شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۵۲۹
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

فکرشهر: مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در راستای طرح گسترش سواد آبی، برنامه آموزشی مواجهه با سیلاب و سازگاری با کم آبی در مدارس استان بوشهر آغاز شده و مانور سراسری سیلاب ۵ اسفند برگزاری می‎شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمدرضا جهانشاهی بیان کرد: طی ماه‌های گذشته سه گام ابتدایی این طرح شامل برنامه ریزی طرح و تولید محتوا، آموزش رابطان و همچنین برگزاری پیش آزمون در مدارس با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر انجام شده است.
 
وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به برنامه مانور سراسری سیلاب در اسفند ماه امسال، هم اکنون مرحله آموزش دانش‌آموزان با محوریت سازگاری با کم آبی و مواجهه با سیلاب در دو مقطع متوسطه اول و دوم آغاز شده است.
 
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به اجرای طرح گسترش سواد آبی در دو مقطع متوسطه اول و دوم اضافه کرد: در مقطع متوسطه اول طرح داناب به صورت فوق برنامه و از سوی کارشناسان مسئول ادارات آموزش و پرورش در سطح استان برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: همچنین در مقطع متوسطه دوم مبتنی بر فصل اول کتاب درسی انسان و محیط زیست، آموزش‌های مربوط به سازگاری با کم آبی و مواجهه با سیلاب به دانش آموزان پایه یازدهم تحصیلی منتقل می‌شود.
 
جهانشاهی یادآور شد: با توجه به تشدید پدیده سیلاب در سال آبی گذشته و امسال و بنا بر هماهنگی وزارت نیرو و وزارت آموزش و پرورش، در سال تحصیلی جاری، روز ۵ اسفند ماه به عنوان روز اجرای مانور سراسری سیلاب در مدارس انتخاب شده است که با همکاری سرگروه‌های آموزشی کتاب انسان و محیط زیست این برنامه در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر