جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیسی در پایان سفر به بوشهر:
فکرشهر: رئیس قوه قضائیه در پایان سفر به بوشهر گفت: پس از بررسی‌های مختلف گروه‌های اعزامی قوه قضائیه به استان بوشهر، در شورای قضایی استان مبلغ هفتصد میلیارد ریال برای رفع فوری مشکلات دستگاه قضا در استان بوشهر به تصویب رسید...
کد خبر: ۶۷۲۸۴
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

فکرشهر: رئیس قوه قضائیه در پایان سفر به بوشهر گفت: پس از بررسی‌های مختلف گروه‌های اعزامی قوه قضائیه به استان بوشهر، در شورای قضایی استان مبلغ هفتصد میلیارد ریال برای رفع فوری مشکلات دستگاه قضا در استان بوشهر به تصویب رسید.

به‌ گزارش فکرشهر از صداوسیما، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در پایان سفر یک روزه خود به بوشهر در نشست خبری با بیان این‌که دیدار‌هایی با خانواده شهدا و مردم داشتیم و از نزدیک سخن‌ها و دغدغه‌های آن‌ها را شنیدیم، گفت: ۱۷ گروه از همکاران ما، ۹ گروه در شهرستان‌های استان و ۸ گروه در مرکز استان، از دو روز پیش فعال بودند تا مسائل قضایی و سازمان‌های وابسته به قوه را در استان بوشهر بررسی کنند.

او ادامه داد: هیئتی ۳۰ نفره هم دو هفته پیش همه مسائل را به‌صورت مصداقی و در بخش‌های ابزار کار، ساختمان‌ها، پرونده‌ها و عملکرد‌های سازمان‌های وابسته را مورد بررسی قرار دادند که نتایج آن در شورای عالی قضایی با حضور مسئولان عالی قضایی کشور و استان، نماینده رهبر انقلاب در استان و استاندار گزارش شد و مورد بررسی قرار گرفت که برای آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

رئیس دستگاه قضا با تأکید بر این‌که برخی موارد باید سریع انجام شود، افزود: این نیازمندی‌ها به‌ویژه نیازمندی‌هایی که دادگستری در بخش زندان و پزشکی قانونی دارد باید از همین هفته آغاز شود. مشکل پزشکی قانونی چهار شهرستان استان بوشهر باید حل و از هفته آینده پیگیری شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی درباره تصمیات شورای قضای استان بوشهر هم گفت: در مجموع ۷۰۰ میلیارد ریال را برای رفع مشکلات و مسائل فوری استان اختصاص دادیم که بخشی از این از بودجه قوه قضائیه و بخشی هم از بودجه استانی است که باید همکاران ما دست‌به‌کار شوند.

او اضافه کرد: نیروی انسانی و کمبود قاضی و کارمند هم از مواردی بود که مطرح شد که بخش‌های مربوطه برای رفع کمبود‌ها سریع کار را شروع کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیسی تأکید کرد که برخی از امکانات در استان قابل تأمین است و باید هر چه زودتر دنبال شود.

او همچنین درباره وضعیت زندان‌های استان بوشهر هم گفت: برای وضعیت زندان کارگروه‌هایی فعال شد تا پیگیری‌های لازم را نسبت به وضعیت زندان‌ها انجام دهد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به این‌که برخی پرونده‌های خاص در استان وجود دارد، گفت: در یکی از این‌ها حدود ۹۰۰ خودرو بیش از ۲ سال است که در بنادر استان وجود دارد که قرار است پرونده آن‌ها تا آخر سال مورد بررسی قرار بگیرد و وضعیت آن‌ها روشن شود.

رئیسی درباره پرونده‌ای دیگر هم گفت: گزارش‌هایی از زمین‌ها و اراضی در نقاط مختلف استان داده شد که نشانگر این است که برخی زمین‌خواری‌ها و بی‌توجهی به قوانین در تغییر کاربری صورت می‌گیرد. تغییر کاربری نیاز به مصوبه دارد تا به صورت قانونی انجام شود. حتماً کار‌های خودسرانه‌ای در بخش‌هایی انجام می‌شود.

او ادامه داد: قرار شد در جلسه و شورایی با حضور استاندار و رئیس کل دادگستری استان و همه دست‌اندرکاران حفظ حقوق بیت‌المال نسبت به وضعیت این اراضی و حفظ منابع ملی بررسی سریعی صورت گیرد و تصمیماتی اتخاذ شود.

رئیس دستگاه قضا درباره دیداری که با صیادان یکی از اسکه‌های بندر بوشهر داشت هم گفت: با گفت‌وگویی که با صیادان داشتم آن‌ها مسأله سوخت را مطرح کردندکه من پیش از این سفر با معاون اول دولت تماسی داشتم که گفت در جلسه هیئت دولت این موضوع مطرح شده؛ که اجرای این مصوبه باید دنبال شود تا نگرانی صیادان که نیرو‌های پرتلاشی هستند حل شود. آن‌ها هم‌چنین موضوع بیمه و آب را هم مطرح کردند که قرار شد از طریق استاندار حل شود تا آن‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند.

سیدابراهیم رئیسی اضافه کرد: موضوع صید ترال مطرح شد که در استان هرمزگان هم مطرح شده و نباید در صیدها، آبزیان لطمه ببینند و خطراتی برای دریا و آبزیان پیش بیاید که قرار شد این موضوع هم پیگیری شود.

او گفت: درباره عسلویه [آلایندگی‌های صنعت]هم سازمان بازرسی کل کشور مأمور دنبال کردن موضوع شد و گزارش کار دهد.

رئیسی با بیان این که در نشست شورای قضایی ۱۷ هیئت درباره استان بوشهر گزارش دادند و در هر موردی تصمیماتی به‌صورت منطقه‌ای گرفته شد، افزود: نکاتی هم قرار شد به تهران منتقل شود تا در جلسات شورای عالی دنبال کنیم؛ زیرا برخی موارد را نمی‌توان در استان تصمیم گرفت و مربوط به شورای عالی است.

رئیس قوه قضائیه در پایان سخنانش گفت: امیدواریم با آن‌چه بررسی و تصویب شد گامی در جهت رفع مشکلات و مردم پرشور و پرشعور و دارالحماسه استان بوشهر که زمان‌شناس و دشمن‌شناس هستند و در موقع مناسب عکس‌العمل نشان می‌دهند باشد. نتیجه زمان‌شناسی مردم این استان موجب شده که چهار بار جلوی تجاوز انگلیس را بگیرند و همچنین عملکرد بوشهری‌ها ذلت و خواری آمریکا را به‌دنبال داشته که امیداوریم با همین روحیه ایستادگی و مقاومت و سخت‌کوشی بتوانند در مسیر انقلاب و حفظ ارزش‌ها گام‌های بلندی بردارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر