناسبی برای مقابله با آن صورت گیرد.
 
وی با اشاره به طراحی برنامه‌های عملیاتی مواد مخدر در شهرستان کنگان، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها مشخص است و باید اعتبار و کمک مالی مناسب برای این طرح‌ها انجام شود.


 
 فرماندار شهرستان کنگان به اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در کنگان اشاره کرد و افزود: توسعه هنر، ورزش، برنامه محله‌های بانشاط به ویژه در مناطق آلوده از طرح‌های مهم در این زمینه است.
 
وی با اشاره به اینکه 22 برنامه عملیاتی برای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان کنگان تدوین شده است، ادامه داد: تاکنون شش برنامه اجرایی شده است.
 
 یوسفی بیان کرد: مبارزه با آسیب بزرگی همچون مواد مخدر  علاوه بر مصوبات، قدرت اجرایی و ایده و تعامل بین دستگاه‌ها را می‌خواهد که یک یا چند دستگاه خاص قادر به انجام همه کارها نیستند.

به گزارش فکرشهر، در ادامه این آیین و با حضور مردم و مسئولان، اولین نمایشگاه نه به اعتیاد در شهرستان عسلویه آغاز به کار کرد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر سازمان مطنقه ویژه پارس گفت: محوریت اصلی این نمایشگاه ، استفاده از ظرفیتها و پتانسیل های مردمی خصوصا انجمن های مردم نهاد و سمن ها می باشد و اولین نمایشگاه در تاریخ 7 دی ماه در شهرستان عسلویه و با حضور مقامات عالی رتبه کشوری ،استانی و محلی آغاز بکار خواهد کرد.

مجید مهری تاکید کرد : در این نمایشگاه 8 انجمن مردم نهاد و سمن فعال در حوزه پیشگیری در سطح منطقه جنوب استان  به همراه دستگاههای اجرایی شهرستان عسلویه همچون نیروی انتطامی ویژه پارس جنوبی ، بهداشت و درمان عسلویه همچنین ادراه بهزیستی شهرستان عسلویه حضور خواهند داشت.
 
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر سازمان منطقه ویژه پارس اضافه کرد:غرفه مشاوره ،کارگاه تخصصی پیشگیری توسط اساتید جهت بازدیدکنندگان و مراجعین و ایستگاه سلامت و ورزش توسط سازمان منطقه ویژه پارس در حاشیه نمایشگاه از برنامه های اعلامی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منطقه ویژه پارس در برپایی این دوره از نمایشگاه‌ها است.
 
 این نمایشگاه از دیماه امسال تا فروردین 96 در چهار شهرستان کنگان و دیر و جم و عسلویه برپا است و هر ماه در یک شهرستان برگزار می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر