پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ پیگیری خبر
فکرشهر ـ مصطفی منفرد: جزیره خارگ، به عنوان یكی از كهن ترین و مهم ترین جزیره با چشم اندازهای طبیعی، تاریخی و فرهنگی، از موقعیت خاصی برخوردار است...
کد خبر: ۶۷۳۸۴
سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: جزیره خارگ، به عنوان یكی از كهن ترین و مهم ترین جزیره با چشم اندازهای طبیعی، تاریخی و فرهنگی، از موقعیت خاصی برخوردار است.

به گزارش «فکرشهر»، یکی از مشکلاتی که اخیرا با تردد در جاده منتهی به قنات های باستانی جزیره (باغ پیرمرد)، چشم هر گردشگر و شهروندی را به خود خيره می کرد، وجود نخاله های ساختمانی، زباله های شهری و همچنین عدم دسترسی آسان به این مکان بوده است که متاسفانه زباله ها و نخاله های ساختمانی، چهره زشت و زننده ای را در كنار يک اثر تاریخی به نمايش گذاشته بودند و گزارشی مفصل در این باره با عنوان «جرمی که برخی اهالی خارگ ندانسته مرتکب می شوند/ شهروندان، تخلف را گزارش کنند + تصاویر» در «فکرشهر» منتشر شده بود.

اما، این تنها مشکل نبود و مسیر جاده خاکی به سمت باغ بصیرون یا (باغ پیرمرد) برای تردد وسایل نقلیه شرایط نامناسبی داشت و در فصل بارندگی، به خصوص ترسالی اخیر و توسعه تالاب موجود در محدوده «باغ پیرمرد»، مسیر دسترسی به تفرجگاه و رشته قنات های موجود تقریبا غیرممکن شده بود. 

به گزارش «فکرشهر»، این جاده در حال حاضر توسط نفتی های مستقر در جزیره، در دست زیرسازی و بهسازی و البته زباله ها و نخاله های ساختمانی اطراف جاده نیز در حال جمع آوری است. صنعت نفت در کنار اجرای پروژه‌های نفتی و صنعتی، از مسوولیت‌های اجتماعی خود غافل نبوده است و در سالیان اخیر به همت شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره خارک اقدامات زیرساختی موثر و عام المنفعه ای صورت گرفته است.

 این اقدام صنعت نفت نیز، پیرو پیگیری ها و دغدغه هایی بوده که در خصوص رفع مشکلات زیرساختی مسیر باغ پیرمرد و جمع آوری زباله های رها شده انجام شده و پایانه نفتی خارگ به منظور دسترسی آسان تر به تاسیسات و خطوط لوله نفت و تفرجگاه از طریق ادارات عملیات صادرات و ترابری خود، اقدام به حرکتی عام المنفعه کرده است.

این مجموعه بنا به وظایف و خدمات اجتماعی خود و همچنین همکاری با شهروندان، در حال احداث حدود دو کیلومتر جاده مناسب، پل گذاری و حمل بیش از هزار کامیون خاک و سنگ می باشد.

در حال حاضر از یک سمت دسترسی به باغ پیرمرد ممکن شده است که جای تشکر دارد اما، مساله حائز اهمیت و پیام اصلی این است که ما مردم وظایفی داریم و باید بیش از پیش در حفظ اموال عمومی احساس مسوولیت کنیم و دوم این که حافظ محیط زیست باشیم و به دیگران توصیه های لازم را گوشزد کنیم.

با تاسف فراوان منظره ای در محیط و اطراف دیده می شود که در شان مردم عزیز خارگ نیست؛ ده ها کامیون نخاله و زباله خانگی در محیط زیست تخلیه و رها شده است که این بار، توسط پایانه های نفتی جمع آوری شد ولی لازم است از خودمان شروع کنیم؛ زباله نریزیم، زباله ها را جمع کنیم و این فرهنگ را گسترش دهیم.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر