جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۶۵۸
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

فکرشهر: دکتر ایرج مزارعی گفت: مطمئن باشید با شناختی که از این منطقه داریم برای رفع مشکلات و مسائل به انتخابات ورود کردیم.

به گزارش فکرشهر، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه دشتستان در جمع مردم دشتستان، اظهارداشت: ببینید شرایط کشور، شرایط بسيار بسیار حساسی است. فضای موجود در کشور می طلبد که در چشم انداز پیش روی 2 اسفند که شاهد آن هستیم و در بحث مجلس شورای اسلامی، دقت و نگرش بسیار بسیار قوی ای نسبت به موضوع سیاسی و اجتماعی داشته باشیم؛ چرا می گویم باید دقت کنیم؟ چون برای ما بخش اول ماجرا در بحث انتخابات حل شده است. یعنی بحث انتخابات در 2 اسفند یک فريضه دینی و تکلیف شرعی است که تک تک ما به خاطر اعتقادات ملی و مذهبی که داریم همه متعهد هستیم که در انتخابات شرکت کنیم. اما در دل انتخابات ما باید یک انتخاب اصلح داشته باشیم. 

مزارعی ادامه داد: معیار انتخاب اصلح مشخص است. سه نکته را خیلی خلاصه و کوتاه از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در بحث انتخاب اصلح خدمتتان عرض می کنم. یکی از مهم ترین ویژگی ها که یک کاندیدا باید داشته باشد این است که فردی را که می خواهیم انتخاب کنیم، پایگاه مردمی را در نظر داشته باشد. طبقه اجتماعی اش را مد نظرمان قرار بدهیم. مردمی بودن او را به عنوان معیار مد نظرمان قرار بدهیم. نگاه کنیم به کسی که می خواهیم رای بدهیم مثل خودمان و از جنس خودمان است؟ ما می شناسیمش؟ مختصات و جغرافیای ما را می شناسند؟ گرفتاری ها و چالش های ما را می شناسد یا نه؟ می خواهد از طبقه بالاتری برای ما که کف جامعه هستیم قانون وضع کند؟ 

وی ادامه داد: اگر ما فردی را انتخاب کنیم که جنس، شناسنامه، هویت و اصل و ریشه اش مثل خودمان باشد، خیلی راحت می توانیم برنامه ها و اهدافمان را باهم جلو ببریم. پس این نکته بسیار مهمی است که ما باید کسانی را انتخاب کنیم که مثل خودمان باشند و از کف جامعه بلند شده باشند. سختی ها و گرفتاری ها را دیده باشند و کاستی ها و مشکلات را دیده باشند. 

دکتر ایرج مزارعی افزود: شهید بهشتی می گوید وقتی می خواهید رای بدهید؛ رای پاک و با اخلاص خودتان را به او بدهید؛ فردی را انتخاب کنید که سرما و گرما را در زندگی دیده باشد. گرسنگی و تشنگی و کاستی ها را دیده باشد. وقتی کسی را پیدا کردید که جنسش از جنس خودتان است، مثل خودمان گرفتاری ها و مشکلات را می فهمد، در مجلس هم می فهمد باید چکار کند. مشکل ما این است که افرادی را انتخاب می کنیم که جنسشان مثل خود ما نیست. طبقه اشان طبقه ما نیست. نمی فهمند ما مردم تهی دست و کم برخوردار یا کمتر مورد توجه قرار گرفته در چه سطحی زندگی می کنیم. نمی دانند در همین روستا و همین بخش سعدآباد خیلی از مردم هستند که 20 هر ماه منتظر یارانه 45 هزارتومانی هستند. چه کسی می تواند این را بفهمد؟ قطعا کسی می تواند بفهمد و درک کند که مثل خودمان باشد؛ فقر و بدبختی و گرفتاری و نداری و کاستی و نارسایی و مشکلات و همه این ها را چشیده باشد. 

وی بیان داشت: ما می‌خواهیم بگوییم جنس ما از جنس خود شماست. طبقه ما طبقه شماست. کف جامعه هستیم. افتخار می کنیم به دهاتی بودن خودمان. افتخار می کنیم به ولاتی بودن خودمان. چرا که در دهاتی بودن و ولاتی بودن خودم صداقت، سلامت، شفافیت انسانیت و اخلاق می بینم. ما روستاییان همچنان در سلامت و صداقت خودمان مانده ایم؛ و این هم برگ برنده ماست. 

نامزد یازدهمین دره انتخابات مجلس شورای اسلامی دشتستان گفت: با مخاطبان هر وقت صحبت کردیم باید بر اساس صداقت و شفافیت صحبت کنیم. پس ما باید فردی را انتخاب کنیم که از لحاظ طبقه و پایگاه مثل خودمان باشد. سرما و گرما را در جریان زندگی دیده باشد، نه در پشت پنجره های بسته شاهد سرما و گرمای ما باشد. گرسنگی و تشنگی را در زندگی دیده باشد. نه اینکه گرسنگی و تشنگی را در کتاب های داستان خوانده باشد. ما این هستیم. ما جنسمان، فرقه مان، پایگاه مان مثل شماست. 

دکتر ایرج مزارعی گفت: نکته دوم بحث تخصص است. ویژگی دیگری که من می خواهم ازکلام حضرت امام و مقام معظم رهبری در بحث انتخاب اصلح داشته باشم، بحث تخصص و تعهد است. شرایط امروزی جهان، شرایط بسیار حساسی است. شرایط بسیار خطیری است. ما دیگر حق نداریم اشتباه کنیم. ما حق نداریم خدا ناکرده انتخاب نادرستی داشته باشیم. انتخاب نادرست ما یعنی درجازدن در وضع موجود. ما باید انتخاب صحیحی داشته باشیم تا از وضع موجود رهایی پیدا کنیم و به وضع مطلوب برسیم. این هم محقق نمی شود مگر این که شماها که کف جامعه هستید، شما مردم که نقش اصلی را دارید، با درایت و تدبیر خودتان کسی را انتخاب کنید که دارای این ویژگی ها باشد. ویژگی تخصص یکی از مهم‌ترین شاخص هایی است که ما باید به آن توجه داشته باشیم. 

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که در مجلس شورای اسلامی چه افرادی می توانند تاثیر گذار باشند. با کدام رتبه علمی و با کدام تخصص دانشگاهی؟ با کدام نگرش علمی؟ قرار نیست که ما دیگر اشتباه کنیم. قرار ما ان شااله در این مجلس یازدهم بر این است که نه فقط در دشتستان و بوشهر، در کل ایران، انتخاب اصلحی داشته باشیم و با انتخاب اصلح، نمایندگان قوی را به مجلس بفرستیم چرا که خدا را گواه می گیرم که بخش اعظمی از مشکلات و مسائل ما حل می شود. 
دکتر مزارعی گفت: مشکل ما این است که ما همه اش سیاسی شده ایم. یا اینور را می بینیم یا آنور را. یا سیاه را می بینیم یا سفید را. هیچ چیزی را خاکستری نمی بینیم. تا کی جنجال؟ تا کی کشور را دو قطبی کنیم؟ یک طرف این گروه یک طرف آن گروه؟ پس مردم چکاره هستند؟ من می خواهم بگویم با پشتوانه شما مردم آمده ام. برای شما آمده ام. فارغ از بازی های سیاسی. 41 سال یا این جریان بوده اند یا آن جریان. این واقعیت است دیگر. هیچکدام حاضر نیستند مشکلات و کاستی هایشان را بپذیرند. فقط همدیگر را متهم می کنند. من می خواهم بگویم انقلابی هستم. ولایی هستم. ارزشی هستم. مردمی هستم. این ها معیار هستند. جریان های سیاسی خیلی به فکر من و شما و مشکلات ما نیستند. جریان های سیاسی همین هایی هستند که در مجلس دهم قانونی وضع کردند و بعد از یک هفته با تصویب قانونی دیگر آن را نقض کردند. چرا؟ چون روزی که قانون را وضع کردند، موضوع سیاسی بود. من دکترای علوم سیاسی دارم ولی نمی خواهم سیاسی محض باشم. سیاسی بودن با علم سیاست متفاوت است.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر