شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۶۰۱
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰

فکرشهر: سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات «شورای نگهبان» در استان بوشهر گفت: سه‌هزار و 250 ناظر شورای نگهبان در برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر نظارت می‌کنند.

به گزارش فکرشهر، خلیل رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به برگزاری تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس تا 8 صبح روز اول اسفند اظهار داشت: تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تا 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات یعنی 2 اسفندماه ادامه دارد که از کاندیداها تقاضا می‌شود ضمن پایبندی به قانون از هرگونه تخلف پرهیز کنند.

سخنگوی هیئت نظارت شورای نگهبان بر انتخابات استان بوشهر با تأکید بر پرهیز از ایجاد خلل در نظم عمومی به‌هنگام تبلیغات نامزدهای انتخاباتی تصریح کرد: کاندیداها و مسئولان ستادها از تبلیغات غیرمجاز خودداری کنند و در این راستا تمام تبلیغات کاندیداها و ستادهای آنان توسط دستگاه‌های نظارتی رصد و طبق مقررات با متخلفان برخورد می‌شود.

وی از برخورد با متخلفان انتخاباتی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تاکنون برخی کاندیداها و ستادهای تبلیغات آنان تخلفاتی داشته‌اند که با احضار آنان ضمن گرفتن تعهد، برخورد قانونی با متخلفان صورت گرفته است.

رضایی با تأکید بر نقش مهم مردم در انتخابات تصریح کرد: انتخابات مانور قدرت مردم در عرصه سیاسی محسوب می‌شود و تجلی اراده آنان است.

سخنگوی هیئت نظارت شورای نگهبان بر انتخابات استان بوشهر تأکید کرد: مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات مجلس بار دیگر رأی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود از این نظر حضور همگانی مردم در این عرصه مهم امری ضروری است.

وی با ابراز اینکه کاندیداهایی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده‌‌اند دارای حداقل صلاحیت‌ها برای عهده‌داری نمایندگی هستند اضافه کرد: مردم در عرصه انتخابات باید کاندیدایی که صلاحیت حداکثری دارد بر اساس بررسی معیارها و شاخص‌ها انتخاب کنند.

رضایی با یادآوری اینکه کاندیداهای تأییدشده از حیث درجه و میزان صلاحیت در یک سطح نیستند خاطرنشان کرد: این نامزدهای انتخاباتی دارای درجات مختلفی هستند که اصلح‌گزینی به‌عهده مردم و انتخاب کنندگان گذاشته شده است.

سخنگوی هیئت نظارت شورای نگهبان بر انتخابات استان بوشهر از جلوگیری تخلف انتخاباتی خبر داد و خاطرنشان کرد: سازوکار انتخابات به‌گونه‌ای است که اجازه کوچکترین تخلف و جابه‌جایی رأی داده نمی‌شود و مجریان، ناظران و بازرسان با حفظ رعایت بی‌طرفی کامل، از آرای مردم به‌عنوان حق‌الناس صیانت می‌کنند.

وی از نظارت بیش از 3 هزار ناظر شورای نگهبان بر انتخابات مجلس در استان بوشهر خبر داد و گفت: 3 هزار و 250 ناظر شورای نگهبان در 720 شعبه اخذرأی استان بوشهر امین مردم استان خواهند بود و در تمامی مراحل روند انتخابات نظارت هوشمندانه، دقیق و مؤثر دارند.

رضایی با تأکید بر همکاری مردم در اعلام تخلفات انتخاباتی به مراجع قانونی تصریح کرد: از آحاد مردم استان بوشهر تقاضا می‌شود گزارشات تخلف انتخاباتی را به مراجع قانونی اعلام کنند و در این راستا ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در تمامی شهرستان‌ها فعال شده است.

سخنگوی هیئت نظارت شورای نگهبان بر انتخابات استان بوشهر بیان کرد: هیئت‌های نظارت شورای نگهبان در تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های استان بوشهر با همکاری عوامل قضایی و انتظامی با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر