شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۲۹۶
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۱

فکرشهر: لکه های نفتی در برخی از نقاط ساحل بندرگناوه دیده شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، این لکه ها بر اثر مد دریا در نقاطی از سواحل این بندر به خشکی رسیده که خطرات زیست محیطی برای آبزیان دریایی و کسانی که در دریا شنا می کنند، دارد.

در نقاطی از ساحل که لکه نفتی وجود داشت، ماهی ها نیز در کنار آن تلف شده بودند که احتمال می رود علت مرگ آنها این لکه های نفتی باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه با تایید وجود لکه های نفتی در ساحل این بندر گفت: بمحض اطلاع از وجود لکه های نفتی کارشناسان این اداره و بندر و دریانوردی در ساحل این بندر حضور یافتند.

محمد تولیده افزود: زمان تشکیل این لکه های نفتی که حالت تخمیری به خود گرفته مشخص نیست و نمی دانیم از چه نقطه ای از خلیج فارس به ساحل این بندر رسیده است.

وی گفت: وجود لکه های نفتی برای تمامی آبزیان دریایی خطری بزرگ و تهدیدی برای نابودی آنهاست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه اظهار کرد: باتوجه به گرمای منطقه و جذب این لکه ها در ماسه های ساحل، جمع آوری آنها با همکاری شهرداری بموقع انجام خواهد شد.

رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه گفت: کارشناسان ایمنی و حفاظت دریایی و مبارزه با آلودگی اداره کل بندرودریانوردی استان بوشهر به این شهرستان عزیمت و در ساحل در حال بررسی و بازدید از لکه های نفتی هستند.

نورالله اسعدی افزود: باتوجه به اینکه لکه های نفتی موجود نشان می دهد تازگی ندارد باید مشخص شود که منشا آن از چه نقطه ای از خلیج فارس بوده که پس از بررسی و پیگیری های لازم تصمیم گیری خواهد شد.

ساحل گناوه در شمال استان بوشهر از سواحل زییای کشور و نقاط گردشگرپذیر این شهرستان و تفرجگاه مردم و هموطنان از اقصی نقاط کشور است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر