سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۴۵۴
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

فکرشهر: بخشدار سعدآباد گفت: ثبت احوال تنها اداره ای است که هر شخص از بدو تولد تا مرگ با آن در ارتباط است و همین اهمیت است که اطلاعت صحیح و به موقع ولادت و مرگ در تعیین تصمیم گیری های خرد و کلان مسوولین دارای اهمیت می شود.

به گزارش «فکرشهر»، محمدمهدی مشایخی در نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی بخش سعدآباد که با حضور مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر برگزار شد، با برشمردن جایگاه کارت ملی هوشمند در فرایند مراجعات اداری و نقش آن در تسهیل دستیابی اطلاعات فردی، افزود: با توجه به گذشت بیش از یک صد سال از تأسیس اداره ثبت و احوال در کشور، نقش اساسی آن در ثبت آمار، اطلاعات فردی و هویتی، تصمیم گیران منابع حیاتی کشور بر حسب آمار واضح و مبرهن است.

وی، در پی اعلام شاخص های جمعیتی ولادت، فوت، طلاق و ازدواج که از سوی مدیر کل ثبت و احوال بیان شد و بالاترین شاخصه آن، فوت با ۴۸ درصد در اثر بیماری های قلبی عروقی عنوان شد، اظهار داشت: این یک هشدار جدی به متولیان فرهنگی، ورزشی و بهداشتی است که هر کدام از جمله مراکز جامع سلامت در بخش فرهنگ سازی تغذیه سالم و ورزش و جوانان در زمینه فراهم نمودن ورزش های همگانی و انجام فراهم نمودن برنامه های شاد و مفرح، باعث کاهش استرس های روزانه جامعه شده و این مهم را به عنوان یک هشدار عمومی در دستور کار قرار بدهند. 

مشایخی از همکاری های لازم برای تشویق مردم برای گرفتن کارت ملی هوشمند که باعث شده بخش سعدآباد، رتبه نخست استان بوشهر در این زمینه را داشته باشد، قدردانی کرد و خطاب به کلیه عوامل اجرایی و رأی دهندگان در انتخابات آتی با اشاره به این که بدون داشتن کارت ملی هوشمند در هیچ زمینه ای نمی توانند مشارکت نمایند، از آنها خواست در کوتاه ترین مدت به ثبت احوال جهت دریافت کارت خود اقدام نمایند. 

بخشدار سعدآباد از دهیاران و شهرداران خواست، با توجه به انتخابات پیش رو نسبت به اطلاع رسانی و فراهم نمودن زمینه حضور مردم به اداره ثبت احوال را بیش از پیش فراهم آورده تا این اداره بتواند جهت صدور کارت هوشمند ملی برای افراد باقیمانده در زمان باقیمانده اقدام نمایند. 
امام جمعه سعدآباد نیز در این نشست از مردم درخواست کرد نسبت به اهمیت و جایگاه ثبت احوال در زندگی فردی و اجتماعی بیشتر مشارکت نموده و از ویژگی های فنی کارت هوشمند بهره مند شوند.

حجت الاسلام کشاورز، همچنین درخواست کرد نام و نام خانوادگی که باعث مشخصات هویتی قوی و قابل قبول باشد و در سطح اجتماع باعث تحقیر شخصیتی و خانوادگی مشود، استفاده شود و از اداره ثبت احوال درخواست کرد با فراهم نمودن مسیر اداری با افرادی که قصد تغییر نام دارند، همکاری بیشتری نماید. 

وی نسبت به رویکرد شاخصه های جمعیتی که در جهت کاهش جمعییت و پیری در حال پیشرفت است نیز هشدار داد و خواست که مردم از گزینه تک فرزندی خودداری نموده و در راستای تولد حداقل سه فرزند حرکت نمایند؛ چرا که این شاخصه در آینده کشور را دچار مشکل اساسی می نماید. 

وی الگو گیری از کشورهای غربی در تک فرزندی را یک فرایند شکست خورده حتی برای خود آن کشورها عنوان کرد.

مدیر کل اداره ثبت احوال استان بوشهر نیز با تشریح تاریخ شکل گیری اولیه اداره ثبت و احوال در بیش از صد سال پیش تاکنون از دوره کاغذی، شناسنامه، کارت ملی کاغذی و در نهایت کارت ملی هوشمند، گفت: کارت ملی هوشمند یک طرح ملی است که به صورت آنلاین در حال حاضر حداقل با ۲۰۰ اداره دولتی و نیمه خصوصی در ارتباط است و افراد با کاهش وقت، عدم استفاده از کپی و گرفتن دیگر خدمات در کم ترین زمان و با بیش ترین امنییت روبرو هستند. 

پاسالار در ادامه از پیشنهادات دهیاران، شهرداران و دیگر مسوولین حاضر در جلسه که با اداره متبوعه خود همکاری تنگاتنگ دارند تشکر و در جواب رییس شورای اسلامی شهر سعدآباد که پیشنهاد در اختیار گذاشتن زمین جهت ساختمان وسیع تر این اداره را پیشنهاد داده بود، گفت: سیاست اداره ثبت احوال در حال حاضر پرهیز از ایجاد ساخت و ساز اداری است و با توجه به تعمیرات اساسی اداره ثبت احوال سعدآباد در سال ۹۷ و مکان فیزیکی مناسب در بستر شهر، چنانچه این اداره بتواند با همکاری شهرداری مغازه های جلو این اداره را خریداری و به مجموعه ساختمان ملحق نماید، دارای ارزش بیشتری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر