جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۶۰۸
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۲

فکرشهر:  مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در سال گذشته چهار هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان به مشهد مقدس و بیش از هزار و ۸۰۰ نفر به عتبات عالیات مشرف شدند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته امداد برنامه‌های متنوعی را برای بارور کردن اعتقادات دینی و مذهبی جامعه هدف تحت حمایت در حال اجرا دارد.

وی اضافه کرد: کمیته امداد برای تقویت بنیه اعتقادی و دینی مددجویان تحت حمایت نسبت به اعزام آنان به اماکن زیارتی همچون مشهد مقدس، عتبات عالیات و قم و همچنین برگزاری اردوهای آموزشی تربیتی اقدام می‌کند.

لطفی افزود: در راستای تحقق اهداف فرهنگی و تربیتی خانواده‌ها به ویژه تقویت بینش اعتقادی و اخلاقی با برگزاری اردو در فضاهای فرهنگی مناسب، امکان کشف استعدادها، خلاقیت‌ها، ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی و تقویت باورهای دینی مددجویان تحت حمایت در مسیر نیل به آرمان توانمندسازی فکری و فرهنگی فراهم می‌شود.

وی سرانه اعزام هر مددجو به اردوی زیارتی مشهد مقدس ۵۰۰ هزار تومان و سرانه اعزام هر زائر به زیارت عتبات عالیات یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

لطفی با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: ایجاد انس، الفت، تقویت روحیه جامعه پذیری و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف، ایجاد زمینه مناسب برای تمرین زندگی دسته جمعی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و تعمیق باورهای دینی جامعه مورد هدف، گسترش و تعمیق مهارت‌های فردی و اجتماعی، پرورش فضای معنوی و ولایت مداری در میان مخاطبان از اهداف اجرای اردوهای فرهنگی است.

وی برنامه‌های قرآنی را یکی از رویکردهای تبیینی و تشویقی برای افزایش آشنایی با قرآن دانست و یادآور شد: برنامه‌های مختلف قرآنی اعم از آموزشی و مسابقات یک نوع سرمایه گذاری است چراکه با قرآنی شدن یک خانواده بسیاری از مشکلات اجتماعی کاهش می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر برنامه‌های قرآنی را یکی از رویکردهای تبیینی و تشویقی برای افزایش آشنایی با قرآن دانست و یادآور شد: برنامه‌های مختلف قرآنی اعم از آموزشی و مسابقات یک نوع سرمایه گذاری است چراکه با قرآنی شدن یک خانواده بسیاری از مشکلات اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه قرآن در جامعه از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است گفت: با توجه به اهمیت کار فرهنگی به ویژه فرهنگ دینی در این نهاد با اتکا به آموزه‌های قرآنی تلاش می‌کنیم بستر مناسبی برای انس بیشتر با این کتاب آسمانی فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر