شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۱۰۱
پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۲

فکرشهر: باتوجه به افزایش تلفات مرغ در مرغداری های استان زمینه انتقال مرغ های مازاد بوشهر به خارج از استان تسهیل شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری  بوشهر روز چهارشنبه گفت: شرایط گرم آب و هوایی استان در روزهای جاری و افزایش تولید مرغ باعث شده که تلفات مرغ در مرغداری زیاد شود.

قاسم قائدی افزود: در این راستا به منظور حمایت از تولیدکنندگان استان باید چاره اندیشی می شد تا شاهد متضرر شدن آنها نباشیم.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه قیمت این محصول در بازار استان و سایر استان های کشور رو به کاهش است با هماهنگی های صورت گرفته تلاش شده تا شرایط برای خروج مرغ مازاد از استان تسهیل شود.

قائدی ادامه داد: جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران مکلف شدند که در اولویت اول بازار استان را تامین و سپس مجوز خروج مرغ مازاد را صادر کنند.

وی با اشاره به ورود حجاج در روزهای گذشته و مراسم های مربوط به تاسوعا و عاشورای حسینی در روزهای آینده تأکید کرد: استانداری به صورت روزانه قیمت و میزان مرغ موجود در بازار را رصد و به تغییرات عکس العمل نشان می دهد تا با تصمیم های به موقع همزمان حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان رعایت شود.

قائدی افزود: در یک ماه اخیر که صنعت مرغ کشور با تلاطم های زیادی روبرو بود با درایت، حمایت و دستورهای به هنگام استاندار، بوشهر کمترین نوسان در سطح کشور را داشته و بازار آرامی را تجربه کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر