جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۵۳۳۹۲
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۸

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر پیگیری امور مربوط به آلایندگی در عسلویه توسط سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مدیران برای اجرای مدیریت سبز همکاری لازم داشته باشند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم گراوند سه‌شنبه‌شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر با اشاره به اعتبارات تعمیر و تجهیز ادارات اظهار داشت: هزینه کرد اعتبارات تجهیز و تعمیر در ادارات با برنامه صورت گیرد و دستگاه های اجرایی تعهد اضافی برای سازمان های ایجاد نکنند.

وی در مورد مبادله موافقت نامه در ماه پایانی سال افزود: فرمانداران و مدیران اجرایی برای اصلاح موافقت نامه ها، فقط موارد بسیار ضروری را پیگیری کرده تا موضوع مبادله موافقت نامه های به روزهای پایانی سال موکول نشود.

استاندار بوشهر به ارائه مطالعه تحقیقاتی دانشگاه خلیج فارس در مورد انرژی در استان که در این نشست تشریح شد گفت: یکی از اولویت های استان موضوع انرژی است و بدون شک تحقیقات و پژوهش در این بخش می تواند بسیار مفید باشد.

گراوند بیان کرد: مطالعات امروز در مورد انرژی در استان این امکان را می دهد که اجازه ندهیم در آینده صنعت بدون حساب و کتاب سواحل را اشغال کند.

وی با تاکید بر پیگیری امور مربوط به آلایندگی در عسلویه توسط سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست از تجربیات و تحقیقات علمی دانشگاه خلیج فارس در این موضوع استفاده کند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه صنعت نفت در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد بیان داشت: در مورد صنعت نفت اگر هم ایرادی وجود دارد باید با گفتگو و مذاکره در جهت رفع آن اقدام کرد.

گراوند بر ایجاد مرکز پایش و رصد مستمر آب و هوا در عسلویه تاکید کرد و گفت: با توجه به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی برای همکاری در این زمینه، محیط زیست هم برای ایجاد این مرکز تسریع کند.

وی به احداث مجتمع بزرگ فرهنگی و رفاهی جنوب کشور در بوشهر با همکاری سازمان بهزیستی اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به ظرفیت های استان بوشهر ایجاد این مجتمع از اعتبارات استانی و سازمان بهزیستی به صورت مشارکتی ضروری است و در این زمینه ما آماده پرداخت ۵۰ درصد اعتبار سهم استان هستیم.

استاندار بوشهر با تاکید بر ضرورت  مدیریت سبز اضافه کرد: مدیران برای اجرای مدیریت سبز همکاری لازم داشته باشند.

وی بر ضرورت صرف جویی در مصرف آب به ویژه در ادارات تاکید کرد و گفت: صداو سیما وسایر رسانه ها در این زمینه اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

گراوند بر بررسی بیشتر برای طرح جامع تالاب حله در استان بوشهر تاکید کرد و گفت: حفظ محیط زیست ضروری است. این تالاب هم باید حفظ شود لذا برای تصویب، این طرح نیازمند بررسی بیشتری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر