شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۶۹۵
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در سفر آخر هفته گذشته معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بررسی‌های لازم برای حفاظت از امور زیست محیطی در این منطقه انجام و قفل ۹ ساله منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر برای اجرای طرح‌ها گشوده شد.

 به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز شنبه در نشست با نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: طرح‌های تدوینی در منطقه ویژه اقتصادی این استان با رعایت ضوابط زیست محیطی اجرا می‌شود که نقشی مهم در تولید، صادرات و اشتغال دارد.

وی بیان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر صنایع پایین دستی پتروشیمی اجرا می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: در سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت به استان در اسفند سال گذشته ۲هزار و ۵۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌ها مصوب شد که تاکنون ۵۱۴ میلیارد تومان از این اعتبار ابلاغ و تخصیص یافته است.

گراوند بیان کرد: در سفر استانی هیات دولت به بوشهر با وجود محدودیت‌های منابع مالی گشایش خوبی برای تامین اعتبار و سرعت‌بخشی در تکمیل طرح‌های مهم عمرانی استان شد.

وی اضافه کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام در اولویت برنامه‌های استان است و تلاش می‌شود طرح‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

استاندار بوشهر ادامه داد: پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف استان بوشهر شامل سدها، طرح‌های راهسازی و آبرسانی و خط ریلی بدون وقفه در دست اجراست.

گراوند گفت: اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن گام بلندی برای تامین منابع آب آشامیدنی استان بوشهر است و این پروژه‌ها در نقاط مختلف استان در دست  اجراست.

وی افزود: دانشکده پزشکی و دندانپزشکی بوشهر در زمینی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع تا پایان سال تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه نقشی مهم در اجرای طرح‌های آموزشی و جذب دانشجو دارد.

استاندار بوشهر گفت: بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی اورژانس هسته‌ای بوشهر مراحل آخر کار را می‌گذراند و پیش بینی می‌شود اوائل سال آینده تکمیل و افتتاح شود.

گراوند  گفت: امسال تاکنون ۵۴ هکتار طرح گلخانه‌ای در استان بوشهر که نقشی مهم در بهره‌وری آب مصرفی و افزایش تولید دارد انجام شده و تاپایان سال افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: شهرک شیلاتی استان بوشهر در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۶۵۳ هکتار از زمین‌های ساحلی در دست اجراست که بخشی از این پروژه سال آینده افتتاح می‌شود.
گراوند گفت: با پی‌گیری‌های انجام شده واردات کالا به گمرکات استان بوشهر مشمول معافیت و تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی شد.

استاندار بوشهر با اشاره به گشایش فعالیت‌های بندری افزود:  کالاهای اساسی که در گذشته از طریق بنادر دیگر کشور تخلیه می‌شد اکنون با هماهنگی‌های انجام شده بندر بوشهر محل تخلیه این کالاها و جنس‌ها می‌شود که زمینه بیش از پیش رونق بنادر را در پی دارد.

گراوند با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری این دوره از انتخابات برگزار شده و تلاش می‌شود با حضور پرشور مردم باردیگر دشمنان در این عرصه ناکام شوند.

وی یادآور شد: ۱۵ دی‌ماه امسال کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر برگزار می‌شود که آثار و برکات مهمی  در پی دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر