شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: جاستین ترودو نخست وزیر کانادا صبح جمعه با حضور در محل اقامت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با او گفت و گو کرد...
کد خبر: ۶۷۴۹۸
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۶

فکرشهر: جاستین ترودو نخست وزیر کانادا صبح جمعه با حضور در محل اقامت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با او گفت و گو کرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، در این دیدار دو طرف درباره روابط دو جانبه و مسائل مورد علاقه رایزنی کردند.

ظریف همچنین پیش از آغاز اجلاس مونیخ با " فرانسوا فیلیپ شامپانی» همتای کانادایی خود دیدار و گفت وگو کرد. 

این دیدار در حالی انجام شد که یک فروند هواپیمای خطوط هوایی اوکراین روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی(ره) بر اثر خطای انسانی و به صورت غیر عمد مورد اصابت قرار گرفت و در نتیجه این حادثه ۱۷۶ مسافر و خدمه از جمله ۵۷ مسافر کانادایی جان باختند.

ظریف که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است، در حاشیه این نشست دیدارهای متعددی با مقامات دیگر کشورها انجام و پیرامون مسائل مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

وی با گروه الدرز (ریش سفیدان - مقامات بلند پایه سابق سازمان ملل متحد) – هم در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ گفت‌وگو کرد.

دیدار با وزیر خارجه فنلاند و واتیکان از جمله دیگر دیدارهای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از آغاز کنفرانس امنیتی مونیخ بود.

پنجاه‌ و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ تا ساعاتی دیگر با حضور مقامات بلند پایه از جمله رهبران ۳۵ کشور برگزار و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر