جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:
فکرشهر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر می گوید در دهه فجر انقلاب اسلامی، بالغ بر 134 میلیارد ریال پروژه ارتباطی تنها در دو شهرستان استان بوشهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است...
کد خبر: ۶۷۵۱۴
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

فکرشهر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر می گوید در دهه فجر انقلاب اسلامی، بالغ بر 134 میلیارد ریال پروژه ارتباطی تنها در دو شهرستان استان بوشهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گزارش «فکرشهر»، «علی سملیان» اظهارداشت: 34 میلیارد ریال از این پروژه ها در شهرستان تنگستان و بیش از 100 میلیارد ریال آن در شهرستان دشتستان بوده است.

افتتاح پروژه های ارتباطی شهرستان تنگستان بوشهر با اعتبار 34 میلیارد ریال

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر درباره پروژه های شهرستان تنگستان گفت: با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد ریال توانستیم وضعیت ارتباطی روستاهای شهرستان تنگستان را تا حد زیادی بهبود بخشیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، علی سملیان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی گفت: به مناسبت 41 امین سالگرد انقلاب اسلامی در مجموع 3 پروژه ارتباطی با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد ریال در شهرستان تنگستان به بهره برداری رسید.

سملیان با بیان اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است، افزود: این انقلاب در سال های گذشته عامل پیشرفت ما بوده است و همواره سعی ما بر این بوده است که با شناسایی مناطق نیازمند توسعه ارتباطی، کلیه اقشار جامعه به طور همسان از این امکانات بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در شهرستان تنگستان، پروژه ها شامل ارتقای 2 سایت همراه و تجهیز آن ها به تکنولوژی نسل سوم در روستاهای «گشی» و «زیراهک» و راه اندازی یک سایت نسل سوم همراه در جاده شهر «اهرم» به سمت شهر «کلمه» بوده که با حضور استاندار و فرماندار این شهرستان افتتاح شدند. 

سملیان گفت: کلیه این پروژه ها از محل طرح خدمات اجباری روستایی (USO) اجرا شده اند و این جاده کوهستانی که قبلا فاقد پوشش تلفن همراه بوده و جزو جاده های اصلی و پرتردد استان به شمار می رود، هم اکنون پس از تصویب وزیر ارتباطات دارای پوشش 80 درصدی است.

مدیر ارتباطات استان اظهار کرد: با توجه به اینکه هم اکنون اولویت ارتباط رسانی، روستاها هستند، 4 پروژه ایجاد سایت همراه در این شهرستان در روستاهای «سهو»، «کاردانه»، «حناشور» و «دهوک» در حال اجرا هستند که در آینده ای نزدیک به بهره بردای می رسند. 

وی افزود: در روستاهای سهو و حناشور، پروژه ها مراحل پایانی خود را سپری می کنند و در هفته های آتی شاهد بهره برداری آنها خواهیم بود.

سملیان بیان کرد: یکی ازراهبردهایی که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است، توسعه و گسترش گردشگری و صنایع بومی در نواحی روستایی است و هدف توسعه ارتباطات، ارائه یک چارچوب منسجم برای تبیین ماهیت طرحی پایدار و مؤلفه های سازنده آن به جهت رو آوردن ساکنین روستا به کسب درآمد از این زمینه ها است تا جایگزین یا کمکی مناسب در کنار کشاورزی  و دامداری به روستاییان باشد که این امر می تواند منجر به تثبیت و حتی افزایش جمعیت روستا شود.

بهره برداری از پروژه های ارتباطی شهرستان دشتستان با اعتباری بالغ بر١٠٠ میلیارد ریال

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از بهره برداری پروژه های ارتباطی شهرستان دشتستان این استان با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام مبارک دهه فجر نیز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، علی سملیان در این باره گفت: این پروژه ها شامل ارتقا و راه اندازی سایت های نسل سوم و چهارم تلفن همراه، توسعه شبکه انتقال فیبر نوری شهری و روستایی و تلفن ثابت است که به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: اجرای فیبر نوری در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته مسیرهای «بوشکان» به «تنگ ارم»، «سعدآباد» به روستای «هلپه ای» و «کلمه» به روستای «فاریاب» با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال به متراژ 52 کیلومتر از محل اعتبارات (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط شرکت مخابرات منطقه بوشهر از جمله مهم ترین پروژه های افتتاحی در حوزه ارتباطات شهرستان دشتستان است.

 مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: پروژه های اجرایی توسعه پوشش ارتباطی و زیرساختی در شهرستان دشتستان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارتقای سایت 2G به 3G اپراتور اول در روستاهای «طلحه» و «فاریاب»، همچنین راه اندازی سایت های 2G در روستای باغ تاج، 3G اپراتور دوم در روستاهای «رودفاریاب» و «دهرود علیا» و بهره برداری از تلفن ثابت «شهرک آبرسانی» را که از مصوبات سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان بوده است، شامل می شود.

علی سملیان با اشاره به اینکه پوشش نامناسب آنتن مخابرات در این روستاها، از عوامل عمده رشد نکردن این مناطق است، افزود: دسترسی و پوشش ارتباطی با کیفیت مناسب در همه مناطق استان به شبکه ارتباطی از اهداف اصلی اداره کل ارتباطات استان بوشهر است.

وی افزود: این مناطق قبلا فاقد پوشش تلفن همراه بوده است در حالی که جزو جاده های اصلی و روستاهای گردشگری استان هستند و با بهره برداری از این پروژه ها، کیفیت ارتباطات و دسترسی مردم برای برخورداری از خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات ارتقا پیدا می کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر