پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۸۹۹
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

فکرشهر: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از آغاز سال ۹۸ تاکنون تراز تخلیه و بارگیری کالا مثبت بوده و این شاخص نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته با افزایش ۳ درصدی داشته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد راستاد روز پنجشنبه در نشست مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر افزود: یکی از برنامه‌های استکبار جهانی ایجاد تحریم‌ها بود که با وجود سنگین‌ترین تحریم‌ها در یک و نیم سال گذشته، به همت توان داخلی میزان تخلیه و بارگیری در بنادر نه تنها منفی نشد بلکه روند افزایشی نیز پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون صادرات و واردات کالای غیر نفتی به ترتیب ۷ و ۲۴ درصد افزایش یافته است.

راستاد در ارتباط با توسعه زیرساخت‌های بندری گفت: مهم‌ترین طرح در این زمینه، توسعه فاز سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی است که با اعتبار یکهزار میلیارد تومان در دست اجراست و تا سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

راستاد ادامه داد: همزمان طرح توسعه بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور نیز در دست اجرا است که فاز نخست آن اجرا شده و مراحل نهایی تجهیز در مراحل تکمیلی است.

وی تاکید کرد: این بندر نقش اساسی در ترانزیت شمال – جنوب بویژه بین کشورهای ساحلی اقیانوس هند، آسیای میانه و افغانستان ایفا می‌کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر امام خمینی با وجود انبوه تردد کشتی، توانسته با استفاده از ظرفیت‌های بندری بخوبی پاسخگوی تقاضا برای ورود کالای اساسی باشد.

وی یادآور شد: میزان تخلیه کالای اساسی در بندر یاد شده از ابتدای سال تاکنون ۴۹ درصد افزایش داشته است.

راستاد همچنین با اشاره به طول سواحل و بنادر متعدد تجاری استان بوشهر بیانکرد: توسعه این بنادر یکی از اولویت‌هاست که  به همین منظور ۷۰ میلیارد تومان طرح بتازگی در این استان به بهره‌برداری رسیده یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده تا بندر تجاری بوشهر به عنوان مهمترین بندر استان، بتواند نقش خود را در تجارت بین الملل با پذیرش کشتی‌های اقیانوس پیما، ایفا کند و بنادر کوچک‌تر نیز بتوانند در تجارت منطقه‌ای، کاپوتاژ و ترانشیپ از بنادر اصلی، نقش داشته باشند.

راستاد افزود: رسیدن به این هدف نیازمند توسعه زیر ساخت‌های بندری است که به همین منظور باید بتوانیم در حداقل زمان ممکن بنادر استان بوشهر بویژه بنادر کوچک را توسعه دهیم تا تقاضا تخلیه و بارگیری کالا در آنها افزایش یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر