جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۴۸۴
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

فکرشهر: معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت 250 میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت خوابگاه دانشجویی اختصاص داده است.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی استانداری بوشهر روز پنجشنبه به نقل از مجتبی صدیقی در نشست با استاندار بوشهر افزود: ساخت خوابگاه در برنامه پنجم توسعه از برنامه دولت حذف شد.

وی اظهار داشت: در لایحه بودجه برنامه ششم توسعه بر مشارکت بخش خصوصی که در ساخت خوابگاه‌های دانشجویی تاکید شده و در این ارتباط اعتباراتی برای حمایت از سرمایه‌گذاران ساخت خوابگاه دانشجویی مصوب شده است که از طریق صندوق رفاه تامین می شود.

صدیقی با یادآوری اینکه 250 میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ساخت خوابگاه دانشجویی پرداخت می‌شود، ادامه داد: نسبت به موقعیت خوابگاهها به سازندگان آنها یارانه سود پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: بنیاد 15 خرداد در ساخت خوابگاه دانشجویی کمکهای خود را آغاز کرده که این مهم می‌تواند در حل مشکلات خوابگاهی دانشجویان اثرگذار باشد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه چهار میلیون و 800 هزار نفر دانشجو در دانشگاههای مختلف کشور تحصیل می‌کنند افزود: این دانشجویان در دانشگاه‌ای دولتی، علوم پزشکی، آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی و غیر انتفاعی مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوابگاهی دانشگاههای دولتی کامل نیست گفت: هر چند پوشش خوابگاهی در دانشگا‌های دولتی مطلوب است ولی این وضعیت نیاز به اجرای برنامه ویژه برای کامل شدن دارد.

رئیس سازمان امور دانشجویی اضافه کرد: با تدوین طرح‌های مورد نیاز در برنامه ششم توسعه وضعیت خوابگاهی به حد استاندارد می‌رسد.

صدیقی، با قدردانی از توجه به حل مشکلات دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: همدلی و همکاری استاندار بوشهر با مسئولان این دانشگاه سبب شده مشکلات دانشگاه خلیج فارس بویژه در بخش خوابگاه دانشجویان برطرف شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر