شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ نخستین تیم لیگ برتری تاریخ ورزش دشتستان در آستانه‌ی فروپاشی...
فکرشهر: ستارگان دشتستان نام تیمی است که تا پیش از این قرار بود سفیر ورزش و فرهنگ برازجان و دشتستان در ایران عزیز باشد. تیمی که می‌خواست با بهره گرفتن از پتانسیل بالای جوانان پرتلاش دشتستانی، کمک گرفتن از چند بازیکن از شهرهای مختلف کشور و با حمایت جانانه‌ی مردم پرشور دشتستان در ایران افتخارآفرینی کند...
کد خبر: ۶۷۳۰۴
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵

فکرشهر: ستارگان دشتستان نام تیمی است که تا پیش از این قرار بود سفیر ورزش و فرهنگ برازجان و دشتستان در ایران عزیز باشد. تیمی که می‌خواست با بهره گرفتن از پتانسیل بالای جوانان پرتلاش دشتستانی، کمک گرفتن از چند بازیکن از شهرهای مختلف کشور و با حمایت جانانه‌ی مردم پرشور دشتستان در ایران افتخارآفرینی کند.

به گزارش فکرشهر، این تیم با غیرت بازیکنانش و حمایت مردم و مسوولین توانست تاریخ‌ساز شود و برای نخستین بار در تاریخ ورزش دشتستان، این شهرستان را صاحب یک تیم لیگ برتری کند اما تیره‌روزی‌های ستارگان دشتستان از همان روزی آغاز شد که به سوپرلیگ هندبال ایران رسید!

تنگناهای مالی سبب شد مدیران باشگاه از تیمداری در لیگ برتر منصرف شوند اما مسئولین غیور شهرستان و استان -بخاطر دل مردم- خواستار ادامه‌ی مسیر شدند.

بازیکنانی که از جان مایه گذاشتند تا دشتستان به لیگ برتر برسد با هزار امید و آرزو قدم در راه رقابت های سنگین و پرتلاطم سوپرلیگ هندبال ایران گذاردند اما وعده‌ها به سرانجام نرسید تا پای لنگ ورزش دشتستان بیش از پیش بلنگد و آن شود که نباید می‌شد.

فشارهای مالی و بی‌پولی مفرط باشگاه باعث شد نخستین تیم لیگ برتری تاریخ دشتستان حتی از عهده هزینه سفر بازیهای خارج از خانه هم بر نیاید و مخارج بازیکنان شهرستانی تیم که میهمان شهر ما هستند هم روی دیگر بدهی‌ها تلمبار شود. بازیکنان هم آنقدر با جیب خالی و حقوق دریافت‌نشده روزگار گذراندند که دیگر رمقی برای هیچکدام باقی نماند.

فاجعه‌بارترین سکانس تراژدی ستارگان اما روز جمعه ۱۸ بهمن ۹۸ در سالن ورزشی امام خمینی (ره) برازجان رقم خورد. جایی که ستارگان در حالیکه به دلیل مشکلات مالی نتوانسته بود بازیکنانش را دور هم جمع کند و بدون هیچگونه تمرینی به مصاف تیمی رفت که سه ماه در اردو بود و تمرینات منظمی را پشت سر میگذاشت و با آمادگی کامل به برازجان آمده بود.

ستارگان با پیروزی در این دیدار می توانست مسیر بقا در لیگ برتر را هموار کند اما این تیم آنقدر از هم پاشیده بود که توانی برای رقابت نداشت. ستارگان سنگین‌ترین شکست فصلش را مقابل ضعیف‌ترین رقیبش آن هم در زمین خودی متحمل شد تا اسیر مسیری شود که پایانش معلوم نیست. ستارگان به رقیب مستقیمش (در رقابت برای بقا) بسیار بد باخت تا گامی بلند به سمت سقوط بردارد!!

تماشاگر بر سر بازیکن داد زد و بازیکن هم بغضش ترکید و فریاد زد تا به همه بفهماند "از بازیکنی که تا امروز بدون پول و بخاطر دل هواداران جانفشانی کرده بیش از این توقع نداشته باشید چون دیگر کشش ندارد!"

فریاد دردمندی تمام اعضای تیم که از گلوی عادل شنبدی (ستاره‌ی تیم) بیرون آمد واقعیت تلخی بود که صاحبش باید آن‌را بردارد و بدون شک صاحبش تماشاگرانی که در گرمای ۵۰ درجه‌ی مرداد از این تیم در سالن بدون کولر حمایت کرده‌اند نیستند؛ مدیران باشگاه که به هر دری زده‌اند و آبروی خود را برای شاد کردن دل مردم فروخته‌اند هم مخاطب این فریادها نیستند...

حالا خبر می‌رسد در آستانه‌ی مسابقه روز جمعه با تیم اراک که حکم قطعی سقوط یا ماندن در لیگ برتر را برای ستارگان امضا میکند، بازیکنان تیم اقدام به ترک اردو کرده‌اند. آنها میگویند اگر قرار باشد بدون تمرین و با روحیه‌ی افتضاح به اراک برویم و با یک شکست سنگین دیگر به اعتبار خود و باشگاه چوب حراج زده شود،همان بهتر که بازی نکنیم و به این ترتیب احتمالن تیمی وجود نخواهد داشت که بخواهد به اراک برود و از اعتبار ورزش دشتستان دفاع کند!
بله!

تیمی که تا چندی پیش با دلاوری‌هایش هلهله‌ی شادی را در برازجانمان طنین‌انداز میکرد امروز از هم فرو پاشیده و در آستانه‌ی نابودی کامل است!

مسئولینی که در ابتدای مسابقات حرف از حمایت کامل و تامین مخارج تیم می‌زدند امروز روزه‌ی سکوت گرفته‌اند و دخل باشگاه خالی‌تر از همیشه است؛ مثل کف دست که مو ندارد!!

حالا مسئولین ارجمند شهرستان و استان کلاهشان را بالاتر بگذارند، سرشان را بالا بیاورند.

آیا پس از مدتها استیصال شاهد همت مسئولین مردمی و گرانقدر دشتستان برای رفع مشکل نماینده‌ی دشتستان خواهیم بود یا باید بنشینیم و مرگ آرزوهای یک "مردم" را نظاره کنیم؟؟

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر