شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفته که «اعتبار، تسهیلات و منابع مالی طرح‌های توسعه اقتصادی و عمرانی شهرستان دشتستان استان بوشهر تامین می‌شود»...
کد خبر: ۶۶۱۶۶
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفته که «اعتبار، تسهیلات و منابع مالی طرح‌های توسعه اقتصادی و عمرانی شهرستان دشتستان استان بوشهر تامین می‌شود».

به گزارش «فکرشهر»، بابک دین‌پرست این قول را امروز ـ پنجشنبه ـ و در جریان بازدید از طرح های اقتصادی و عمرانی شهرستان دشتستان عنوان کرده است.

به نوشته ایرنا، وی افزود: با توجه به اینکه تامین معیشت مردم استان بوشهر به دلیل همجواری با خلیج فارس از طریق دریا است یکی از اهداف مهم دولت، استاندار بوشهر و فرمانداران تلاش در این زمینه است.

وی اظهارداشت: آمار همه واحدهای تولیدی فعال، غیر فعال و تملک شده و بحرانی و مشکل دار استان بوشهر جمع‌آوری شده‌است که پس از ارزیابی مشکلات آنها حل و فصل می‌شود و تا جایی که امکان دارد مشکلات این واحدها با همکاری استاندار بوشهر در استان حل و در صورت نیاز در سطح کشور پیگیری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور بیان کرد: حل مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی به عنوان مطالبات اصلی دولت و مردم است که پیگیر جدی حل مشکلات آنها هستیم. امروز مسائل و مشکلات طرح‌های مورد بازدید در شهرستان دشتستان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع تولید مطرح، بررسی و تصمیم‌های لازم در این زمینه گرفته می‌شود.

دین پرست افزود: در شهرستان دشتستان از طرح‌های بسته بندی و سردخانه‌ای خرما، آبیاری نخیلات منطقه سعدآباد به وسعت ۲ هزارو ۴۰۰ هکتار با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان و شماری دیگر از طرح‌ها بازدید شد که با تامین منابع مالی، تسهیلات و اعتبار مورد نیاز، این طرح‌ها رونق بیشتری به شهرستان و استان خواهندداد.

به نوشته مهر، معاون اقتصادی وزیر کشور در جمع خبرنگاران در برازجان نیز قول داد که «مشکلات فعالان حوزه نخل و خرما در شهرستان دشتستان رفع شود» و گفت: دولت نگاه ویژه‌ای به مناطق مرزی و ساحلی کشور دارد و اقتصاد مرزنشینان را در اولویت داریم.

وی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از ۱۰ شهرستان استان بوشهر طرح‌های اقتصادی و صنعتی و تولیدی آنها بیان کرد: مشکلات و مطالبات فعالان اقتصادی استان بوشهر را بررسی می‌کنیم و برای رفع مشکلات آنها تلاش می‌کنیم.

معاون اقتصادی وزیر کشور از ارائه تسهیلات مورد نیاز به بخش اقتصادی خبر داد و تاکید کرد: خرما یکی از ظرفیت‌های مهم در دشتستان است و اعتبار مورد نیاز طرح آبیاری نوین در سطح ۲۴۰۰ هکتار نخیلات سعدآباد در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تصویب و تأمین می‌شود.

دین‌پرست از رفع مشکلات کشتارگاه طیور دشتستان، واحد فرآوری خرما در این شهرستان و ارائه خدمات مناسب خبر داد و افزود: تلاش می‌شود با تکمیل این طرح‌ها زمینه توسعه اشتغال فراهم شود.

وی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی تصریح کرد: مصوبات این جلسه به عنوان سند همکاری وزارت کشور با استانداری بوشهر تلقی و مطالبات مردم در بخش‌های مختلف به صورت یک سند پیگیری و حل و فصل می‌شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور تاکید کرد: بسیاری از شهرستان‌های استان بوشهر ساحلی هستند که برای ارتقا سطح معیشت مردم این نقاط در اجرای طرح معافیت ملوانی در نشست یاد شده تصمیم‌های جدیدی اتخاذ می‌شود.

تصاویر بیشتر اینجا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر