جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۶۱۲
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: استخدام نیرو بدون ضابطه و توجه به مقررات در شهرداری‌ها ممنوع است و موارد مربوط به استخدام در شهرداری‌ها را معاونت عمرانی رصد می کند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالکریم گراوند در گردهمایی شهرداران استان بوشهر به موضوع استخدام در شهرداری‌ها اشاره و بیان کرد: استخدام نیرو بدون ضابطه و توجه به مقررات در شهرداری‌ها ممنوع است، موارد مربوط به استخدام در شهرداری‌ها باید طبق قانون باشد و این موضوع را معاونت عمرانی رصد می کند، این اقدام در کمک به شهرداری‌ها انجام می‌شود چرا که حجم بالای نیروی انسانی از مشکلات شهرداری هاست.

وی از توزیع ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال در بین شهرداری‌ها خبر داد و افزود: منابع اعتباری اختصاص یافته به صورت هدفمند توزیع شوند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: درست هزینه کردن منابع اعتباری جزء برنامه‌های مدیریت استان  و از عوامل مهم کارآمدی است، با مدیریت منابع موجود، طرحی که ۱۲ سال متوقف شده بود تکمیل کردیم و می‌توان با مدیریت منابع، طرح‌های بیشتری را تکمیل کرد.

وی بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها توسط شهرداران تاکید کرد و افزود: اگر در هزینه کرد اعتبارات صرفه جویی نکنیم نشان‌دهنده این است که در مدیریت شهری خود بدون برنامه هستیم.

گراوند با قدردانی از اقدام شهرداری جم در سرمایه‌گذاری ساخت هتل در این شهر گفت: شهرداری‌ها به دنبال درآمد پایدار برای شهرداری باشند.

وی آمادگی شهرداری‌ها برای مقابله با حوادث غیرمترقبه احتمالی را ضروری دانست و افزود: تعامل با شورا‌های شهر در دستور کار شهرداران است، اما این به معنی انجام امور خارج از ضوابط قانونی نیست.

استاندار بوشهر بیان کرد: شهرداری‌ها همکاری خوبی با دستگاه‌های خدمات رسان در شهر بوشهر داشتند و انتظار داریم دستگاه‌های خدمات رسان هم همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.

وی همچنین بر دفن بهداشتی زباله و فرهنگ سازی برای تفکیک زباله از مبدا در شهر‌ها تاکید کرد.

گراوند با تاکید بر اینکه شهرداران به صورت جدی پای طرح‌های عمرانی خود باشند، گفت: باید از فرصت‌های مختلف از جمله تعطیلات ایام سال برای جذب گردشگر در شهر‌های استان بهره برد و ورودی شهر‌ها را به یک مکان جذاب شهر تبدیل کرد و طرح‌های این بخش را به صورت جهادی پیش برد.

وی با بیان اینکه زیباسازی شهر‌ها در اولویت کاری شهرداران قرار گیرد، گفت: شهر‌هایی که میزبان مسافران نوروزی هستند باید از هم‌اکنون برای میزبانی شایسته از مسافران برنامه‌ریزی لازم صورت دهند.

استاندار بوشهر با تاکید بر آماده کردن اردوگاه‌های نوروزی گفت: از هم‌اکنون باید نسبت‌به ساماندهی و تکمیل کمپ‌های نوروزی برای حضور مسافران نوروزی اقدام کرد.

وی استانداردسازی وسایل بازی در پارک‌ها را ضروری دانست و افزود: شهرداران با همکاری اداره کل استاندارد نسبت‌به استاندارد سازی پارک‌ها اقدام کنند.

گراوند گفت: استقرار سامانه فناوری برای شفافیت در مورد مالی و سالم سازی فعالیت در شهرداری‌ها ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر