سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
وزیردولت احمدی نژاد در بوشهر:
فکرشهر: وزیر اسبق امورخارجه کشورمان در بوشهر گفت: فتنه‌گرانی که فجایع گسترده‌ای در کشور در سال 88 ایجاد کردند یک نوع مدل داخلی داعشی بود...
کد خبر: ۳۰۴۸۳
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

فکرشهر: وزیر اسبق امورخارجه کشورمان در بوشهر گفت: فتنه‌گرانی که فجایع گسترده‌ای در کشور در سال 88 ایجاد کردند یک نوع مدل داخلی داعشی بود.

به گزارش فکرشهر، منوچهر متکی امروز در ویژه برنامه بزرگداشت حماسه 9 دی در بوشهر اظهار داشت: 9 دی به یک روز ماندگار در تاریخ سیاسی کشورمان تبدیل شد که افرادی که در بیرون از مرزها به دنبال نقشه کشیدن برای سرنگونی نظام ما بودند حسابشان پیش مردم ایران روشن شد.

وی اضافه کرد: کشورهای خارجی و در راس آنها آمریکا و انگلیس این پیام را به خوبی درک کرده بودند که ماهیت انقلاب اسلامی ایران دارای پیامی آشکار برای به خطر افتادن منافع حریصانه آنها در منطقه است و بر این اساس سعی کردند که با همکاری عوامل داخلی خود فتنه‌ای را در ایران پایه‌ریزی کنند.

وزیر دولت احمدی نژاد تصریح کرد: در فتنه 88‌، داعش داخلی می‌خواست رکن هدایت انقلاب و نظام را نشانه قرار دهد و بر این اساس با بهانه جویی ، انتخابات ایران را که به درستی انجام شده بود مخدوش اعلام کردند.

وی ادامه داد: این داعش داخلی در فتنه 88 ماموریتی خطرناک داشت و آنهایی که فریب خورده بودند به دامن ملت برگشتند و اما کسانی که پافشاری می‌کردند و ماموریت اجرایی بر اساس نقشه توطئه‌گران خارجی در کشور داشتند خیانتی بزرگ به کشور ایران و در حق مردم شهید داده این کشور مرتکب شدند.

متکی یادآور شد: در سال 88 انتخاباتی پرشور با ‌مشارکت بیش از 80 درصد مردم در کشورمان برگزار شد که ملت ایران می‌توانست به عنوان کارت برنده در مقابل آمریکایی‌ها آن را به رخ بکشاند اما فتنه گران با ایجاد یک فتنه بزرگترین ضربه‌ای را به این ملت و انتخابات سالم کشور وارد کردند.

به نوشته ی فارس، وی خطاب به فتنه‌گران و سران فتنه گفت: شما کسانی نبودید که بتوانید خدشه‌ای بر ارکان نظام وارد کنید و مشخص بود که سیلی آن را از ملت دریافت خواهید کرد.

وزیر اسبق امورخارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در 9 دی ملت ایران بی‌تاب شده و خشم خود را به شما فتنه‌گران نشان دادند و بدانید شما پشه‌ای بیش نبودید که بتوانید در کنار ملت این عقاب‌های تیز پرواز‌، ماوا و مامنی برای خود درست کنید.

وی با اعلام این که 9 دی افشاگر چهره فتنه‌گران داخلی بود که با حمایت کشورهای آمریکا و انگلیس قصد داشتند حقانیت نظام را زیر سوال ببرند اظهار داشت: در آن روزها از طریق سفارت انگلیس در ایران‌، انگلیس قضایا را رصد می‌کرد و به عینه مشهود بود که انگلیس خبیث چه تکاپویی برای از بین بردن نظام اسلامی به خرج می‌داد.

متکی در پاسخ به خواسته‌های برخی‌ها که گاه بیگاه می‌گویند چرا اگر فتنه‌گران خطای مرتکب شده‌اند به خطابی آنها رسیدگی نمی‌شود گفت : من فکر می‌کنم نظام با رافت اسلامی با آنها برخورد ‌کرد و گرنه رهبر معظم انقلاب می‌توانست با حکم شرعی دستور برخورد با آنها دهد اما با صبر و حوصله نمایندگان آنها را دعوت کرد و در آن جلسه هم چیز مشخص شد به طوری که حرفی برای گفتن نداشتند اما چرا برنگشتند و تمکین نکردند که این نشان از بی‌بصیرتی آنها بود.

وی ادامه داد: ملت ایران امروز تعیین کننده شده است و با حضور در راهپیمایی حماسه 9 دی مراتب تشکر و قدردانی خود را از ولی امر مسلمین مقام عظمای ولایت اعلام کردند‌.

متکی عنوان کرد: علی رغم مشکلات اقتصادی و بیکاری و معیشت که فشاری سنگینی بر مردم ایجاد کرده است هر جایی که ببینند اعتقادت آنها آسیب می‌بیند در صحنه برای حمایت از نظام حضوری فعال دارند.

وی با اشاره به شکل‌گیری داعش اظهار داشت: ماموریت این گروه تکفیری خالی کردن اسلام از ماهیت و هویت اساسی آن بود به طوری که چیزی را به نام اسلام به دنیا ارائه کنند که امریکا و اسراییل از آنها می‌خواهد‌.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان بیان کرد: داعش بین‌المللی برای منطقه و جهان اسلام یک طراحی حساب شده بود که توسط آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها از طریق دلارهای نفتی برخی کشورهای منطقه ایجاد شد تا پس از شش سال از برملا و شکست توطئه شان در سال 88 از ایران‌، آن را برای مقابله با کشورمان به عنوان یک المان اسلامی به منطقه گسیل دهند.

وی افزود: هدف آمریکا و اسرائیل و هم پیمانانشان در منطقه از وجود اوردن فتنه 88 و داعش صرفا برای از بین بردن نظام اسلامی ایران بود که با فضل خداوند و حضور گسترده مردم مومن و دوستدار نظام و ولایت توفیقی در این زمینه به دست نیاوردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر