جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۵۸۹
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۲

فکرشهر:  مدیر کل کمیته امداد بوشهر از پیش بینی پرداخت ۲۰ میلیارد ریال زکات گندم از سوی کشاورزان استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی صبح سه‌شنبه در نشست با مسئولان منطقه شبانکاره اظهار داشت: خدمت بی منت به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه، هدف و وظیفه اصلی کمیته امداد است که کارکنان آن در این را از دل و جان مایه می‌گذارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته مشکلات اقتصادی زیادی در سطح جامعه وجود داشته است گفت: با وجود همه این مشکلات، کمیته امداد با کمک‌های مردمی، همت مدیران ارشد و تلاش‌های شبانه روزی امداد گران، در تمامی برنامه‌ها موفق عمل کرده است.

لطفی موفقیت‌ها در حوزه مسکن مددجویی، اشتغال، جهیزیه و پرداخت وام‌های قرض الحسنه و کارگشایی را از جمله مهم‌ترین این دستاوردها در سال گذشته عنوان کرد و افزود: همه این کارها علاوه بر منابع امدادی با کمک و مشارکت‌های مردمی انجام پذیرفته است.

تقویت مشارکت‌های مردمی

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر مشارکت‌های مردمی را سرمایه اجتماعی کمیته امداد عنوان کرد و اظهار داشت: کمیته امداد به تنهایی و بدون از مشارکت و کمک‌های مردمی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای فقرا باشد.

لطفی یکی از فعالیت‌های مهم و اساسی این نهاد را توانمند سازی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال و کار آفرینی عنوان کرد و گفت: ماندگارترین کار برای کمیته امداد راه اندازی اشتغال برای مددجویان و سپس خودکفایی آنها است تا از این طریق به استقلال مالی برسند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن فصل برداشت محصولات کشاورزی گفت: در این فصل کشاورزان با اهدا زکات مال خود باعث کمک به نیازمندان و رفع مشکلات زندگی آنها خواهند شد.

وی زکات را مهم‌ترین فریضه الهی در کاهش فقر و رفع آسیب‌های اجتماعی و همچنین پیشرفت و آبادانی مناطق محروم عنوان کرد و گفت: مردم نیکوکار و نوع دوست استان در پرداخت زکات و کمک به نیازمندان در کشور پیشتاز هستند.

اجرای طرح‌های عام‌المنفعه

لطفی با بیان اینکه وصول زکات در فقرزدایی و اجرای طرح‌های امور عام‌المنفعه در روستاها و مناطق محروم هزینه می‌شود خاطر نشان کرد: کمیته امداد هیچ گونه دخل و تصرفی در هزینه کرد زکات مردمی ندارد و همه زکات وصول شده در هر منطقه و یا روستا، برای مردم فقیر و محروم آن منطقه هزینه می‌شود و بخشی از آن هم در پروژه‌های عام المنفعه صرف می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سال زراعی خوبی را در پیش داشته‌ایم، پیش بینی می‌شود حدود ۲۰ میلیارد ریال زکات گندم از سوی کشاورزان پرداخت شود.

لطفی در پایان با اشاره به اهمیت ترویج و تبلیغ فرهنگ زکات در میان مردم، یاد آور شد: از علما و ائمه جمعه و جماعات و همچنین رسانه ملی درخواست می‌شود با ترویج و تبلیغ مشارکت مردم در امر پرداخت زکات، کمیته امداد را برای رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر یاری رسانند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر