پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۳۹۳
سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۲

فکرشهر: جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون و ثروتمندترین فرد جهان است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا به نقل از ویژوال کپیتالیست، جف بزوس دارای ثروتی معادل ۱۳۰ میلیارد دلار است و بخش بزرگی از ثروت او مربوط به ۷۹ میلیون سهم وی از شرکت آمازون (۱۶ درصد کل سهام این شرکت) است که بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان به شمار می‌رود. او علاوه بر آمازون مالک شرکت "بلو اورجین" نیز هست که در صنعت هوافضا فعالیت دارد.

جف بزوس ۲۴ سال پیش کار خود را در شرکتی که در زمینه پوشش ریسک فعالیت می‌کرد ترک کرد و شرکت آمازون را در گاراژ خانه‌اش تأسیس کرد. با این حال تا سال ۱۹۹۷ طول کشید تا سهام آمازون به قیمت ۱۸ دلار در هر سهم عرضه عمومی شود و عملکرد سهام این شرکت چنان موفق بود که بزوس تنها در عرض یک سال موفق شد به جمع ۴۰۰ فرد ثروتمند آمریکا بپیوندد. ارزش هر سهم شرکت آمازون در بورس وال‌استریت تا پایان ماه می ۱۷۷۵.۰۷ دلار بوده است.

بزوس علاوه بر این دو شرکت مالک روزنامه واشنگتن پست و شرکت‌های: زاپوس، پیل پک، الکسا، کیوا سیستمز، آودیبل، توئیچ، هول فودز، توئیلیو و سوق نیز هست. سوق بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی اماراتی است که امسال توسط آمازون خریداری شد.

هول فودز بزرگ‌ترین گروه غذایی شرکت آمازون محسوب می‌شود و خرید آن توسط آمازون نشان دهنده حرکت این سمت به در اختیار گرفتن بازارهای مختلف آمریکا است.

بزوس علاوه بر هولدینگ بزرگ خود در بسیاری از استارت اپ ها و شرکت‌های بزرگ امریکایی سرمایه گذاری کرده است که بیشترین ان مربوط به شرکت "اور فی" با ۱۹۰ میلیون دلار، "ایر بی ان بی" با ۱۱۲ میلیون دلار و "زوک دوک" با ۷۵ میلیون دلار بوده است. جالب است بدانید بزوس سابقه سرمایه گذاری در گوگل را نیز دارد و در سال ۱۹۹۸ تقریباً ۱ میلیون دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرده بود.

بزوس که بارها به دلیل حضور کمرنگ خود در امور خیریه مورد انتقاد قرار گرفته است در سپتامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که ۲ میلیارد دلار برای کمک به بی خانمان‌های آمریکایی اختصاص خواهد داد. او هم چنین دو صندوق دیگر به نام‌های "دریم یو اس" و "دی وان فاند" تأسیس کرده است که ۳۳ و ۹۷.۵ میلیون دلار موجودی دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر