جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۵۹۸
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۴

فکرشهر: رئیس هیات بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر گفت: بازرسان انتخابات در این استان اصل بیطرفی و جانبداری نکردن از کاندیداها را رعایت کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حسن ابراهیمی روز دوشنبه در جلسه با اعضای هیات بازرسی شهرستان‌های گناوه و دیلم افزود: هیات بازرسی باید مراقب باشد اگر فردی به عنوان اعضای بازرسی شعب انتخاب شد نباید در ستاد کاندیدایی رفت وآمد کند و ظلم است که از فردی که حامی نامزدی است به عنوان بازرس استفاده شود.

وی اظهار داشت: اخلاق و قانون حکم می‌کند که بازرسان از هیچ کاندیدایی جانبداری نداشته و بیطرف باشند و مردم هر کس را انتخاب کردند به آن احترام بگذاریم.

ابراهیمی با بیان اینکه باید مطابق با تاکیدهای رهبری و رئیس جمهوری زمینه مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنیم، گفت: وظیفه داریم جدا از بازرسی بر حسب تکلیف در این زمینه تلاش و از آرای مردم با  نظارت بر حسن اجرای جریان انتخابات صیانت کنیم.

رئیس هیات بازرسی انتخابات  استان بوشهر  افزود: هرگونه تخلف ستاد و کاندیدی را هرچند کوچک هم باشد به دقت رصد و در نقاط ممنوعه‌ای که تبلیغات ممنوع است تذکر دهید و مستند کنید.

وی بیان کرد: هیات بازرسی و بازرسان همکاری و تعامل جدی با نمایندگان فرماندار و هیات نظارت داشته باشند.

معاون دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر گفت: باتوجه به اینکه بزرگ ترین رخداد سال جاری در دوم اسفند رقم خواهد خورد تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم توسط هیات بازرسی استان برای برگزاری انتخابات باشکوه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اندیشیده شده‌است.

عسکر زارعی افزود: ۱۱ بازرس ویژه برای استان بوشهر مشخص شده که ۲ تن از آنان مربوط به شهرستان گناوه و دیلم است.

وی گفت:  ۷۲۰ شعبه اخذ رای در کل استان بوشهر پیش‌بینی شده‌است که در تمامی این شعب بازرس مستقر می‌شود.

زارعی بیان کرد: وظیفه بازرسان نقش پیشگیرانه از تخلفات و رفع آنهااست و مچ‌گیری نیست.

وی  گفت: انتظار و توقع وزارت کشور از هیات بازرسی تسلط و اشراف و مطالعه  قانون است که باید اهتمام جدی شود.

در استان بوشهر بیش از  ۷۸۳ و ۳۳۳ نفر شامل ۴۲۰هزار مرد و ۳۶۳هزار نفر زن واجد شرایط رای دادن هستند که از این شمار ۲۹۴ هزار نفر در حوزه انتخابیه  بوشهر، گناوه و دیلم، ۲۱۲ هزار نفر در حوزه انتخابیه دیر، کنگان، جم و عسلویه، ۱۶۹ هزار در حوزه انتخابیه شهرستان دشتستان و ۱۰۸ هزار نفر در حوزه شهرستان‏های دشتی و تنگستان هستند.

شمار نامزدهای تایید صلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه این ۱۰۱ نفر بود که  تاکنون ۱۱ نفر انصراف داده‌اند و ۹۰ نامزد از (پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه) فعالیت‌های تبلیغاتی خود را آغاز کردند.

استان بوشهر با یک میلیون ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارای چهارکرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی که یک حوزه آن بوشهر، گناوه و دیلم است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر