پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۳۵۶
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

فکرشهر: رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: بر اساس آخرین آمار کمیته قضایی ۱۵ کاندیدای انتخابات مجلس برای تبلیغات زودهنگام احضار شده و تذکر دریافت کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، شکراله حسن بیگی روز یکشنبه در نشست استاندار تهران با جوانان منتخب استان در خصوص انتخابات گفت: در همین روزها برخی افراد در تلاش برای سودجویی از فضای دهه فجر و تبلیغات زود هنگام بودند که به محض اطلاع هیات های اجرایی وارد شدند و تذکر دادند و مساله برطرف شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در این دوره از انتخابات برای کل کشور اهمیت بیشتری دارد چون امنیت کشور را تامین می کند افزود: در این دوره واقعا ضرورت مشارکت حداکثری مردم بیشتر احساس می شود و در همین زمینه به کمک جوانان و فرهیختگان نیاز داریم.

وی یادآور شد: مشارکت حداکثری در انتخابات همواره اهمیت داشته اما این دوره به علت وجود مسائل بین المللی و اینکه برای همه ما امنیت را به دنبال دارد مهمتر است.

حسن بیگی اظهار داشت: با وجود امنیت است که می توان برنامه ریزی و مسیر رشد و توسعه را طی کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: این یک وظیفه ملی است که برای جلب مشارکت حداکثری مردم و حضور در پای صندوق های رای تلاش کنیم.

وی با اشاره به آخرین آمار مربوط به داوطلبان تایید صلاحیت شده استان تهران خاطر نشان کرد: تا این لحظه صلاحیت یکهزار و ۶۷۴ نفر تایید و ۲ هزار و ۹۷ نفر رد شده است و ۱۰۸ نفر از حضور در رقابت ها انصراف داده اند.

حسن بیگی ادامه داد: استان تهران ۳۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که ۳۰ مورد آن برای حوزه انتخابیه تهران, ری, شمیرانات, اسلامشهر و پردیس, ۵ مورد برای شهرستان ها و چهار کرسی برای اقلیت های دینی است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: هدفی که ما در این انتخابات دنبال می کنیم قانونمندی و ملاک کار قانون و پایبندی به آن است.

وی اعلام کرد: ما مجری قانون هستیم و بارها بر لزوم حفظ بی طرفی تاکید کرده این این بی طرفی به معنای انفعال نیست.

حسن بیگی اضافه کرد: باید از امکانات موجود برای ایجاد فضای انتخاباتی و برخورد با قانون شکنان با تبلیغات زودهنگام استفاده کنند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای پنجمین مجلس خبرگان به طور همزمان در دوم اسفند برگزار می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر