جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: پس از سهمیه بندی و اعلام نرخ جدید برای بنزین، صیادان که جمع کثیری از آن ها ساکن استان بوشهر هستند، به مشکلات فراوانی دچار شده و به علت نداشتن سوخت، از کسب روزی باز مانده اند...
کد خبر: ۶۴۹۹۴
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

فکرشهر: پس از سهمیه بندی و اعلام نرخ جدید برای بنزین، صیادان که جمع کثیری از آن ها ساکن استان بوشهر هستند، به مشکلات فراوانی دچار شده و به علت نداشتن سوخت، از کسب روزی باز مانده اند.

به گزارش «فکرشهر»، هر چند امروز ـ جمعه، 22 آذرماه ـ اعلام شد که سهمیه سوخت قایق های صیادی اعلام و طیق گفته استاندار بوشهر، سهمیه بنزین قایق‌های صیادی این استان و سه استان جنوبی دیگر کشور به میزان ۴۰۰ لیتر در ماه تعیین شده است، اما این مساله، هنوز یک دغدغه اساسی در استان بوشهر است و به همین علت، خطبه های برخی امامان جمعه استان، به این موضوع اختصاص یافته است.

دولت بدون معطلی سهمیه‌ بنزین قایق‌های صیادی را ابلاغ کند

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: از هیات دولت و مسؤولان استان بوشهر تقاضا می‌شود پس از اقامه نماز جمعه تماس گرفته شود تا سهمیه‌بندی قایق‌های صیادی استان بوشهر هر چه سریع تر تصویب و عملیاتی شود.

 آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر به گرانی کاذب در بازار بوشهر پرداخت و گفت: مسؤولان و ناظران بر قیمت کالا و خدمات ملکفند گرانی کاذب کالا و خدمات را کنترل و مردم در مسیر اقتصادی تلاش کنند نرخ اجناس را به صورت تصاعدی، غیر واقعی و غیرمعقول گران نکنند.

امام جمعه بوشهر، با تاکید بر توجه به تامین سهمیه بنزین در مناطق ساحلی و دریایی استان بوشهر تصریح کرد: قایق‌داران صیادی استان بوشهر قشری زحمتکش و سخت کوش هستند و در راستای تامین سهمیه بنزین استانداری و مسئولان ذیربط از جمله دریابانی اقداماتی انجام داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: از هیات دولت و مسوولان استان بوشهر تقاضا می‌شود پس از اقامه نماز جمعه تماس گرفته شود تا سهمیه‌بندی قایق‌های صیادی استان بوشهر هر چه سریعتر  تصویب و عملیاتی شود و کاری کنند تا این قشر دچار مشکل معیشتی و اقتصادی نشوند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر تسریع در تصویب سهمیه بنزین قایق‌های صیادی، افزود: لازم است این قشر آرامش و متانت را در برنامه خود داشته باشند تا مسئولان سریع  و بدون معطلی سهمیه‌بندی بنزین قایق‌های صیادی را ابلاغ کنند.

سهمیه سوخت تعیین‌شده برای قایق‌های صیادی جوابگو نیست

امام جمعه دیلم گفت: سهمیه سوخت مشخص شده برای قایق های صیادی جوابگو نیست و بایستی به این قایق‌ها نگاه ویژه صورت گیرد.

حجت‌الاسلام محمود اسدی  امروز در خطبه‌های نماز جمعه‌ دیلم با اشاره  به مشکلات مردم در فصل سرما، اظهار داشت: در این روزها مردم زیادی به بنده به عنوای صدای آنها مراجعه می کنند که مشکلاتشان را پیگیری کنم اما برخی از مشکلات باید از مرکز استان پیگیری شود.

امام جمعه دیلم با اشاره به معضل نبود کپسول گاز در دیلم و ایجاد صفوف گاز برای مردم در فصل سرما، خاطرنشان کرد: دلایل نبود گاز مایع در دیلم را بررسی کرده‌ام، قطعا علت‌هایی برای وقوع این مشکل بوده است اما با وجود همه‌ دلائل، خواهش من از مسؤولین شهرستانی و استانی این است که کمک کنند در این زمستان مردم عزیزی که گاز ندارند برای طبخ غذا و بعضا گرمایش خانه‌هایشان دچار مشکل نشوند.

وی افزود: وجود شبکه گازرسانی در دیلم نعمت بزرگی است اما بسیاری از مردم استطاعت مالی برای گازکشی ندارند، از طرفی هوا سرد شده و کمبود کپسول گاز مایع هم  داریم که شرایط را برای مردم دشوار کرده است.

اسدی ادامه داد:  مسؤولین شهرستان و استان تدبیر کنند تا به صورت اقساطی یا با مبالغ بلاعوض مردم به گاز شهری دسترسی پیدا کنند و اگر نمی‌توانند کاری در این زمینه انجام دهند یا زمان‌بر است، نفت سفید را جایگزین کنند.

امام جمعه دیلم با اشاره به گران شدن بنزین و سیاست دولت برای استفاده‌ مردم از گاز و جایگزین کردن آن با بنزین، بیان داشت: از روزی که  نرخ بنزین تغییر کرده است مردم هم به مسؤولین شهر و هم به بنده مراجعه و گلایه کرده‌اند که پمپ گاز این شهر تعطیل است؛ من هم پیگیری کرده‌ام، می‌گویند قطعه‌ای از این دستگاه خراب است که برای تعمیر باید از استان‌های دیگر بیایند و مشکل را حل کنند، در شهرهای دیگر پمپ گاز را دو روزه تعمیر می‌کنند، مسؤولین باید این مشکل مردم را با سرعت حل کنند.

وی به مشکل سوخت قایق‌های صیادی اشاره کرد و گفت: اخبار را که بررسی کردم گفتند سهمیه 400 لیتری به صیادان اختصاص داده خواهد شد، اگر این خبر هم صحت ندارد، خطاب به مسؤولین عرض می‌کنم در منطقه‌ ما قایق‌های صیادی مانند خودروهای عمومی در حال خدمت‌رسانی هستند و بایستی به این قایق‌ها نگاه ویژه صورت گیرد.

«صیادی» باید در ردیف مشاغل سخت قرار بگیرد

امام‌جمعه دلوار با اشاره به‌ سختی شغل ملوانان و صیادان خاطرنشان کرد: کم تر شغلی سخت‌تر و زیان‌آورتر از شغل ملوانی و صیادی است، لذا باید این مشاغل دریانوردی در ردیف شغل‌های سخت و زیان‌آور قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام علی زاهددوست ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دلوار با اشاره به مشکلات بیمه ملوانان و صیادان افزود: متأسفانه بسیاری از ملوانان و صیادان باوجود سن بالا و حتی برخی با ۳۰ سال سابقه کار و فعالیت در دریا، اما سابقه بیمه کمی دارند که باعث مشکلاتی برای آن‌ها شده است.

وی تأکید کرد: انتظار داریم به هر طریق ممکن ولو با اصلاح قانون بیمه زمینه تحت پوشش قرار گرفتن این قشر فعال و زحمتکش و بهره‌مندی آنان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی فراهم شود.

امام‌جمعه دلوار با اشاره به‌سختی شغل ملوانان و صیادان خاطرنشان کرد: کمتر شغلی سخت‌تر و زیان‌آورتر از  شغل ملوانی و صیادی است، لذا باید این مشاغل دریانوردی در ردیف شغل‌های سخت و زیان‌آور قرار بگیرد تا خدای‌ناکرده حقی از این قشر زحمتکش و زجردیده تضییع نشود.

 

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر