پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۱۹۳
جمعه ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

فکرشهر: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد گفته، فتنه ۸۸ گذشت و ۹ سال نیز از او سپری شد، اما آنچه برای ما مهم است، فتنه ۹۸ است که در سال دهم فتنه ۸۸ خواهد بود؛ دشمن در صدد است در سال ۹۸ فتنه‌ای از نوع فتنه سال ۸۸ ایجاد کند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، امام جمعه مشهد با طرح این پرسش که «اصل فتنه ۸۸ چه بود که دشمن می‌خواهد در سال ۹۸ فتنه‌ای از آن نوع ایجاد کند؟»، یادآور شد: فتنه ۸۸ سه خصوصیت داشت. خصوصیت اول آن این بود که در حرکت فتنه‌گرانه‌اش رهبری و ولایت را –به عنوان ستون خیمه نظام- هدف گرفت. بهانه فتنه‌گران انتخابات بود که رهبری نه مجری و نه ناظر آن بود. انتخابات به دست دولت آن زمان انجام گرفت و اگر مشکلی در انتخابات بود باید به دولت حمله کنند، اما نکردند و به مقام رهبری حمله کردند. کسی نگفت مرگ بر رئیس‌جمهور و همه اهانت‌ها به طرف رهبری بود. این نشان می‌دهد توطئه و فتنه دشمن بود که جریانی که رهبری به هیچ وجه در آن دخالت نداشت را مرکبی برای حمله به رهبری کرد.

وی افزود: دقیقاً فتنه ۹۸ هم همین است؛ یعنی همانگونه که در فتنه ۸۸ دشمن در یک جریانی از اصل آن کسی که جریان به او مربوط بود عبور کرد و مقابل رهبری ایستاد، در فتنه ۹۸ نیز همین گونه است. نقشه دشمن در فتنه ۹۸ این است که مشکلات معیشتی، اقتصادی، ناتوانی و استیصال قشر آسیب‌پذیر در عرصه زندگی را -که هیچ‌کدام مربوط به رهبری نبوده و به سوء مدیریت و سوء تدبیر مسئولان برمی‌گردد- به حساب رهبری گذاشته  و وسیله‌ای برای حمله به رهبری کند.

علم‌الهدی خصوصیت دیگری فتنه ۸۸ را استخدام خواص بی‌بصیرت از سوی دشمن عنوان کرد و گفت: خواص بی‌بصیرت که دشمن را می‌شناختند و از توطئه دشمن خبر داشتند برای این‌که به قدرت و مقام رسیده و در عرصه رقابت سیاسی پیروز شوند مستخدم آمریکا شدند. از کجا معلوم این اتفاق در سال ۹۸ صورت نگیرد؟

وی ادامه داد: جریان‌های قدرت‌مدار و قدرت‌یاب در این صدد هستند که با آمریکا و اروپا بسازند و با آن‌ها معامله کنند برای این‌که قدرت خود را حفظ کنند -آمریکایی که جنایت، نامردی، ناجوانمردی، فسق، فجور و فساد آن با اسلام بر همه دنیا ثابت شده و اروپایی که عنوان یک روباه دنباله رو آمریکا مجری منویات آمریکاست- از کجا معلوم همین افراد در سال ۹۸ در استخدام دشمن به عنوان خواص بی‌بصیرت در نیایند و همان فتنه را دشمن در سال ۹۸ ایجاد نکند؟ 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خصوصیت سوم فتنه ۸۸ را اردوکشی خیابانی جریان لائیک برشمرد و تصریح کرد: در سال ۸۸ اردوکشی‌ها به وسیله بی‌دین‌ها انجام گرفت. روز قدس، در ماه مبارک رمضان به صورت علنی بطری آب سر می‌کشیدند، بسیجی می‌کشتند، متدین می‌زدند، به اسلام و قرآن توهین می‌کردند و آخرش هم رسید به توهین به عزاخانه سیدالشهدا و پرچم «یا حسین شهید» را آتش زدند. 

وی خاطرنشان کرد: در پنجم دی‌ماه پارسال دیدید که یک عده مردم برای گلایه از بعضی مشکلات در میدان شهدا جمع شدند و یکدفعه جریان لائیک آمد و میدان را به دست گرفت و بنده هم از این‌جا فریاد زدم که مردم به دنبال هر فراخوانی نروید، هر جریانی که شما را ولو به اسم زندگی خودتان فراخوان کرد به دنبال آن راه نیفتید متأسفانه یک عده قلیلی رفتند و دشمن آن را وسیله کرد و جریان لائیک را به وسط میدان فرستاد تا به جایی که به دفاع از نظام جلاد ستم شاهی شعار دادند.

علم‌الهدی افزود: در سال ۹۸ هم به اسم مشکلات اقتصادی مردم و مشکلات معیشتی مردم دشمن جریان لائیک را در اردوکشی خیابانی برای مقابله با نظام به وسط میدان می‌اندازد. 

وی با طرح این پرسش که نقش دشمن در مقدمه سال ۹۷ برای فتنه سال ۹۸ چیست؟، بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموند که «خزانه‌داری آمریکا اتاق جنگ با ایران است». خوان زاراته، معاون مبارزه با ترورسیم و جرایم مالی آمریکا گفته است که برای قرار دادن ایران در تنگنا و سخت‌کردن شرایط کشور به حضور کامل FATF در ایران نیاز است و FATF وسیله است که ایران در تنگنای شدید قرار گیرد. این توطئه دشمن در سال ۹۷ است.

امام جمعه مشهد با اشاره به تصویب لوایح مقابله با پولشویی و مبارزه با تروریسم در مجلس، ادامه داد: معاون خزانه‌داری آمریکا می‌گوید تصویب کامل FATF راهی برای قرار دادن ایران در تنگای شدید است. این توطئه آمریکاست و این را آمریکا با کمک همکاران اروپایی خود به برخی افراد ما دیکته کرده که این را در ابن کشور راه بیندازند.

وی گفت: نتیجه آن این است که بر حسب آنچه این‌جا تصویب شده آمریکا در سال ۹۸ بهانه جویی کند و در نتیجه بهانه‌جویی خود ما را برابر یک اجماع جهانی در حصر اقتصادی قرار دهد و این مردم سودجو و منفعت‌طلبی که امروز با گران شدن دو روز دلار اجناس را بالا برده‌اند و با هیچ قیمتی هم پایین نمی‌آورند، اگر قرار شد در یک حصر اقتصادی قرار بگیریم با مردم چه خواهند کرد؟ این جریان‌های منفعت‌طلب اقتصادی چه بلایی سر مردم می‌آورند؟

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر