جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۴۷۴
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۷

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر یکی از ظرفیت‌‌های مهم این استان را پرورش آبزیان دانست و گفت: علاوه بر تولید بیش از ۵۰ درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تاکنون ۴۳ مجوز پرورش ماهی در قفس در این استان صادر شد‌ه است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سواحل استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی برای اشتغال و تولید به ویژه در بخش‌های آبزی‌پروری است.

  استان ساحلی بوشهر با داشتن 937 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس  ظرفیت‌های مهمی در بخش‌های اقتصادی، تولیدی، گردشگری و اشتغال‌زایی فراهم کرده است .

 برای بهره جستن از ظرفیت‌های سواحل استان بوشهر طرح‌های مختلفی در حوزه‌های گوناگون ورزشی، گردشگری، آبزی‌پروری، تولید صنایع و سازه‌های دریایی، تجارت و مراودات بازرگانی با کشورهای حاشیه خلیج فارس تدوین و عملیاتی شده است.

پرورش ماهی در قفس در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد

استاندار بوشهر از اجرای طرح‌های آبزی‌پروری خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر اجرای طرح‌های گردشگری دریایی طرح‌های آبزی‌پروری از جمله پرورش ماهی در قفس در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد.

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه اکنون پروژه‌های مهم پرورش ماهی در قفس در استان عملیاتی شده است افزود: نخستین پروژه  پرورش ماهی در قفس در پشت سد رئیسعلی دلواری عملیات اجرایی آن آغاز شد که اکنون به تولید رسیده است.

43 مجوز پرورش ماهی در قفس در این استان صادر شد‌

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز یکی از ظرفیت‌‌های مهم این استان را پرورش آبزیان دانست و گفت:  علاوه بر تولید بیش از 50  درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تاکنون 43 مجوز پرورش ماهی در قفس در این استان صادر شد‌ ه است.

سعید زرین‌فر از راه‌اندازی و فعال شدن 5 مجوز صادر شده در عرصه پرورش ماهی در قفس خبر داد و بیان کرد: علاوه بر پرورش ماهی در قفس برای تولید جلبک دریایی و زالو هم مجوز صادر شده است.

وی، از تولید 50 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال 1395 تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر 10.7 هزار تن بود که این میزان با روند روبه توسعه امسال به 21.7 هزار تن افزایش یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر  افزود: برداشت میگوی پرورش در هر هکتار افزایش یافته است از 3 تن در هر هکتار به بیش از 4 تن افزایش یافته که برقردار شدن سایت‌های پرورش میگو نقش مهمی در این عرصه داشته است.

زرین‌فر با اشاره به اینکه تا سال 1381  حدود 10 سایت پرورش میگو در سواحل استان بوشهر فعال بود تصریح کرد:  این سایت‌ها که در زمینی به مساحت حدود 4 هزار تا 5 هزار هکتار اجرا شده است تا 17 سال بعد هیچ سایتی به آن افزوده نشد که در 2 سال اخیر 5 سایت و یک طرح توسعه به این مجموعه افزوده شد.

وی، از افزایش 2 برابری سایت‌های پرورش میگو خبر داد و بیان کرد: با وارد مدار شدن این سایت‌ها تولید میگوی پرورشی استان بوشهر به 2 برابر فعلی افزایش می‌‌دهد.

با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا بالای 80 هزار تن میگوی پرورشی در سال تولید می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر  با اشاره به اینکه سایت‌های پرورش میگوی جدید برای راه‌اندازی در حال فعالیت است گفت: سرمایه‌گذاران این حوزه، طرح‌های پرورشی را متراکم و فوق متراکم در حال اجرا دارند و پیش بینی می‌شود با بهره‌برداری از این پروژه‌ها بالای 80 هزار تن میگوی پرورشی تولید شود.

زرین‌فر اجرای شهرک شیلاتی رود شور با مساحت 3 هزار هکتار را یکی از این پروژه‌ها دانست و افزود: در این راستا طرح توسعه اراضی پرورش میگو در شیف به مساحت 700 هکتار، دیلم شمالی 700 هکتار، زیارت ساحلی 70 هکتار و طرح توسعه اراضی پرورش میگو در دلوار3 و سایت خورخان به ترتیب به مساحت 200 و 2000 هکتار در حال اجرا است.

پروانه‌های تاسیس پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر با ظرفیت تولید 27 هزار تن ماهی صادر شده است

در همین راستا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به پرورش ماهی در قفس در آبهای استان بوشهر افزود: تاکنون پروانه‌های تاسیس پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر با ظرفیت تولید 27 هزار تن ماهی سی‌باس صادر شده است.

محمد تقی منوچهری با بیان اینکه تاکنون برای 2 پروژه پرورش ماهی در قفس با ظرفیت 11 هزار تن پروانه بهره‌برداری صادر شده است گفت: سال قبل افزون بر 2 هزار تن ماهی سی‌باس تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شد که امسال این میزان افزایش دارد.

وی، به هدف گذاری امسال برای تولید ماهی در قفس در ابهای استان پرداخت و تصریح کرد:امسال با برنامه‌ریزی انجام شده ظرفیت پرورش ماهی در قفس در آبهای استان بوشهر به 10 هزار تن افزایش می‌یابد.

تولید ماهی پرورش در قفس در استان بوشهر به 50 هزار تن تا پایان برنامه ششم توسعه افزایش می‌یابد

مسئول اداره پرورش ماهی در قفس شیلات استان بوشهر با اشاره به تولید  این ابزی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده  تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر تا پایان برنامه ششم به ظرفیت 50  هزار تن می‌رسد.

حامد رضایی‌با اشاره به اینکه میزان تولید پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر سال گذشته به 1800 تن رسید افزود: در این راستا  انتقال تکنولوژی تولید بچه ماهی پرورشی در استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به شاخص‌های پرورش ماهی در قفس در آبهای خلیج فارس بیان کرد:  قفس‌های طرح پرورش ماهی باید در آبهای با حداقل 20 متر عمق قرار بگیرد که اجرای این طرح‌ها تنها در آبهای خلیج فارس محقق می‌شود.

از جمله اقدامات صورت گرفته  در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی در استان ساحلی بوشهر، طرح پرورش ماهی در قفس است که حمایت ویژه از سرمایه‌گذاران در این عرصه ویژه تخصیص تسهیلات بانکی ارزان‌ قیمت امری مهم و ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر