شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۷۷۳
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

فکرشهر: فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: اجازه نمی‌دهیم فردی در قالب سخنران مطامع حزبی،گروهی، جناحی و انتخاباتی خود را از یادواره های شهدا دنبال کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سردار علی رزمجو روز شنبه در نشست هماهنگی یادواره سرداران و ۲هزار شهید استان بوشهر درنشست با مسوولان شهرستان تنگستان افزود:  یک قطره خون شهید هر شهرستان را فدای جریان‌های سیاسی در قالب سخنران یادواره شهدا نمی‌کنیم .

وی یادآورشد: تا زمانی که در مسیر احیای فرهنگ ایثار و فداکاری شهدا گام برداریم، نظام و انقلاب ما شکست‌ناپذیر است و هر زمان فاصله گرفتیم دچار آسیب می شویم.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: هرجا عطر شهدا در فضای عمومی و جغرافیای هر شهرستان طنین افکن شده به تمامی امور مردم برکت داده است.

رزمجو اضافه کرد: شهرستان تنگستان دارای یک پیشینه تاریخی ارزشمند و بین‌المللی است وبه گونه‌ای که نام تنگستان با مبارزه با استعمار پیر انگلیس عجین شده است.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود حماسه تاریخی بزرگ مبارزه با استعمار و شهیدان دوران دفاع مقدس که از قشرهای مختلف با سلیقه‌های مختلف از دین، عزت و تمامیت ارضی کشور دفاع کردند را در قالب یادواره شهدای تنگستان زنده کنیم تا خاطره شهیدان بیشتر در اذهان باقی بماند.

فرمانده سپاه امام صادق(ص) استان بوشهر گفت: شهرستان تنگستان در افق‌های مختلف دارای پتانسیل‌های فراوانی در عرصه شهادت و ایثارگی است و می‌طلبد اقدام‌های موثری در راستای حفظ آثار شهیدان انجام دهد.

رزمجو یادآورشد: اجرای کنگره و یادواره‌های شهیدان تنها به انجام یک سری فضای کلیشه‌ای برنمی‌گردد بلکه تلاش می‌شود با خلق آثار ماندگاری روح ایثارگری و فرهنگ شهادت در جامعه ماندگار شود.

وی اظهار کرد: ۲۱ کمیته در راستای یادواره سرداران و ۲ هزار شهید استان بوشهر برگزار شده که  یکی از آنها کمیته تالیف است و تا کنون بیش از ۵۰ کتاب با تصویب کمیته تالیف به مرحله چاپ رسیده است.

فرماندار تنگستان گفت: تهیه آلبوم و نصب نماد شهدا در میدان اصلی مرکز شهرستان، جمع‌آوری تولیدات هنری و یادواره‌ها از سال ۸۴ تاکنون، تهیه تیزر یادواره برای انعکاس در فضای مجازی، ارائه بسته‌های حمایتی به دانش‌آموزان و افراد بی‌بضاعت به نام شهدا و سرکشی از خانواده شهدا از دیگر برنامه‌هایی است که تاکنون و پیش از اجرای یادواره سرداران و۲ هزار شهید در این شهرستان انجام شده است.

عبدالحسن رفیعی‌پور گفت: همه ما مدیون شهدا و خانواده‌های آنها هستیم و هر چقدر به شهدا و خانواده‌های آنها در قالب‌های مختلف خدمت کنیم کم است.

وی افزود: شهرستان تنگستان سابقه طولانی در ایثارگری و دفاع از مملکت دارد و  تاریخ ۴۰ ساله این شهرستان در عرصه دفاع و مجهادت از انقلاب و دستاوردهای آن نشان داده مردم همچنان برای حفظ انقلاب تلاش می‌کنند.

رفیعی‌پور اضافه کرد: باتوجه به این که یادواره سرداران و ۲ هزار شهید در شهرستان تنگستان در ۱۴ آذر ماه برگزار می‌شود اقدامات مناسبی برای برگزاری مناسب این یادواره انجام شده است.

وی ادامه داد: آبروی همه مسئولان برگرفته از میزان خدمت به شهداست پس نیاز است با اجرای یک کار ماندگار، زمینه‌ساز اطلاع‌رسانی به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب از ایثارگری رزمندگان اسلام و شهدای عزیز باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر