پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: آثار نقاشی سبک «کوبیسم» دختر برازجانی در قالب نمایشگاهی در این شهر به بازدید عمومی گذاشته شده است...
کد خبر: ۶۷۲۲۲
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

فکرشهر: آثار نقاشی سبک «کوبیسم» دختر برازجانی در قالب نمایشگاهی در این شهر به بازدید عمومی گذاشته شده است.

به گزارش «فکرشهر»، «زهرا زمانی» که از کودکی با نام «فروغ» مشهور بوده و آن را برای اسم هنری خود نیز انتخاب کرده، متولد 26 مهرماه 1374 برازجان است و رشته حقوق را تا مقطع کارشناسی ادامه داده است.

وی در افتتاحیه نمایشگاه خود در گفت و گو با «فکرشهر» گفت که نقاشی را از کودکی آغاز کرده و در دوره تحصیلی راهنمایی، طراحی را زیر نظر «استاد بحرینی» شروع کرده و چند سال بعد زیر نظر «استاد کوهکن» ادامه داده است.

این دختر هنرمند برازجانی ادامه داد: سبک «کوبیسم» را 2 سال و نیم است که شروع کرده ام و تا به حال آثارم را در هیچ نمایشگاهی ارائه نکرده ام. در این نمایشگاه، که نخستین نمایشگاه آثار من است، 30 اثر به نمایش گذاشته ام.

فروغ زمانی درباره چیستی سبک کوبیسم و علت انتخاب این سبک از نقاشی نیز به «فکرشهر» گفت: کوبیسم یک سبک نقاشی است که در قالب اشکال هندسی شکسته و نامشخص ترسیم می شود. «پابلو پیکاسو» از معروف ترین هنرمندان این سبک است. نقاشان کوبیست این مفهوم موروثی که هنر باید از طبیعت کپی برداری شود یا اینکه هنرمندان باید از روش های قدیمی پرسپکتیو، مدل سازی و کوته نمایی استفاده کنند را نپذیرفتند؛ در واقع، هنرمندان اشیاء درون نقاشی را خرد کردند و به اشکال هندسی تقلیل دادند و سپس دوباره آنها را در یک فضای کم عمق و برجسته مانند ردیف کردند. سبک کوبیسم، شیوه نگرش ما به جهان را تغییر می دهد.

وی ادامه داد: در واقع من زمانی شروع کردم به کشیدن آنچه که به ذهنم می آمد و کم کم به آن شکل می دادم، بدون این که بدانم این نوع نقاشی، یک سبک است. در فضای اینستاگرام با طرحی مشابه طرح های ذهنی خودم مواجه شدم و پس از آن، من این طرح را دنبال کردم. تصاویر و اطلاعات زیادی پیرامون این سبک به دست آوردم و طرح هایم را ارتقا و گسترش دادم تا به امروز.

زمانی افزود: «کوبیسم»، تنها سبکی است که به من کمک می کند تمام ایده ها و داستان ها را بتوانم ترسیم کنم.

وی ابراز امیدواری کرد بتواند تمام دوست داران این سبک نقاشی، که هم فکر و هم عقیده او هستند را بتواند پرورش دهد.

به گزارش «فکرشهر»، نمایشگاه نقاشی آثار «فروع زمانی» در سبک کوبیسم، از چهارشنبه تا جمعه ـ 16 تا 18 بهمن ماه ـ ساعت 17 تا 21 در سالن تبلیغات اسلامی برازجان برای بازدید عموم دایر است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر