جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: زمان تبلیغات کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به نیمه رسیده؛ سه روز تمام گذشته و کم تر از چهار روز دیگر فرصت باقی مانده تا داوطلبین برای به دست آوردن آرا تلاش کنند؛ اما در این میان، برخی تلاش هایشان به هر طریقی است و برخی تلاش هایشان از کج راهه ها و لابی هایشان پشت پرده تر است؛ شاید هم راه و رسم سیاست ورزی در این جا را بهتر می دانند!
کد خبر: ۶۷۵۸۶
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

فکرشهر: زمان تبلیغات کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به نیمه رسیده؛ سه روز تمام گذشته و کم تر از چهار روز دیگر فرصت باقی مانده تا داوطلبین برای به دست آوردن آرا تلاش کنند؛ اما در این میان، برخی تلاش هایشان به هر طریقی است و برخی تلاش هایشان از کج راهه ها و لابی هایشان پشت پرده تر است؛ شاید هم راه و رسم سیاست ورزی در این جا را بهتر می دانند!

به گزارش «فکرشهر»، در این میان، شایعاتی هم شنیده می شود که آن قدر روشن و به قولی «تابلو» هستند که می توان گفت واقیعت دارند؛ یا حداقل تا واقعیت فاصله چندانی ندارند. از همه بیشتر و بدتر، مطالبی است که از لابی های برخی به زعم خودشان، اصلاح طلبان و به باور عموم مردم فرصت طلبان با کاندیداهای ناهمگون خبر می دهد؛ برای مثال:

- شنیده شده یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس که در آخرین لحظات و در حالی که اسامی نامزدهای حوزه های استان بوشهر در نامه رسمی فرمانداری ها اعلام شده بود، موفق شده تغییر حوزه خود را تثبیت و به حوزه بوشهر، گناوه و دیلم منتقل شود، حامیان جالبی را پشت سر خود دارد؛ حامیان وی کسانی هستند که چهار سال پیش از شیخ خدری هم حمایت کردند و او را به مجلس فرستادند؛ یکی از حامیان مالی وی، در گروهی که متعلق به هم شهریانش بوده گفته که «من آن قدر پول دارم که نمی دانم با آن چه کنم»؛ همه این ها در حالی است که برخی از این افراد، داعیه اصلاح طلبی هم دارند؛ هر چند در این دولت، اعتدال گرا بوده اند و در واقع، حامیان دولت محسوب می شوند؛ همین امر مشکلاتی را برای مردمی که قصد رای دادن به تفکری خاص را دارند، ایجاد کرده است. 

 - شنیده می شود در حوزه انتخابیه دشتستان، یکی از کاندیداها که در لیست ائتلاف انقلاب هم نامش دیده می شود و سال هاست برای به دست آوردن کرسی این شهرستان در مجلس شورای اسلامی تلاش می کند، با برخی فرصت طلبان این شهرستان بسته که شما به عنوان اصلاح طلبان و با این بهانه که هیچ اصلاح طلب شایسته ای باقی نمانده، اصلاح طلبان را راضی کن پای صندوق بیایند و به من رای بدهند. ظاهرا آن آقای به اصطلاح ......طلب، که این روزها با همراهان دولتی که چهار سال پیش لیست دادند، ارتباط خوبی هم دارد، مبلغ قابل توجه ای هم برای اعلام اسم آن اصولگرای انقلابی به عنوان کاندیدای اصلاح طلبی و اعتدالی و حامی دولت دریافت کرده است تا به جای اصلاح طلبی که به مجلس نمی رود، یک اصولگرای معتدل تر!! را به عنوان کاندیدای اصلح جا بیندازد و از او حمایت کند. با این ائتلاف جدید، مشخص نیست تکلیف ائتلاف انقلاب، اصلاح طلبان، حامیان دولت، مستقل ها و...، هر کدام به طور مجزا، چه می شود؟ آیا باید منتظر ائتلافی جدید در دشتستان با حضور همه این افراد که گاه ضد هم بوده اند، باشیم؟

- شنیده شده یکی دیگر از کاندیداها که از یک سال پیش و به طور جدی نامش برای انتخابات حوزه دشتستان شنیده شد و از آن زمان هم دایم در حال آمارسازی های جعلی و بدون سند است، بالاخره نتیجه یک نظر سنجی واقعی را دیده و متوجه شده آن قدر که فکر می کرد، رای ندارد و به همین دلیل از طرق مختلف و حتی تهدید، در حال تلاش برای جمع آوری آراست!

ـ یکی از کاندیداهای دشتستان که قبلا اعلام کرده بود از مال دنیا، یک 206 دارد و یک آپارتمان، در نشست های انتخاباتی اش با ماشین های خارجی شاسی بلند رفت و آمد می کند و دو ستاد دیوار به دیوار را برای آقایان و بانوان حامی خود در برازجان کرایه کرده است که مبلغ این ستادها به تنهایی برای این یک هفته، بیش از مبلغ ماشین و خانه آن نامزد است. 
همچنین، قطع درختان جلوی ستاد بانوان همین کاندیدا، در روزهای اخیر هم جنجال ساز شده و شهروندان برازجانی به همین علت از وی شاکی هستند که چرا برای تبلیغات خود، به جان درختان شهر افتاده ای؟! سوالی که تاکنون جوابی نداشته است.

ـ شنیده شد یکی از کاندیداهای حوزه بوشهر، گناوه و ودیلم که در راستای فعالیت های تبلیغاتی خود به خارگ رفته بود، در کشتی، بدون هماهنگی با مسافرین بلند می شود و در مقابل 70 نفر مسافر کشتی، سخنرانی می کند؛ شنیده شده یکی ا اعضای شورای خارگ هم در این کشتی بوده؛ در حالی که یکی دو نفر از مسافرین، از سخنرانی وی از ابتدا فیلم می گرفته اند، یک نفر از این کاندیدا می پرسد به نظر شما چرا طرح جامع خارگ هنوز اجرایی نشده و آن کاندیدا جواب می دهد «از بی عرضگی مسوولین خارگ»! این نامزد حوزه مرکز و شمال استان بوشهر، گویی بلافاصله متوجه پاسخ خود و وضعیت موجود می شود و از از کسانی که فیلم می گرفته اند می خواهد که فیلم را حذف کنند و پخش نکنند و یکی دیگر از مسافرین هم به او می گوید شما که از الان این قدر ترس داری و حرفت را پس می گیری، چطور فردا می خواهی به جای ما حرف بزنی؟؟

- شنیده می شود نامزد دیگری در دشتستان که چهار سال پیش با عنوان اصلاح طلبی کاندیدا و البته رد صلاحیت شده بود، این بار به عنوان مستقل نام نویسی کرده و در مرحله دوم هم تایید صلاحیت شده است. او نیز که تا شروع تبلیغات انتخاباتی تاکید داشت که مستقل است و تا همین امشب هم در تبلیغاتش نامی از اصلاح طلبی نبرده، با برخی سابقه داران این جریان سیاسی نشسته و خواسته که از او حمایت کنند! جالب تر این که برخی نیز این حرف را پذیرفته و در حال رایزنی برای اجماع وی هستند. با این تفاصیل، همه دارند کم کم اصلاح طلب می شوند و با توجه به انصراف یکی از دو کاندیدای حوزه دشتستان که از ابتدا گفته بود اصلاح طلبم، تنها یک کاندیدای اصلاح طلب باقی نمانده، بلکه، هم کاندیداهای ائتلاف انقلاب دارند اصلاح طلب می شوند و هم مستقلین!!

ـ شنیده شده در حوزه دشتستان، یکی از کاندیداهای اصولگرا که در روزهای نخست تبلیغات یک بنر از خود در ستادش زده بود که لباس سپاه را بر تن داشت و جلوتر از آن هم بنری با لباس معمولی و کت و شلوار، بنری که با لباس سپاه بوده را از برداشته و عکس هایش با این لباس را از سطح شهر جمع آوری کرده است! 

این نوع شنیده ها که تا واقعیت چندان فاصله ای نداشته و ندارند، کم نیستند و در روزهای آتی، باز هم نمونه هایی از آن ها در فکرشهر منتشر خواهد شد؛ شاید مردم را برای انتخاب اصلح کمک کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر