شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: جایگاه کنونی این استان درزمین آمار قبولی در کنکور سراسری دانشگاهها زیبنده این استان نیست وهمگان بویژه خانواده ها باید برای ارتقای این جایگاه و سطح آموزشی و علمی دانش آموزان تلاش کنند.\n\nبه گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری روز یکشنبه در آیین تجلیل از رتبه های برتر کنکور سراسری استان بوشهر با عنوان جشن ستارگان افزود: سال گذشته اعتبارات ارزش افزوده و حق آلایندگی استان بوشهر دو هزار و 800 میلیارد ریال بود که برای سال جاری کف آن بر شش هزار میلیارد ریال گذاشته شده است.
کد خبر: ۱۴۴۰۴
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: جایگاه کنونی این استان درزمین آمار قبولی در کنکور سراسری دانشگاهها زیبنده این استان نیست وهمگان بویژه خانواده ها باید برای ارتقای این جایگاه و سطح آموزشی و علمی دانش آموزان تلاش کنند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری روز یکشنبه در آیین تجلیل از رتبه های برتر کنکور سراسری استان بوشهر با عنوان جشن ستارگان افزود: سال گذشته اعتبارات ارزش افزوده و حق آلایندگی استان بوشهر دو هزار و 800 میلیارد ریال بود که برای سال جاری کف آن بر شش هزار میلیارد ریال گذاشته شده است.

\n\n

وی اضافه کرد: چنانچه از این میزان حداقل یک درصد برای آموزش دانش آموزان هزینه شود می توان به نتایج خوبی در زمینه های ارتقا سطح علمی و آموزشی این قشر دست پیدا کرد.

\n\n

استاندار بوشهر بیان کرد: تلاش برای افزایش آمار قبولی در کنکور سراسری فقط رسالت آموزش و پرورش نیست و خانواده ها نیز باید در این امر مهم دخیل باشند.

\n\n

وی با تاکید بر فرهنگ سازی برای جلب مشارکت مردمی ادامه داد: تلاش برای افزایش قبولی ها در کنکور یک نیاز اجتماعی است که باید همه جامعه را با این موضوع درگیر کرد تا به نتیجه ای مطلوب برسیم.

\n\n

سالاری گفت: پرورش سرمایه های انسانی و نخبگان باید به طور شایسته تری دنبال شود تا از این طریق بتوان زمینه برنامه ریزی لازم برای پیشرفت و توسعه را فراهم کرد.

\n\n

وی یادآورشد: نخبگان نیز در قبال جامعه خود تکالیفی عهده دار هستند که باید در انجام آن کوشا باشند.

\n\n

سالاری بیان کرد: نفرات برتر کنکور سراسری حاوی تجارب ارزشمندی هستند از این رو باید زمینه انتقال تجارب آنها به همه دانش آموزان استان فراهم شود.

\n\n

سالاری همچنین با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت امکانات مورد نیاز دانش آموزان یادآور شد: استان بوشهر استانی صنعتی است ولی این بدین معنی نیست که باید از سایر رشته ها غافل شویم.

\n\n

استاندار بوشهر بیان کرد: اگر می خواهیم در حوزه بهداشت و درمان پیشتاز باشیم باید روی رشته های زیرمجموعه علوم تجربی نیز سرمایه گذاری لازم را داشته باشیم.

\n\n

وی یادآورشد: دهیاران و شهرداران روستاها نیز باید در در مسابقات و رقابت های علمی ورود کرده و با اجرای برنامه های انگیزشی شرایط رقابتی در محیط های روستایی و شهری ایجاد کنند.

\n\n

سالاری همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین در برنامه های آموزشی بیان کرد: خیران می توانند در برنامه های آموزشی و هزینه های مرتبط با آن نقش چشمگیری ایفا کنند.

\n\n

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: باید فرهنگ سازی لازم در خانواده ها صورت گیرد طوری که اولویت نخست فرزندان آنها تحصیل باشد.

\n\n

ناصر کرمی با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه مسوولان به مقوله آموزش و پرورش ادامه داد: قطع کردن برق مدارس به دلیل بدهی آن هم به طور تعمدی در زمان امتحان دانش آموزان به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

\n\n

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستاها علاوه براین که به بهبود وضعیت عمرانی اطراف مدارس می پردازند باید به وضعیت مدارس نیز توجه لازم را داشته باشند. 

\n\n

منبع:ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر