جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در بازدید استاندار بوشهر از دشتستان مطرح شد:
فکرشهر: در حالی که در بازدید امروز استاندار بوشهر نیز اعلام شد که پیشرفت فیزیکی سد دالکی 18 درصد است، عبدالکریم گراوند ـ استاندار ـ ابراز امیدواری کرد این سد مهم دشتستان «تا پایان دولت دوازدهم با تامین اعتبار لازم آبگیری شود»...
کد خبر: ۶۶۴۵۶
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

فکرشهر: در حالی که در بازدید امروز استاندار بوشهر نیز اعلام شد که پیشرفت فیزیکی سد دالکی 18 درصد است، عبدالکریم گراوند ـ استاندار ـ ابراز امیدواری کرد این سد مهم دشتستان «تا پایان دولت دوازدهم با تامین اعتبار لازم آبگیری شود».

به گزارش «فکرشهر»، امروز ـ پنج شنبه، 26 دی ماه 1398 ـ عبدالکریم گراوند در بررسی روند اجرای سد دالکی در دشتستان با قدردانی از دست اندرکاران اجرای این سد اظهار داشت: خوشبختانه پروژه سد دالکی فعال است که از قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) مجری این سد که در شرایط سخت اقتصادی در جبهه‌های مختلف، اجرای این سد فعال است قدردانی می‌شود.

وی، با بیان اینکه سد دالکی در توسعه کشاورزی شهرستان دشتستان نقش مهم و با اهمیتی دارد گفت: این سد علاوه بر توسعه این شهرستان در بخش کشاورزی نقش مهمی ایفا می‌کند و در مهار آبهای روان که اکنون هدر می‌رود با تکمیل سد دالکی اثرگذاری قابل توجهی در این حوزه دارد.

استاندار بوشهر، پیشرفت فیزیکی پروژه سد دالکی را 18 درصد دانست و تاکید کرد:  با توجه به اینکه در اجرای سد دالکی 160 میلیارد تومان پیش بینی شده که امید می‌رود از اعتبار سفر رئیس جمهور به این پروژه کمک شود تا بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل شود.

گراوند بیان کرد: امیدوارم با پیگیری‌هایی که در حال انجام است بتوان منابع اعتباری که هیات دولت در سفر استانی برای سد مخزنی دالکی قول داده تامین و دستور تخصیص آن  ابلاغ و صادر شود.

 وی افزود: یقینا اگر منابع اعتباری مصوب سفر رئیس جمهور به اجرای سد مخزنی دالکی اختصاص یابد کارگاه آن فعال‌تر می‌شود هرچند کارگاه سد مخزنی دالکی در جبهه‌های مختلف کار می‌‌کند و ان‌ شااله با پیگیری‌های که صورت می‌گیرد بتوانم منابع اعتباری آن تقویت کنیم.

استاندار بوشهر با تاکید بر تکمیل سد مخزنی دالکی تا پایان دولت دوازدهم گفت: امید می‌رود اگر مشکلی در تامین اعتبار آن ایجاد نشود، سد مخزن دالکی تا پایان دولت روحانی به بهره‌برداری برسد.

گراوند بیان کرد: اگر منابع اعتباری برای سد مخزنی دالکی که قول داده شده است تامین شود این سد تا پایان این دولت، حداقل آبگیری می‌شود که امید می‌رود این مهم محقق شود.

به گزارش «فکرشهر»، عملیات اجرای سد دالکی به سال ها قبل و دستور و طرح اجرایش هم به دهه های 50 و 60 شمسی برمی گردد و در این سال ها بارها وعده تکمیل احداث و بهره برداری از آن داده شده است؛ سدی که بهره برداری آن، کمک شایانی به بخش کشاورزی دشتستان می کند و در صورتی که حقابه محیط زیست و مناطق زیست محیطی پایین دست آن در نظر گرفته و داده شود، بخش اعظمی از شهرستان دشتستان را از سود خود بهره مند خواهد کرد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر